استفاده بهینه از یخچال

استفاده بهینه از یخچال

یکی از وسایل کاربردی خانه به ویژه در روزهای گرم تابستان یخچال است . اگر تنها چند روز از نعمت داشتن یخچال محروم شوید به اهمیت این وسیله آرام و بی صدا پی خواهید برد . برای استفاده بهینه از این وسیله مهم و کاربردی به این توصیه ها توجه کنید .

  1. استفاده بیشتر از یخچال در گرو مراقبت و کاربرد صحیح آن است ، مثلا طبقه های یخچال را خیلی شلوغ نکنید تا هوا به آسانی در میان طبقات جریان پیدا کند . بر خلاف فریزر که در صورت پر بودن بهتر کار می کند ، یخچال نباید بیش از حد پر شود . هر چه مواد داخل یخچال کم تر باشد مصرف برق آن کمتر خواهد بود .
  2. اجازه ندهید یخچال شما با برفک ، زیاد کار کند . اگر دیدید یخچال شما خیلی سریع برفک می زند ، ابتدا شیوه قرارگرفتن و تراز آن را بررسی کنید .
  3. یخچال باید در سطحی صاف و تراز قرار گیرد . ساده ترین راه برای تراز کردن یخچال این است که اگر درب یخچال را باز کردید نباید به همان شکل باز بماند . بهتر است ، بعد از باز شدن و رها کردن درب یخچال ، دوباره به جای خود برگردد .
  4. بعد از بازکردن درب یخچال ، آن را با دقت ببندید . گاهی ممکن است به دلیل عجله ، درب یخچال به حال نیمه رها شود و به این ترتیب ، هوای گرم به درون یخچال وارد می شود و باعث می شود موتور یخچال جهت سرد نگاه داشتن محیط درون به صورت یکسره مشغول بکار باشد و به این دلیل دچار آسیب شود .
  5. حتی الامکان درب یخچال را کمتر باز کنید . باز و بسته کردن بیش از حد درب یخچال نیز به آن صدمه می زند .
  6. مواردی که قابلیت نگهداری در خارج از یخچال را دارد ، درون یخچال نگذارید .
  7. درجه یخچال را نیز با توجه به فصل ، تنظیم کنید .
  8. می توانید با چسباندن “برچسب یاد آوری” اعضای خانواده را به باز نکردن بی هدف درب یخچال ترغیب نمایید .
  9. در هنگام خرید یخچال به میزان مصرف انرژی آن که در برچسب انرژی نمایان است توجه نمایید . فراموش نکنیم که خرید یخچال با مصرف انرژی کمتر می تواند در بلند مدت به صرفه تر از یخچال ارزان ولی با مصرف بیشتر باشد .
  10. غذاها و مایعات گرم را در یخچال قرار ندهید .

رعایت این نکات می تواند سلامت یخچال شما را تضمین کند.

گردآوری توسط عقدونه .

عقدونه بزرگترین بانک اطلاعاتی مجموعه های تشریفاتی مشهد .
بهترین تالار در مشهد ، زیباترین باغ تالار در مشهد ، مجلل ترین هتل تالار در مشهد ، با شکوه ترین باغسرا در مشهد و همچنین حرفه ای ترین آتلیه در مشهد را از ما بخواهید .
عقدونه برندی نو با ایده های متفاوت .