آشنایی با تجربه کننده ها (تکنیک های شخصیت خوانی)

آشنایی با تجربه کننده ها (تکنیک های شخصیت خوانی)
  • آشنایی با تجربه کننده ها(چهار تیپSP) :

برای هیجان ، تفریح و آزادی ، واکنش به انواع ماجراهای زندگی و فرصت تجربه کردن احساس های فیزیکی فعالیتای مطلوب خود ارزش قایل هستند .

  • توصیه های درباره برقراری ارتباط :

بعضی از تجربه کننده ها مانند سنتی ها فکری هستند ، بعضی احساسی ، بعضی برون گرا و جمعی هم درون گرا هستند .

  • راهنمایی های عمومی برای برقراری ارتباط با تجربه کننده ها :
  1. دوستانه و باز باشید .
  2. خودمانی باشید .
  3. بر موضوعات واقعی ، کاربردی و فوری تأکید کنید .
  4. به کارتان جنبه تفریح و سرگرمی بدهید .
  5. به حواس مختلف آنها توجه داشته باشید .
  6. آنها را در کار دخالت بدهید .
  • چگونه ESTP ها را شناسایی کنیم :

خود را با موقعیتهای جدید و خاص تطبیق می دهند . پر انرژی و فعال هستند . دوست دارند در کانون قرار بگیرند . از میهمانی خوششان می آید . در مراسم و موقعیتهای اجتماعی جالب و جذاب ظاهر می شوند . لطیفه ها را به خاطر می سپارند و از صراحت زبان برخوردارند . شکیل راه می روند و حرکت موزون دارند . برای نشان دادن محبت خود دیگران را لمس می کنند و دوستدار ورزش هستند .

  • چگونه به زبان ESTP ها صحبت کنیم :

آنها را در جریان کار قرار دهید . به آنها بیش از یک امکان انتخاب بدهید . موضوع را ساده بگیرید و نقطه نظرهایتان را به طور صریح و روشن بیان کنید .

  • چالش های ویژه :

درون گراها از ESTP ها به این دلیل که علاقه ای به بررسی عمیق ندارند گله مند . احساسی ها تحت تأثیر ناکامی ظاهری آنها برای جدی گرفتن موضوعات ناراحت می شوند . قضاوت کنندگان ممکن است ترجیح و علاقه  ESTP ها را که می خواهند امکان انتخاب همیشه وجود داشته باشد ، ناراحت کننده ارزیابی کنند و شمی ها بیشترین چالش را با این گروه دارند ، زیرا می خواهند که ESTP ها به تصویر بزرگ و کاربردهای بلند مدت تصمیمات توجه داشته باشند و صرفاً به لحظه اکنون فکر نکنند .

  • چگونه ISTP ها را شناسایی کنیم :

ساکت و مستقل هستند چون در خودشان فرو می روند . شناسایی آنها دشوار است و آنها را باید با کارشان شناسایی کنیم . فعالیتهای جسمانی و فیزیکی را دوست دارند ، به راحت بودن خود بهاء می دهند و لباسهایشان حالت کاربردی دارد . به خاطر دیگران لباس نمی پوشند . به آزادی شخصی بهاء می دهند . کار کردن در نقش یک پلیس ، راننده ی وسایط ساختمان سازی و مشاغلی از این قبیل را دوست دارند . برای تفریح به موتورسیکلت رانی ، پرواز با هواپیما و ورزشهای خطرناک علاقه مندند .

  • چگونه به زبان ISTP ها را صحبت کنیم :

به خلوت آنها احترام بگذارید ، به میل و خواسته آنها که می خواهند عملی باشند بهاء بدهید و به سخنان آنان گوش فرا دهید ؛ سخت نگیرید و پیشنهادات  منطقی بدهید .

  • چالشهای ویژه :

خلوت گزینی ISTP ها برای برون گراها تولید مشکل می کند . شمی ها به این نتیجه می رسند که ISTP ها تنها به لحظه اکنون نظر دارند و آنها باید توجه ISTP ها را به آینده جلب کنند . داوری کننده ها بی تمایلی عمومی آنها را در نادیده گرفتن آن چه که توجهشان را جلب نمی کند ، نمی پسندند . احساسی ها از این که می بینند برقراری ارتباط با ISTP ها به شدت دشوار است ناراحت می شوند .

