اهداف ازدواج (ارضای مشروع و صحیح غرایز)

اهداف ازدواج (ارضای مشروع و صحیح غرایز)

بدون شک هر نوع عملی که از جانب انسان ها سر می زند ، متوجه هدف و غایتی است . ازدواج نیز همانند سایر اعمال برای تمام زوج ها اهدافی را در پی خواهد داشت . برای ازدواج نیز اهداف متعددی وجود خواهد داشت . که در اینجا به آن ها می پردازیم این اهداف به صورت تیتروار عبارتنداز ؛ ارضای غرایض ، بقای نسل ، یافتن سکون ، تکامل انسان ، نجات از تنهایی ، محل انس و دوستی ، طهارت نسل ، حفظ پاکدامنی ، ایجاد سلامت و امنیت اجتماعی ، تامین نیازهای انسان و غیره . ما قصد داریم در هر بخش به بررسی یکی از این اهداف بپردازیم .

  • در ارضای غریزه جنسی همسرتان ، با او همکاری کنید .

انسان دارای مجموعه ای از نیازها و غرایز است که عدم ارضا و یا نقص در ارضای هرکدام از این غرایز ، ایجاد تنزل در شخصیت او را موجب می گردد . یکی از نیرومندترین غرایز انسان ، غریزه جنسی است که بر اثر ازدواج تامین این نیاز در مسیر سالم و طبیعی قرار می گیرد و زن و مرد را از انحراف و گناه مصون می دارد . اساس خانواده که هسته اصلی کلیه اجتماعات بشری است ، مبتنی بر غریزه جنسی است ؛ بنابراین غریزه جنسی نه تنها عامل اساسی در پیدایش خانواده و زندگی مشترک است ، بلکه در استمرار و استحکام خانواده نقش بسیار مهمی را ایفا می کند . تحقیقات انجام شده حاکی از این است که بخشی وسیعی از طلاق ها به علت عدم ارضای صحیح جنسی و عدم رضایت از روابط زناشویی می باشد . سرد مزاجی مردان یا زنان و یا بی اهمیت شمردن ارضای صحیح و طبیعی غریزه جنسی ، خانواده تشکیل شده را در آستانه طلاق قرار می دهد . بنابراین اگر یکی از زوجین به ارضای غریزه جنسی همسر خویش به طور منطقی و معقول توجه نکند و این مقوله برای وی فاقد ارزش لازم باشد ، با این عمل زمینه نارضایتی همسر و در حالت وخیم و ناخوشایند آن زمینه دچار شدن همسرش به انحرافات اخلاقی را فراهم خواهد نمود و نهایتا حاصل این نارضایتی ها و انحرافات به سست شدن پایداری خانواده منجر خواهد شد . به عبارتی باید اذعان نمود که عامل رشد برخی از اختلافاتی که بین زنان و مردان به وجود می آید و صمیمیت را از آن ها می گیرد این است که ارضای غریزه جنسی در آن ها به طور طبیعی و مطابق با نیازهای آن ها صورت نمی پذیرد . باید توجه داشت که روابط زناشویی با ارضای غریزه جنسی فرق دارد . معمولا همه زوج ها اقدام به برقراری روابط زناشویی می نمایند ؛ ولی غریزه جنسی برخی از آنان ارضاء و اشباع نمی گردد . به عبارت دیگر برای تحقق ارضای جنسی نه تنها برقراری روابط جنسی بلکه آمادگی های جسمی ، روحی و روانی نیز ضروری است . علاوه بر این ، این مقدمات باید در مرد و زن هر دو وجود داشته باشد ، لذا در غیر این صورت ارضای کامل حتی برای طرف مقابل که دارای آمادگی نیز هست تحقق پیدا نخواهد کرد . بنابراین تحقق ارضای غریزه جنسی در زندگی زناشویی بسیار مهم ، قابل توجه و حائز اهمیت است و در این زمینه توجه به دو نکته ضروری می باشد .

