با این چند راز ازدواج موفقی داشته باشید

با این چند راز ازدواج موفقی داشته باشید

ازدواج موفق از نظر شما چه نوع ازدواجی است ؟ ازدواجی که تفاهم و علاقه در آن موج بزند ؟ برای دستیابی به یک ازدواج موفق ، ملاکهایی که در ذهن دارید را با قوانین و اصول درست بیاموزید و به کاربندید .

  • با این چند راز ازدواج موفقی داشته باشید .

تعریف هرکس از ازدواج موفق با دیگری متفاوت است اما رسیدن به تفاهم ملاک اصلی همه در این امر بزرگ و مقدس می باشد پس برای رسیدن به این مهم بهتر است از باورهای درست دینی فاصله نگیرید . ازدواج هم از نظر مذهبی و هم از دیدگاه عرف و ارزش های جامعه امری مقدس است . برخلاف برخی جوامع غربی که ازدواج را امری جنسی می بینند در جامعه ما ازدواج شروع رابطه ای مقدس بین مرد و زن است و دیدگاه علمی و اجتماعی ما با این طرز نگاه غربی ها کاملا متفاوت است .

  • هم خانه شدن قبل ازدواج معنا ندارد .

هم از لحاظ دینی و هم عرف جامعه آشنایی یک خانم و آقا قبل از ازدواج هیچ منعی ندارد . البته به شرطی که با شرایط ، رسوم و عرف جامعه همخوانی داشته باشد . ما همانند جوامع غربی نمی توانیم بپذیریم مرد و زن بدون هیچ عقد قراردادی زیر یک سقف با یکدیگر زندگی کنند ، اما نکته مهمی که در امر ازدواج باید به آن پرداخت این است که این آشنایی باید در چه سنی اتفاق بیفتد و آیا 2 جوان در سنین 18 یا 19 سالگی می توانند زوجی خوب برای یکدیگر باشند ؟ این اتفاق در جوامعی که به صورت قبیله ای زندگی می کنند ، می تواند بیفتد و مشکلی هم ایجاد نمی کند چون افرادی که در یک جامعه قبیله ای و عشیره ای زندگی می کنند بلوغ جسمی و جنسی شان به یکدیگر نزدیک تر می شود و انتظاراتی که از یک مرد در چنین محیطی ایجاد می شود بر همین اساس است و همین طور در مورد یک زن . برای مثال در چنین محیط هایی وقتی زن بتواند از عهده برخی وظایف زنانه مثل خانه داری ، آشپزی و … برآید آماده برای ازدواج است ، اما سوال اینجاست چند درصد مردم جامعه ما به صورت عشیره ای و قبیله ای زندگی می کنند ؟ از گذشته های دور سن ازدواج از نظر جامعه شهری و عشیره ای همیشه با یکدیگر متفاوت بوده و در حال حاضر هم این تفاوت دیده می شود .

  • رازهای ازدواج موفق با قانون 7+3 .

سن مناسب ازدواج موفق ؛ معمولا دخترها و پسرها از اوایل سن 15 و 17 سالگی به یک ثبات فکری نسبی می رسند که بر همین اساس می توانند در مورد ازدواج فکر کنند . (البته تنها فکر کنند) اما انتظارات خانواده و جامعه متفاوت است . برای مثال در جامعه شهری در برخی خانواده ها اتمام دوره دبیرستان و گرفتن مدرک دیپلم را پایان تحصیلات فرزندشان در نظر می گیرند در حالی که در برخی خانواده های دیگر مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد حداقل تحصیلات برای فرزندشان است و بالطبع سن ازدواج در خانواده دوم بالاتر خواهد بود که نمی توان این اتفاق را نامعقول در نظر گرفت . اما آیا ازدواج در سنین پایین تر می تواند با شکست و طلاق بیشتری همراه باشد؟ متاسفانه جواب مثبت است و در 60 و 70 درصد موارد به دلیل ناپختگی هیجانی این اتفاق می افتد . زیرا برخی هوس ها به پای عشق و علاقه گذاشته می شود و ازدواجی که بر این اساس شکل گرفته پایان خوشی در انتظارش نخواهد بود . بیایید ساده تر صحبت کنیم . به نظر شما در اجتماعی مانند شهر تهران ، سن ازدواج یک خانم و آقای تحصیل کرده چقدر می تواند باشد ؟ یک مرد حوالی سن 32 تا 35 و یک خانم با سن 25 تا 26 در سن مناسب و طبیعی ازدواج قرار دارند ، اما تنها از نظر مساله درک تفاهم بین زوج نباید به سن ازدواج دقت کنیم بلکه مسائل بیولوژیک و زیست شناسی هم در سن ازدواج اهمیت زیادی دارد . برای مثال از لحاظ علمی سنین باروری در یک خانم بین 23 تا 32 سال است که باروری را در این سنین بی خطر می کند . البته مواردی هم وجود دارد که زنی با 42 یا 50 سال بارداری موفقی داشته اما مقصود از ذکر کردن سن باروری میانگین سن باروری سالم در خانم هاست . البته این نکته را هم باید اضافه کرد که در این مورد سن مرد چندان دخالت ندارد و باعث خطر در باروری نمی شود چه بسا مردی در 70 سالگی هم می تواند صاحب فرزندی سالم شود .

