حجاب پوشش شادابی

حجاب پوشش شادابی

یک شب به مهمانی دوست فرزانه ای دعوت شده بودم . با توجه به نگرش وی نسبت به حیات و مسائل عالم وجود ، بسیار ساده و معمولی و بی آلایش به وی وارد شدم . زمانی که ایشان همسرش را به من معرفی کرد ، ضمن اینکه یکه ای خوردم ، به فراست(زیرکی) دریافتم که کاسه ای زیر نیم کاسه است . خانم ایشان بدون حجاب با دامن و بدون جوراب در حالی که دستش را بسویم دراز می کرد ، با نگاهی متحیرانه از وضعیت لباس هایم به من خوش آمد گفت و بلافاصله روی کاناپه رو به روی من در حالی که پاهایش را روی هم انداخته بود نشست و با نیم نگاهی به شوهرش فهماند که تعارفی کند .

روی میز انواع میوه های فصل چیده شده بودند . در میان میوه ها سیب قرمز درشتی با پوست درخشان و جذاب نظرم را جلب کرد . بدون آنکه منتظر تعارف دوست باشم اجازه ای گرفتم و سیب قرمز درشت و زیبا را برداشتم و بسیار از رنگ قرمز و شاداب آن تعریف کردم ، بطوریکه خانم دوستم نیز چندین بار مطالب مرا تایید کرد و به قدرت خداوند در این خصوص احسنت گفت . سیب را بلافاصله پوست کندم و روی پیش دستی گذاشتم و باب صحبت را باز کردم . دوستم که تقریبا متوجه منظورم شده بود ، سعی در گرم شدن صحبت های فی مابین نمود تا اینکه همسرش با تاسف گفت ، “آقای مهندس متاسفانه سیبی را که پوست کنده اید قهوه ای شده و دیگر قابل مصرف نیست” نکته ظریف همین جا بود . سیب به آن زیبایی و با نشاطی با جداکردن پوستش آرام آرام به سمت فساد و تباهی پیش می رفت و واقعا دیگر قابل خوردن نبود . وقتی که قضیه پوشش سیب برای خانم دوستم آشکار شد ، به عینه دریافت که برای حفظ شادابی و تازگی و دور شدن از فساد و آلودگی ، هر متاع الهی نیاز به پوششی متناسب و درخور آن برحسب نهاد اجتماعی و یا باورهای پیشینه تاریخ تمدن و تاریخ فرهنگی و تاریخ دینی اقوام و ملل مختلف دارد .

خانم دوستم قبول کرده بود که حجاب بسته بندی حقیقی زنان و مردان اقوام مختلف است که نوع آن بستگی به سازوکارای متناسب شده با مفاهیم کاربردی آن در نهاد اجتماعی اقوام ، تعاریف گوناگون دارد و برای یک انسان مسلمان دارای تعریف ویژه ای است که انسان عاقل ، با عصمت ، با عاطفه و با عشق و ایمان با کمال میل آنرا می پذیرد ، تا دچار فساد و تخریب سرمایه های درونی خود نشود و تجارتی الهی گونه با امیال جنسی خود داسته باشد .

به قول خودش که می گفت “تا به حال نشده که دارو یا مواد آرایشی خود را بدون بسته بندی خریداری کرده باشد” پس چرا به تجارت فله ای تن دهد ؟ یقینا ورشکسته خواهد شد و مال التجاره اش نیز به پشیزی نخواهد ارزید.”

حجاب نشانه اعتماد و اطمینان از سلامت است .

گردآوری توسط عقدونه .

عقدونه بزرگترین بانک اطلاعاتی مجموعه های تشریفاتی مشهد .
بهترین تالار در مشهد ، زیباترین باغ تالار در مشهد ، مجلل ترین هتل تالار در مشهد ، با شکوه ترین باغسرا در مشهد و همچنین حرفه ای ترین آتلیه در مشهد را از ما بخواهید .
عقدونه برندی نو با ایده های متفاوت .