  1. یکی ارضای صحیح غریزه جنسی .
  2. دیگری حقوق عاطفی و مقام انسانی طرفین .

به عبارت دیگر ، احساس لذت هم حق عاطفی است و چون حق اختصاصی است نباید منحصر به یکی از طرفین باشد . به عبارت دیگر زن و شوهر هم باید لذت ببرند و هم لذت برسانند . ارضای معقول و عاطفی این غریزه میان همسران ، جلوه ای از محبت و عشق می باشد . ابراز ارضای این غریزه در انسان ها اندام های جنسی هستند . بنابراین باید پذیرفت که اندام های تناسلی و احساس لذت جنسی ، اجزایی از وجود خود انسان هستند . در صورتی که جنبه معنوی جنسی خودمان و همسرمان را آشکارا تصدیق کنیم و بفهمیم و بر آن ارج بگذاریم و از آن بهره مند شویم از بروز بسیاری مشکلات پیشگیری کرده ایم و بدون اغراق چنین بینشی از هرگونه ناراحتی خاص و جدی نیز پیشگیری خواهد کرد .

اینگونه به نظر می رسد که زندگی های فاقد احساس جنسی مشروع و صحیح ، هیچگاه به نیکبختی نینجامیده است . زنان و مردانی خوشبخت هستند که می توانند در تمام دوران زندگی احساس جنسی مشروع مابین خودشان را عاملی بس پراهمیت برای بقای زندگی مشترک شان به شمار بیاورند . البته نباید انتظار داشته باشید که زندگی جنسی همیشه در اوج باقی بماند و هر وقت که شما اراده کردید ، همسرتان آمادگی لازم برای برقراری رابطه جنسی داشته باشد . میل جنسی گاهی کند است ، گاهی تند است و این تناسب وجود دارد که خود حسن روابط جنسی تلقی می گردد . بهترین روش برای کیفی کردن رابطه جنسی با همسرتان این است که بفهمید همسرتان به چه چیزهایی علاقه مند است ؟ چه عملکردهایی از ناحیه شما به او لذت بخشی بیشتری می دهد ؟ به عبارتی ، رفتارهای غیرگفتاری و غیرشفاهی همسرتان را شناسایی کنید و از آن ها درست بهره برداری نمایید . در این صورت رابطه جنسی شما مطلوب تر شکل خواهد گرفت و ارضای غریزه جنسی ای اتفاق خواهد افتاد که در متن آن رضایت طرفین و پایداری خانواده شما نهفته است . باید دانست روابط جنسی ضمن آنکه فرد را به هیجان می آورد از سوی دیگر باعث آرامش او نیز می گردد . ممکن است همسر شما از کار خسته شود ، سرگیجه بگیرد ، فشار بر او وارد شود و ده ها عارضه دیگر پیدا کند که در این صورت او بطور ناامید کننده ای به آرامش نیاز دارد ، روابط جنسی صمیمانه بهتر از داروهای شیمیایی ، تنش های روزانه و فشارهای روحی را درمان می کند . در پایان بهتر است این نکته را فراموش نکنید که افراط در پرداختن به اعمال جنسی باعث تحلیل رفتن قوای جنسی و جسمی می گردد ، آشنایی کامل با غریزه جنسی ، کسب اطلاعات در خصوص بهداشت قبل از آمیزش ، دانستنی هایی در خصوص روابط جنسی ، آشنایی با تفاوت های جنسی زنان و مردان ، آگاهی از عواقب زیاده روی های روابط جنسی و … از جمله مواردی است که زوج های جوان باید در خصوص آن ها اطلاعات کافی داشته باشند .

گردآوری توسط عقدونه .

عقدونه بزرگترین بانک اطلاعاتی مجموعه های تشریفاتی مشهد .
بهترین تالار در مشهد ، زیباترین باغ تالار در مشهد ، مجلل ترین هتل تالار در مشهد ، با شکوه ترین باغسرا در مشهد و همچنین حرفه ای ترین آتلیه در مشهد را از ما بخواهید .
عقدونه برندی نو با ایده های متفاوت .