بهترین زمان ازدواج

بهترین زمان ازدواج

همیشه شنیده اید که باید اهدافتان را از ازدواج مشخص کنید و به عبارتی ، از همان قدم اول ، بدانید دنبال چه هستید و با چه انگیزه ای ازدواج می کنید. اما فکر می کنید پیدا کردن این انگیزه ها راحت است ؟ مسلما گاهی نه ، چون انگیزه های ما دقیقا به نیازهایمان برمی گردند و گاهی این نیازها ، پنهانی و ناخودآگاه است یا هرکدام از ما به دلایل کاملا روانشناختی ، به نادیده گرفتن آنها عادت کرده ایم .

آبراهام مازلو که نظریه انگیزش را مطرح کرده ، معتقد است که نیازهای انسان در یک هرم طبقاتی جا می گیرند که در کف آن پایه ای ترین نیازهای مادی و فیزیکی ما قرار دارند و وقتی این نیازها برطرف شدند ، نیازهای سطوح بالاتر که رشد یافته تر هستند ، خودنمایی می کنند . مثلا در کف این هرم ، نیازهای خوراک ، سرپناه ، ایمنی و تعلق‌پذیری ، غرایز و … قرار دارد و در سطح های بعدی ، نیاز به روابط عاطفی ، روابط اجتماعی ، رفاه ، آزادی ، احترام و … . او معتقد است نیازهای زیستی ، بر نیازهای خودشکوفایی غلبه دارند و تا وقتی این نیازها برطرف نشوند ، نیازهای سطوح بالاتر مورد توجه قرار نمی گیرند .

  • ارتباط نظریه انگیزش با ازدواج .
  1. انگیزه های ما از نیازهایمان سرچشمه می گیرند ، بنابراین شما وقتی ازدواج می کنید ، اهداف و انگیزه هایتان از ازدواج ، مربوط به نیازهای برطرف نشده است . هر قدر این نیازها پایه ای تر ، زیستی تر و ابتدایی تر باشند ، یعنی در طبقات پایینی هرم مازلو قرار بگیرند ، احتمال موفقیت ازدواج کمتر است . چرا که بعد از برطرف شدن این نیازها ، نیازهای طبقات بالاتر سر بر می آورند و شما را در یک دو راهی قرار می دهند . این که شریک زندگی تان توانایی برطرف کردن این نیازها را برای شما دارد یا نه ؟ می تواند به شکوفایی شما کمک کند یا نه ؟ زندگی مشترک شما احترام مورد نیازتان را برایتان به همراه داشته است یا نه ؟ و … در نهایت وضعیت زندگی مشترک شما را مشخص می کند .
  2. مشکل دوم این است که با برطرف شدن نیازهای اولیه ، چشمان شما باز می شود و تازه به شناخت جدیدتری از خودتان می رسید که ممکن است با شناختی که قبلا داشته اید تفاوت داشته باشد . در این وضعیت حتی اگر همسر شما هم به اندازه شما رشد کرده باشد و نیازهای تازه پیدا کرده باشد ، ممکن است دیگر نقاط مشترک زیادی با هم نداشته باشید . یادتان که نرفته !؟!

نیازهای ما انگیزه های ما را می سازند و انگیزه های ما اهداف ما را و اهداف ما رفتار ما را شکل می دهند .

با تمام این ها، ازدواج گاهی اوقات بر اساس کمبودهای سطوح پایین انجام می شود . خیلی دیده و شنیده ایم که یک مرد نیازمند به محبت مادری ، با زنی میانسال ازدواج کرده است . یا زنی که در خانواده ای پرتنش رشد کرده ، برای رهایی از این تنش ها تن به ازدواج با مردی داده که شرایط مناسب ازدواج را ندارد . در این موارد ، ازدواج راهی برای حل کردن مشکلات و کمبودهای زن و مرد به حساب می آید . کمبودهایی که عموما به انگیزه های ایمنی ، تعلق‌پذیری ، احترام و … مربوط می شوند . این نیازها مجموعا به عنوان نیازهای کمبود شناخته می شوند . آنها مثل ویتامین ها هستند که ما برای رشد بهشان نیازمندیم . شخصی که درباره غذا ، امنیت شغلی ، عضویت گروهی ، یا مقام اجتماعی نگران است ، شخص محرومی به حساب می آید . به همین دلیل است که روانشناسان توصیه می کنند تا می توانید در دوران تجرد به علایق ، اهداف ، نیازها و خواسته هایتان جامه عمل بپوشانید تا وقتی ازدواج می کنید ، کامل تر شده باشید . این کامل تر بودن به معنی فاصله داشتن از نیازهای سطوح پایین هرم و ارتقا یافتن به سطوح بالاتر است . در مطالب بعدی نیازهای مربوط به ازدواج را با هم مرور کنیم .

گردآوری توسط عقدونه .

عقدونه بزرگترین بانک اطلاعاتی مجموعه های تشریفاتی مشهد .
بهترین تالار در مشهد و تالار عروسی در مشهد ، زیباترین باغ تالار در مشهد ، مجلل ترین هتل تالار در مشهد ، با شکوه ترین باغسرا در مشهد و همچنین حرفه ای ترین آتلیه در مشهد را از ما بخواهید .
عقدونه برندی نو با ایده های متفاوت .