  • چگونه ESFP ها را شناسایی کنیم :

اشخاصی گرم و دوستانه هستند ، اغلب طبیعتی با نشاط و پر انرژی دارند . دوست دارند دیگران را بخندانند . از کمات برای برقراری ارتباط استفاد می کنند . سوالات فراوانی می پرسند و به سایرین علاقه فراوان دارند . لباسهایی با رنگ روشن می پوشند . مشاغلی را دوست دارند که بتوانند با دیگران در ارتباط و تعامل باشند .

  • چگونه به زبان ESFP ها صحبت کنیم :

مستقیم حرف بزنیم و صراحت لهجه داشته باشیم . به درخواستهایشان بلافاصله جواب دهید . دوستانه باشید و آرام و راحت باشید . با آنها مودب باشید . آنها را شگفت زده کنید .

  • چالش های ویژه :

درون گراها ممکن است ESFP ها را بیش از اندازه ارزیابی کنند و گذراندن اوقات طولانی با آنها را خسته کننده می دانند . فکری ها نیز ممکن است ESFP ها را بیش از اندازه احساسی و در زمینه تصمیم گیری مشکل دار ارزیابی کنند . داوری کننده ها به این دلیل که ESFP ها از مهارت های سازمان دهی خوبی برخوردار نیستند با مشکل روبه رو می شوند .

  • چگونه ISFP ها را شناسایی کنیم :

اشخاص آرام و محجوبی هستند . بسیار حساس هستند و به دیگران توجه و علاقه دارند . وقتی شما را بشناسند می توانند بسیار پر مهر و محبت باشند . علاقه ای به کنترل کردن دیگران ، با نفوذ بر آنها ندارند . لباس های راحت می پوشند و دوست ندارند توجه دیگران را جلب کنند . از رفتن به سینما ، کنسرت ، سایر فعالیتهای فرهنگی و ورزش لذت می برند .

  • چگونه به زبان ISFP ها صحبت کنیم :

به خلوت آنها احترام بگذارید و آنها را زیر فشار قرار ندهید . مشخص و صریح حرف بزنید . به نقطه نظرهایشان بهاء دهید و با آنها بحث و مشاجره نکنید . کارها را ساده و تفریحی کنید .

  • چالش های ویژه :

برون گراها از صرف وقتی که باید برای ISFP ها بگذارند ، تا آنها به کاری مشغول شوند ناراحت می شوند . شمی ها ممکن است به این نتیجه برسند که ISFP ها جز به زمان حاضر نمی توانند به زمان دیگری ، مثلاً آینده توجه داشته باشند . داوری کننده ها نیز ممکن است از ISFP ها از آن جهت ناراحت باشند که به انداز کافی جاه طلب نیستند .

توجه :

شخصیت خوانی اشخاص مهارتی بسیار پیچیده است و مانند اغلب مهارت های جدید فراگرفته شده هر چه از آن بیشتر استفاده کنید ، بر آن تسلط بیشتری پیدا می کنید . هدف اصلی ما این است که بتوانید با دیگران ارتباط بهتری برقرار کنید و عداوت و دشمنی آنها را برای خود نخرید و خوشبختانه با چند اقدام می توانید از این دشواری نجات پیدا کنید و یا آن را به حداقل برسانید .

  1. بی جهت نخواهید به دیگران بگویید که چقدر باهوش هستید . ممکن است با بیان توانمندی خود ، دوستانتان را موقتاً تحت تأثیر قرار دهید اما در بلند مدت به زیان خود کار کرده اید .
  2. خودتان را یک ذهن خوان معرفی نکنید .
  3. هرگز نگویید از نکته ای که دیگران آن را خصوصی می دانند ، مطلع هستید .
  4. از مهارت های جدید خود محتاطانه استفاده کنید .
  5. همیشه به این نکته توجه داشته باشید که امکان اشتباه کردن شما هم وجود دارد .

اگر از این پیشنهادات تبعیت کنید می توانید به طرز موثری از مهارت شخصیت خوانی اشخاص برای برقراری روابط و ارتباط بهتر استفاده کنید .

گردآوری توسط عقدونه .

عقدونه بزرگترین بانک اطلاعاتی مجموعه های تشریفاتی مشهد .
بهترین تالار در مشهد و تالار عروسی در مشهد ، زیباترین باغ تالار در مشهد ، مجلل ترین هتل تالار در مشهد ، با شکوه ترین باغسرا در مشهد و همچنین حرفه ای ترین آتلیه در مشهد را از ما بخواهید .
عقدونه برندی نو با ایده های متفاوت .