توقعات در زندگی مشترک

توقعات در زندگی مشترک

در زیر به بررسی سه عامل مهم در بیان خواسته ها و توقعات زناشویی می پردازیم .

  • خواسته ی شما می بایست تا حد امکان به واقعیت های زندگی و توان مالی ، روحی و عاطفی همسرتان نزدیک باشد .

گاهی مواقع مشاهده می گردد که زوج های جوان از اطرافیان و به خصوص از همسرانشان توقعاتی دارند که در حیطه ، قدرت و توان آن ها نیست ، لذا نمی توانند آن ها را برآورده نمایند . در نتیجه همسرشان از آن ها رنجیده خاطر می گردد و متعاقب آن برای آن ها مشکلات مختلف اقتصادی ، اجتماعی ، روانی و غیره به وجود می آید که زندگی را با تلخ کامی همراه می نماید ، لذا شایسته است زوجین جوان جهت جلوگیری از بروز مسائل و مشکلات متعدد در خانواده شان متناسب با امکانات ، توانمندی ها و … از دیگران به خصوص از همسرانشان توقع و انتظار داشته باشند . به عبارتی زوج های جوان باید مدنظر داشته باشند هرچیزی را که می خواهند از همسرشان تقاضا بنمایند ، همسرشان در حالتی از شرایط اقتصادی ، روحی و عاطفی باشد که آمادگی انجام آن کار را داشته باشد ؛ چراکه در غیر این صورت طرف مقابل از پذیرایی و انجام درخواست همسر خودداری خواهد نمود ، که این عمل به نوبه خود به صفا و صمیمیت و یکدلی آن ها ضربه وارد می کند .

  • در نحوه ی بیان خواسته ها و توقعاتتان تجدید نظر کنید .

مسئلی دیگری که در رابطه با برآورد توقعات مطرح می باشد و زوج ها باید آن را رعایت کنند ، چگونگی خواستن است . ما با عبارات و جملات متفاوتی می توانیم یک موضوعی را مطرح کنیم . بهترین و موثرترین روش این است که نحوه بیان ما از لحن آمرانه و دستوری به دور باشد و جمله ها بیانی ، گرم و زبانی صمیمی دشته و همراه با صمیمیت باشند ، در این صورت معمولا طرف مقابل متقاعد می گردد که در صورت فراهم بودن شرایط خواسته های ما را تحقق ببخشد .

  • خواسته های شما باید بر اساس شناخت جنسیتی و خصوصیات جنسیتی همسرتان باشد .

نکته قابل توجه دیگر آنکه زوج ها باید بدانند که زنان و مردان به طور همسان و همگون فکر نمی کنند ، عمل نمی کنند ، واکنش نشان نمی دهند . لذا باید این خصیصه جنسیتی را در مورد انتظار داشتن و توقعات از همسرتان مدنظر داشته باشید و از آنها توقعات غیر واقعی و غیر هماهنگ با جنس آن ها و خصوصیات و ویژگی های جنسیتی شان نداشته باشید . مثلا زنان در کل کمتر به مسائل سیاسی علاقه دارند ، لذا مرد نباید حتما از او بخواهد که در مسائل سیاسی نقش جدی و فعال داشته باشد و … .

گردآوری توسط عقدونه .

عقدونه بزرگترین بانک اطلاعاتی مجموعه های تشریفاتی مشهد .
بهترین تالار در مشهد ، زیباترین باغ تالار در مشهد ، مجلل ترین هتل تالار در مشهد ، با شکوه ترین باغسرا در مشهد و همچنین حرفه ای ترین آتلیه در مشهد را از ما بخواهید .
عقدونه برندی نو با ایده های متفاوت .