برای هم زندگی کنید

برای هم زندگی کنید

در این مطلب سعی شده توجه زوجین جوان را به نکاتی که هر چند شاید کوچک بنظر برسند اما بسیار مهم هستند جلب کنیم .

  1. بکوشید همواره از همسرتان صبورتر باشید .
  2. در مسائل و مشکلات بکوشید رفیق همسرتان باشید تا رقیب او ، بازگو کردن مشکلات و عوامل و مسبب آن ها ممکن است در آینده ، با لحنی دوستانه و چاشنی شوخ طبعی و البته برای کسب تجربه مفید باشد ولی در هنگام مواجهه با مشکلات و مسائل حاد و حضور در گود اتفاقات ناگوار فایده ای نداشته و حتی در مواردی باعث می شود همسرتان احساس تنهایی کند و به این باور برسد که در حجم زیادی از مشکلات تنها مانده و قادر به حل آن ها نیست و نمی تواند از شما که نزدیکترین فرد به او هستید انتظار یاری داشته باشد .
  3. در مواری که اختلاف نظر دارید تنها راهی که به حل مسئله می انجامد ، تبادل نظر و گفتگوی منطقی است . انتخاب راه حل سوم که حالتی میانه داشته باشد یا انعطاف طرفین در مقابل یکدیگر بهترین گزینه های حل این موارد هستند .
  4. برای موارد کوچک و بی تاثیر ، تنش و مشاجره راه نیندازید . سعی کنید مسائل کوچک را بزرگ نکرده و از کاه ، کوه نسازید . جدی گرفتن بیش از حد مسائل جزئی و اختلافات جزئی می تواند اختلافات بزرگی را پدید آورد .
  5. اگر در موارد خاصی ، حق با همسر شماست از پذیرفتن حق امتناع نکنید .
  6. غرور خود را کنار بگذارید و اشتباهات خود را بپذیرید . مطمئن باشید اگر اشتباهی از جانب شما رخ داده است ، غذرخواهی کردن هیچ لطمه ای به غرور و شخصیت شما وارد نمی کند و چه بسا در اکثر موارد شما و همسرتان را به یکدیگر نزدیکتر می کند .
  7. در مورد اشتباهات همسرتان ، اگر پشیمانی و تلاش برای جبران را در او می بینید کافی است طلب بخشش او را بپذیرید .
  8. به زبان آوردن مکرر خطاها و به اصطلاح سرکوفت زدن هیچ مشکلی را حل نمی کند که هیچ ، به سردی روابط و مشکلات بزرگتر بعدی نیز خواهد انجامید .
  9. در حد امکان ، مواقع خشم و عصبانیت هیچ تصمیم نگیرید .
  10. به همسرتان این حق را بدهید که بتواند احساسات مختلفی داشته باشد .
  11. سعی کنید در دلخوری ها و مشاجرات احتمالی ، دور از انصاف و قضاوت عمل نکنید . در این مواقع خیلی مراقب باشید که پای خانواده ها بی جهت به مسئله باز نگردد .
  12. به توانایی های خودتان و همسرتان اعتقاد داشته باشید و بدانید که هیچ فردی به اندازه خود زن و شوهر نمی تواند در مواجهه با موقعیت های بد و اختلافات احتمالی آن ها  را درست کند و به حل اختلافات کمک کند .
  13. گذشت ، از اساسی ترین ارکان یک زندگی گرم و روابط مدام و مطلوب است .
  14. انسان به صرف عصبانیت حق ندارد حرفی بزند یا هر عملی مرتکب شود پس در اعصبانیت همانگونه برخورد کنید که انتظار دارید همسرتان در زمانی که عصبانی است با شما برخورد کند .
  15. خوب است هر از گاهی ارزیابی کنید که همسرتان برای شما چه کرده است و چقدر موافق میل شما رفتار کرده و در کنارتان بوده است ، از آن بهتر این است که هر چند وقت یکبار روابط و رفتارتان را بررسی کنید و بسنجید که شما برای او چه کرده اید و چقدر به ایده ها و تمایلاتش نزدیک هستید .
  16. فراموش نکنید ، معمولا خانم ها مایلند که مرد تکیه گاه و پناهگاه امن و مطمئن برایشان باشد .
  17. اگر در ارتباط برقرار کردن ، تصمیم گیری و … مشکل دارید ابتدا در جهت رفع آن برآیید تا بتوانید برای همسرتان مظهر اقتدار و اعتبار باشید .
  18. مراقب باشید اگر مشکلی با او دارید تمام ابعاد در روابط تان را تحت تاثیر قرار ندهد ، بلکه در جایگاه خودش به آن رسیدگی کنید .
  19. تعارفات و اختلاف ها ، تقریبا در تمام روابط انسانی وجود دارد ، اما دقت کنید که همیشه در اولین ظهور به طور اصولی حل شوند و شکل ناخرسندی مدام به خود نگیرید .
  20. خانم ها ، بیش از آنکه فکرش را بکنید قابلیت تغییر دارند به شرط آنکه مطمئن شوند دوست داشته می شوند و به نظراتشان اهمیت داده می شود .

و از همه مهمتر اینکه ، برای همدیگر و به خاطر همدیگر زندگی کنید نه برای دیگران .

منبع : فقط عروس داماد ها بخوانند . تالیف محمدرضا قربان زاده .

عقدونه بزرگترین بانک اطلاعاتی مجموعه های تشریفاتی مشهد .
بهترین تالار در مشهد ، زیباترین باغ تالار در مشهد ، مجلل ترین هتل تالار در مشهد ، با شکوه ترین باغسرا در مشهد و همچنین حرفه ای ترین آتلیه در مشهد را از ما بخواهید .
عقدونه برندی نو با ایده های متفاوت .