با چه کسانی معاشرت نکنیم !!!

با چه کسانی معاشرت نکنیم !!!

در مطالعات انجام شده 54.8 درصد زوجین برای رفت و آمد کردن با دیگران اهمیت قائل بودند ولی در عمل تنها حدود 39.2 درصد از این تعداد زوج توانسته بودند با دیگران رفت و آمد کنند . آیا بطور کل معاشرت با دیگران دارای اهمیت می باشد ؟ آیا ارزش اتلاف وقت را دارد ؟ با چه کسانی معاشرت داشته باشم؟ و با چه کسانی معاشرت نکنیم ؟ از جمله سوالاتی است که معمولا برای زوج های جوان مطرح می گردد و متاسفانه تعداد قابل توجهی به آن ها پاسخ منفی داده یا حداقل پاسخ صحیحی نمی دهند . در مطالعه یاد شده نزدیک به 45 درصد افراد توجه چندانی به معاشرت نداشته اند . در صورتی که معاشرت با دیگران برای حیات و بقای ما ضروری است . با برقراری ارتباط با دوستان و اقوام و آشنایان ؛

  1. در مرحله اول صله ارحام که از توصیه های مذهبی ما محسوب می شود را به جا آورده ایم
  2. و در مرحله دوم در چگونگی و کم و کیف زندگی دیگران قرار گرفته ایم .
  3. در مرحله سوم بر اثر معاشرت با دیگران تخلیه روانی می گردیم که سلامتی خانواده را تضمین می نماید . 

این مسئله سه حسن دارد ؛

  1. یکی اینکه در صورتی که از ما کمکی برآید در حق دیگران انجام می دهیم و پیوند خود و آنان را استحکام می بخشیم .
  2. دیگر آنکه با آگاهی از مشکلات دیگران متوجه می گردیم که این تنها ما نیستیم که مشکل داریم ، در ثانی اگر مشکلی داشته باشیم با طرح آن با دیگران در صورت امکان و بعضا نیاز ، بحث و گفتگو در خصوص آن از همیاری و کمک های فکری ، عملی و مادی آن ها بهره مند می گردیم . و بعبارتی از تجربه های آنان در زندگی به صورت مستقیم یا غیرمستقیم استفاده می کنیم .
  3. در شرایط سخت زندگی کنونی اکثر افراد دچار نوعی فشار ، اضطراب ، تنش و … می باشند . معاشرت با دیگران این فرصت را ایجاد می کند که از فشارهای وارد بر خود و زندگی تان بکاهید .

اما اینکه با چه نوع افرادی معاشرت داشته باشید مسئله بزرگ و مهمی است . چون اثراتی که همنشین بر روی انسان ها دارد موردی نیست که از کنار آن به راحتی بتوان گذشت . پر واضح است که هر چند شما بخواهید تحت تاثیر حرف های همنشینان و دوستان خود قرار نگیرید ، این اتفاق حتی به مقدار کم رخ خواهد داد و ممکن است شما را در مسیر اشتباه قرار دهد .

تحقیقات نشان داده است که اکثر جوانان ، زنان و مردانی که به نوعی دچار یک نوع آسیب اجتماعی نظیر اعتیاد ، سرقت ، فحشا و … گشته اند ، حاصل همنشینی با افراد ناباب و ناشایست بوده است . از این رو باید تلاش کنید ؛

  1. اولا باب معاشرت و حریمش زیاد گسترده نباشد .
  2. ثانیا افرادی که به عنوان معاشر خودتان انتخاب می کنید کسانی باشند که شایستگی ، صداقت ، پاکی ، عدم آلودگی ، عدم خیانتکاری و … آن ها برای شما محرز شده باشد .
  3. ثالثا سعی کنید معاشرت ها بیشتر از نوع خانوادگی باشد تا به حالت مجردی و تنهایی .

گردآوری توسط عقدونه .

عقدونه بزرگترین بانک اطلاعاتی مجموعه های تشریفاتی مشهد .
بهترین تالار در مشهد ، زیباترین باغ تالار در مشهد ، مجلل ترین هتل تالار در مشهد ، با شکوه ترین باغسرا در مشهد و همچنین حرفه ای ترین آتلیه در مشهد را از ما بخواهید .
عقدونه برندی نو با ایده های متفاوت .