تاثیر رابطه جنسی رضایت بخش بر روابط همسران چیست ؟

تاثیر رابطه جنسی رضایت بخش بر روابط همسران چیست ؟

دوران عقد را دوران شناخت می نامند . این دوران طلایی باعث می شود که دختر و پسر بهتر یکدیگر را شناخته و با روحیات و خواسته های یکدیگر آشنا شوند . در این دوران بسیاری از شناخت ها که یکی از مهم ترین آن ها شناخت نیازهای جنسی دو طرف از هم است ، صورت می گیرد . زیرا یکی از ویژگی های مهم ازدواج غیر از ایجاد رابطه ای دوستانه و محبت‌آمیز ، فراهم آوردن امکان برقراری رابطه‌ی جنسی سالم و شرعی است . رابطه‌ی جنسی ، زن و مرد را بی‌درنگ در کنار هم قرار می‌دهد ؛ تا اینکه همسران در تمامی فعالیت‌های دیگر نیز با یکدیگر همراه باشند . دوران عقد از طرفی ، دوران بسیار سختی برای زوجین جوان محسوب می شود چراکه در این دوران معمولا دختر و پسر گاهی با هم خلوت می کنند و کنترل کردن غریزه ی جنسی سخت و مشکل است و همین موضوع این دوران را کمی دشوار می کند . خواسته ها و نیازهای جنسی یکی از مهم ترین مسائل و گاهی مشکل ساز ترین موضوعات پیش آمده در این دوران است . در دوران عقد ، دختر و پسر از لحاظ قانونی و شرعی زن و شوهر هستند و می توانند نزدیک ترین رابطه ی زناشویی را با هم داشته باشند ولی محدودیت هایی که جامعه و خانواده ها در این دوران قرار داده اند ، باعث می‌شود که برقرای رابطه ی آزادانه جنسی در این زمان محیا نباشد . رابطه ی جنسی دوران عقد از خود تعریفی دارد و این تعریف با توجه به دیدگاه و اعتقادات خانواده های دو طرف ، خصوصا خانواده دختر متفاوت است . اما واقعا تکلیف دختر و پسر در این دوران چیست و آن ها چطور می توانند یکدیگر را از نظر جنسی ارضا نمایند ؟ بسیاری از زوج ها با توجه به تعاریف مختلف خانواده های خود در این زمینه و بسط دادن یا کم کردن این دایره محدودیت به مشکل بر می خوردند . بعضی از زوج‌ها در این دوران بیش از حد رعایت کرده و به عبارتی حیا را در جای نادرست خود استفاده می کنند . در این دوران ، هر زن و مردی وظیفه دارد که به خواسته های جنسی همسر خود در حد معقول پاسخ گوید . دختر و پسر می توانند با هم بیرون بروند ، دست یکدیگر را بگیرند و علاقه شان را با نوازش یکدیگر نشان داده و بیشتر کنند ، اما باید توجه داشته باشند که با توجه به سخت‌گیری خانواده ها در جلوگیری از بارداری دختر در این دوران ، نمی بایست در حد رابطه ی کامل جنسی پیش روند .

بعضی از دختران در این دوران ، از نیازهای ابتدایی همسرانشان دوری کرده و آن را نادرست می دانند . آن ها برآورده کردن کوچکترین خواسته های همسر را به رفتن زیر سقف مشترک موکول می کنند و نمی دانند که اشتباه آن ها تا چه حد می تواند به رابطه ی سالمشان ضرر وارد نماید . نباید فراموش کرد که ازدواج در اسلام و جامعه‌ی ما ، تنها راه صحیح و شرعی ارضا کردن غریزه ی جنسی است و مسلما یک پسر هم یکی از خواسته ها و نیت های ازدواجش این موضوع است و اگر این نیاز های ابتدایی توسط دختر در نظر گرفته نشود و نادیده انگاشته شده یا نادرست پنداشته شود ، احتمال کشیده شدن پسر به رابطه هایی غیر از ازدواج و دلسرد شدن او از همسرش ، وجود دارد و چه خوب است که این نیازها توسط این راه حلال رفع و رجوع شود و البته پسر نیز باید متوجه باشد که برای خواسته هایش محدودیت بگذارد و همسرش را در سختی قرار ندهد .

البته در این میان ، خانواده ها نیز بسیار نقش دارند . خانواده ها موظف هستند شرایطی را بوجود آورند که زوج عقد کرده بتوانند با یکدیگر تنها باشند و در تنهایی بعضی از نیاز های هم را رفع کنند . در مواقعی سخت‌گیری بسیار خانواده ها در این رابطه که حتی خلوت کردن دختر و پسر را برای لحظه ای درست نمی دانند ، موضوع را ریشه دار کرده و حتی ممکن است دختر از طرف شوهر و پسر از طرف همسرش مورد شماتت قرار بگیرد . نباید فراموش کرد که دختر و پسر در این دوران ، کاملا به هم حلال هستند و رابطه ی آن ها با هم نه تنها نادرست نیست ، بلکه کاملا درست و بجا است و در واقع همان رابطه ای است که اسلام به آن سفارش کرده است . از طرفی دیگر باید به زوج آموزش داده شود که دوران عقد محدودیت هایی هم دارد و هر زوجی برای تخطی نکردن از قوانین دوران عقد باید بتواند این حدود را رعایت کند . البته باید توجه کرد ، که چون اغلب بعد از دوران عقد مراسم عروسی برگزار می شود ، برای خود زوج هم لازم است تا محدودیت ها را رعایت کرده و توقعات معقول از هم داشته باشند و از طرفی دیگر رابطه ی کاملا آزاد زناشویی در دوران عقد ممکن است باعث از دست دادن اشتیاق افراد برای زودتر رفتن زیر یک سقف شود و همچنین از آنجایی که در دوران عقد ، زوج بیشتر با هم آشنا شده و امکان به تفاهم نرسیدن و به دنبال آن جدا شدنشان وجود دارد ، بهتر است که رابطه ی جنسی شان کنترل شود .

ازدواج راهی برای برطرف کردن نیازهای مهم زندگی افراد است و فردی که به ازدواج روی می آورد ، یعنی ارضای نیازهایش را از درست ترین و برگزیده ترین راه ممکن انتخاب کرده است ، درست نیست که پس از عقد نیز راه را بر او بست و او را در انتظار نگاه داشت . چه بسا این انتظار باعث پشیمانی او از ازدواج شود ، بلکه باید با آموزش درست ، راه را برای برآورده کردن خواسته هایش فراهم کرد .

منبع : بهداشت روابط جنسی همسران . تالیف حبیب الله مسعودی فرید .

عقدونه بزرگترین بانک اطلاعاتی مجموعه های تشریفاتی مشهد .
بهترین تالار در مشهد ، زیباترین باغ تالار در مشهد ، مجلل ترین هتل تالار در مشهد ، با شکوه ترین باغسرا در مشهد و همچنین حرفه ای ترین آتلیه در مشهد را از ما بخواهید .
عقدونه برندی نو با ایده های متفاوت .