تعهدات زن و شوهر در زندگی مشترک

تعهدات زن و شوهر در زندگی مشترک
  • تعهد می دهم ، تا سر حد توان بیاموزم که چگونه همسر و انسانی بهتر باشم .

هرکاری لازم باشد انجام می دهم تا روابط خود را بهبود بخشم ؛ کتاب بخوانم ، مشاوره بگیرم ، در سمینارهای رشد شخصی شرکت کنم و … . و همچنین تعهد می کنم برای تغییر و رشد شخصی خود اهدافی تعیین نمایم و فعالانه در جهت رسیدن به آن ها تلاش کنم تا همسرم مجبور نباشد برای تغییر و رشد شخصی ام به من فشار بیاورد .

  • تعهد می دهم به لحاظ عاطفی و روحی با همسرم باز باشم .

ازدواج واقعی یعنی اینکه احساسات خود را ابراز کنید و با هم در میان بگذارید . به همین دلیل تعهد به ازدواج به معنی این است که به لحاظ احساسی – عاطفی با همسرتان باز و گشاده باشید . باز بودن احساسی و عاطفی بدین معنی است که احساسات خود را می شناسید و آزادانه انتخاب می کنید و این احساسات را با همسرتان در میان می گذارید و ابراز می کنید .

  • تعهد می کنم که به لحاظ روحی و احساسی با همسرم سخاوتمند باشم .

عشق و محبت خود را به لحاظ فیزیکی و جسمانی به همسرتان نشان دهید . همچنین عشق و محبت خود را به روش کلامی نیز به او نشان دهید . آنهایی که به لحاظ روحی سخاوتمندند ، شما را به آسانی به درونیات خود راه می دهند و قلب شان را تمام و کمال در طبق اخلاص می گذارند . گویی با سخاوت تمام کلید قلب شان را به شما می دهند . سخاوت روحی تبلور ایده آلی است از پایبندی شما در قبال یکدیگر و همان عقد و پیمان زناشویی بستن .

  • تعهد می دهم تا تمام و کمال به همسرم عشق بورزم .

آیا هنگامی که فرزندتان گریه می کند و شیر می خواهد به او می گویید ؛ “همین دو ساعت پیش به تو شیر دادم ؟ چقدر شیر می خوری ؟ کی سیر می شوی ؟” . البته که چنین مطلبی را نمی گویید . اغلب مواقع با مهربانی تمام به کودکتان شیر می دهید ، زیرا او در حال رشد است و آسیب پذیر می باشد . به طرز مشابهی کودک درون همسرتان نیز به عشق نیازمند است تا رشد کند و زخم هایش التیام یابد ، پس مراقبش باشید .

گردآوری توسط عقدونه .

عقدونه بزرگترین بانک اطلاعاتی مجموعه های تشریفاتی مشهد .
بهترین تالار در مشهد ، زیباترین باغ تالار در مشهد ، مجلل ترین هتل تالار در مشهد ، با شکوه ترین باغسرا در مشهد و همچنین حرفه ای ترین آتلیه در مشهد را از ما بخواهید .
عقدونه برندی نو با ایده های متفاوت .