  • قانون 7+3 برای ازدواج موفق .

در مورد سن ازدواج قانونی به نام 37 وجود دارد که بر این اساس یک مرد می تواند 7 سال از یک زن بزرگ تر باشد که اگر این تفاوت در مواردی 3 سال کمتر از 7 سال یا 3 سال بیشتر از 7 سال باشد هم ایرادی ندارد . البته باز هم تاکید می کنم مواردی هم وجود دارد که زن از مرد چند سال بزرگ تر بوده و هیچ مشکلی در ازدواج ایجاد نشده است و حتی زن به دلیل پختگی ای که داشته ، توانسته بهتر زندگی زناشویی اش را کنترل کند ، بنابراین قوانین موجود به صورت مطلق نیست . سوال دیگری که مطرح می شود اینکه برای ازدواج تنها سن و توقعات تحصیلی اهمیت دارد یا عوامل دیگری در سن ازدواج دخالت دارند ؟ مطمئنا عوامل دیگری در ازدواج تاثیرگذار هستند که یکی از آنها وجود نداشتن تفاوت مذهبی است . برای مثال ازدواج هایی که زن و مرد از یک مذهب نبوده اند باعث بروز اختلافاتی بین همسران شده است . تا حدی که تفاوت زبانی بین زوجین به اندازه تفاوت مذهبی در تفاهم و سازگاری زن و مرد تاثیرگذار نبوده است .

  • قبل ازدواج چشمتان را به عیوب یکدیگر باز کنید .

این قانون روان شناختی و جامعه شناختی کاملا درست است که تا قبل از ازدواج چشم خود را تا می توانید نسبت به عیوب یکدیگر باز کنید و بعد از ازدواج چشم خود را نسبت به عیوب یکدیگر ببندید ، اما متاسفانه جوان ها نسبت به این قانون چندان پایبند نیستند و تن درنمی دهند . ممکن است مردی از یک خانواده مذهبی با زنی از خانواده نه چندان مذهبی ازدواج کند و به امید تغییر زن چشم خود را نسبت به بی حجابی و بی بندوباری های اخلاقی خانواده همسرش ببندد اما اصلاح رفتار زن و تغییر او ممکن است اصلا اتفاق نیفتد و عملی نباشد . برعکس این مورد هم ممکن است اتفاق بیفتد . در واقع ، بی توجهی نسبت به همین موضوعات است که باعث بالارفتن آمار طلاق می شود .

  • اول تفاهم بعد بارداری .

ازدواج به معنای یک عمر زندگی است نه اینکه بعد از چند سال به طلاق ختم شود . زن و مرد باید بر اساس اصولی با یکدیگر ازدواج کنند که اگر حتی بعد از گذشت 3 یا 5 سال صاحب فرزندی نشدند باز هم امید بارداری وجود داشته باشد زیرا ابتدا باید تفاهم هایی بین زن و مرد وجود داشته باشد و بعد نسبت به بارداری اقدام کرد . در جامعه ما عوامل تاثیرگذاری مانند مسکن و شغل وجود دارد که در امر ازدواج دخالت دارد و نمی توان از آن چشم پوشی کرد . اگر تا 30 یا 40 سال پیش تهیه مسکن آسان بود ، در حال حاضر سخت است . به همین دلیل خانواده های طرفین خصوصا مرد باید به او در این امر کمک و او را حمایت کنند . البته ابتدا باید به این اطمینان رسید که دختر و پسر به بلوغ فکری رسیده اند و قدرت مبارزه در زندگی را به دست آورده اند .

گردآوری توسط عقدونه .

عقدونه بزرگترین بانک اطلاعاتی مجموعه های تشریفاتی مشهد .
بهترین تالار در مشهد ، زیباترین باغ تالار در مشهد ، مجلل ترین هتل تالار در مشهد ، با شکوه ترین باغسرا در مشهد و همچنین حرفه ای ترین آتلیه در مشهد را از ما بخواهید .
عقدونه برندی نو با ایده های متفاوت .