اهداف ازدواج (مکمل بودن)

اهداف ازدواج (مکمل بودن)

بدون شک هر نوع عملی که از جانب انسان ها سر می زند ، متوجه هدف و غایتی است . ازدواج نیز همانند سایر اعمال برای تمام زوج ها اهدافی را در پی خواهد داشت . برای ازدواج نیز اهداف متعددی وجود خواهد داشت . که در اینجا به آن ها می پردازیم این اهداف به صورت تیتروار عبارتنداز ؛ ارضای غرایض ، بقای نسل ، یافتن سکون ، تکامل انسان ، نجات از تنهایی ، محل انس و دوستی ، طهارت نسل ، حفظ پاکدامنی ، ایجاد سلامت و امنیت اجتماعی ، تامین نیازهای انسان و غیره . ما قصد داریم در هر بخش به بررسی یکی از این اهداف بپردازیم .

  • در زندگی نقش مکمل را برای همسرتان ایفا کنید .

مکمل بودن دو یا چند چیز در جمع و از طریق همپوشانی آن ها با یکدیگر یک چیز واحد را به وجود می آورد . هیچ انسانی به تنهایی کامل نیست ، به همین جهت پیوسته در جهت جبران نقص و کمبود خویش است . به عبارتی زنان و مردان وقتی به تنهایی مطرح هستند ، درواقع نیمی از یک پدیده را فراهم می آورند . بر این اساس شما زوج های جوان باید سعی کنید یکدیگر را همپوشانی نمایید تا نقش خود را به عنوان کسی که برای همسرتان مکمل محسوب می گردد ، ایفا کرده باشید . شما می توانید با حمایت ها ، تشویق ها ، همکاری ها ، همراهی ها ، کمک ها و ده ها عمل دیگر در برخورد با مسائل و مشکلات زندگی به تعاون و همکاری با همسرتان بپردازید و مشکلات و گرفتاری های خویش را به راحتی حل و فصل نمایید . در چنین شرایطی شما در مسیری قرار می گیرید که میزان رشد اجتماعی ، فرهنگی ، اخلاقی و عقلی در شما روند صعودی پیدا می کند و تحت تاثیر پیشنهاد دانش ها ، مهارت ها ، کارهای یکدیگر و استعدادهای یکدیگر را شکوفا می سازید و در سایه چنین جو حاکم بر خانواده تان بسوی بالندگی و تکامل کشیده می شوید . خداوند مکمل بودن زن و مرد نسبت به یکدیگر را به بهترین وجه تعبیر کرده است و فرموده ؛ “زن برای مرد لباس و مرد برای زن لباس است” و به عبارت دیگری احتیاجات هریک به وسیله دیگری انجام می یابد و همه عدم تعادل ها و تلاطم های قبل از ازدواج برطرف می گردد و هردو به سکون و آرامش می رسند .

گردآوری توسط عقدونه .

عقدونه بزرگترین بانک اطلاعاتی مجموعه های تشریفاتی مشهد .
بهترین تالار در مشهد ، زیباترین باغ تالار در مشهد ، مجلل ترین هتل تالار در مشهد ، با شکوه ترین باغسرا در مشهد و همچنین حرفه ای ترین آتلیه در مشهد را از ما بخواهید .
عقدونه برندی نو با ایده های متفاوت .