تازه دامادها بخوانند !

تازه دامادها بخوانند !

اگر تازه داماد هستید و هنوز مهر عقدتان خشک نشده و از این به بعد قرار است مرد زندگی باشید بهتر است از همین حالا خود را برای پذیرش نقش همسر خوب آماده کنید . دوران نامزدی و عقد دوران خوبی است تا بتوانید خود را محک بزنید و روابط میان خود و همسرتان را برای شروع زندگی پایدار و خوب برنامه ریزی کنید . در اوایل ازدواج ممکن است مشکلات زیادی پیش آید از این بابت که شما یک حرفی می زنید و از آن منظوری دارید حال آنکه همسرتان به نحو دیگری برداشت می کند . یا اینکه شما چیزی در رفتار او می بینید که مورد پسند شما نیست و می خواهید او را تغییر دهید و همسرتان مقاومت می کند ؛ یا حتی مشکل های بزرگتری که بیشتر مردها با آن مواجه هستند . برای مثال خانم شما حساس هست ، به خانواده اش وابستگی دارد ؛ زود گریه می کند یا عصبانی می شود ؛ البته می بایست نکته ای را به شما متذکر شویم و آن نکته این است که نگذارید این مسائل و مشکلات دلسردتان کند ؛ چرا که به دست آوردن دل زن ها راه و روشی دارد که آن ها را یادتان می دهیم !

  • خودتان قاضی خودتان باشید .

با خود فکر نکنید که تمام مشکلات از حساسیت های زیاد همسرتان می باشد ؛ گاهی هم بی توجهی شما به حساسیت های خانمتان اوضاع را بدتر می کند ، شاید بپرسید چگونه ؟!! مثلا اینکه خانواده همسرتان بر روی زمان بندی و زمان حساس هستند و قرار است شما با همسرتان و خانواده اش به مهمانی بروید ؛ شما نیم ساعت دیرتر از زمان مقرر به مهمانی می روید و دلیلتان این است که لحظه آمدن تصمیم گرفتید به آرایشگاه بروید و دیر شده است . چه انتظاری دارید ؟!! شاید از نظر شما اتفاقی نیافتاده ولی در حقیقت شما مسائل حساسیت زای همسرتان و خانواده اش را نادیده گرفته اید و از سوی دیگر همسرتان به خاطر همین نیم ساعت ناقابل از سوی والدینش تحت فشار بوده است و نگران این است که به شما برچسب بدقولی زده شود و تمام این موارد باعث می شود وقتی می رسید ، که با اوقات تلخ او همراه باشید . یاد بگیرید زندگی متاهلی یعنی احترام متقال به یکدیگر (شما و همسرتان) . پس بهتر است عادت های دوران مجردی خود را دور بگذارید و کمی چارچوب پذیر باشید . خواهرم ، مادرم ، دختر خاله ام ، عمه ام ، خواهر زاده ام … ، زن ها از شنیدن این کلمات ، وقتی قرار است با آنها مقایسه شوند بیزارند ! هیچ گاه همسرتان را با هیچ کس مقایسه نکنید ، زیرا زن ها از مقایسه بیزارند و بهتر است آن ها را با خودشان مقایسه کنید . به هیچ وجه هیچ یک از اعضای فامیل را الگوی او قرار ندهید حتی اگر رفتارشان ارزش الگو شدن را داشته باشد .

  • حسادت های زنانه را درک کنید .

حالا که متاهل شده اید بیشتر باید مراقب رفتار و حرف زدنتان باشید و اجازه ندهید که همسرتان با خودش فکر کند زنان دیگر در زندگی شما مهم تر از او هستند . شما با روی باز با یگران برخورد می کنید ولی باید بدانید که باید در مقابل همسرتان از این هم خوشروتر رفتار کنید . او را از دوستان و همکاران و فامیل مخفی نکنید و در جاهایی که با هم حضور دارید ، با افتخار او را معرفی کنید و از صفات خوب برای معرفی وی استفاده کنید و لازم است این نکته را بدانید که برای یک زن چیزی به اندازه دریافت گل و هدیه از همسرش ، شادی بخش نیست ، این شادی را از او دریغ نکنید .

  • قدر خانواده خود را بدانید .

همانطور که شما برای خانواده تان احترام قائلید ، همسرتان هم نیاز دارد به خانواده اش اتکا کند . ممکن است شما با خانواده همسرتان تفاوت نظرها یا اختلاف هایی داشته باشید . نگذارید این اختلاف ها روی روابط او و خانواده اش سایه بیندازد . خانواده ها پشتوانه های عاطفی خوبی برای شما هستند . زندگی دراز است و این را به تجربه درک خواهید کرد !

  • همسرتان را تغییر ندهید .

وقتی با همسرتان ازدواج کردید به این معناست که او را همین طور که هست قبول کرده اید پس سعی نکنید او را به چشم ملک شخصی نگاه کرده و تغییر بدهید ، تغییر ظاهر و پوشش و محدودیت روابط اولین چیزی است که بیشتر مردان در ابتدای ازدواج از همسرشان توقع دارند . البته این انتظار اگر در حد عرف باشد و مورد قبول دختر باشد اشکالی ندارد اما این را بدانید که شما نمی توانید همسرتان را با زور و اجبار متحول کنید . یعنی از کسی که در خانواده اش حجاب را رعایت نمی کند ، بخواهید در زندگی با شما چادر سرش کند . چنین درخواستی نشان می دهد شما در انتخابتان اشتباه کرده اید و تفاوت های فرهنگی زیادی با هم دارید و برای پرکردن آن ، باید آهسته تر پیش روید و در روحیات او اثر بگذارید و بعد او را تشویق به اصلاح رفتارش کنید تا به آنچه می خواهید دست یابید . 

گردآوری توسط عقدونه .

عقدونه بزرگترین بانک اطلاعاتی مجموعه های تشریفاتی مشهد .
بهترین تالار در مشهد ، زیباترین باغ تالار در مشهد ، مجلل ترین هتل تالار در مشهد ، با شکوه ترین باغسرا در مشهد و همچنین حرفه ای ترین آتلیه در مشهد را از ما بخواهید .
عقدونه برندی نو با ایده های متفاوت .