خوشبختی را فراموش نکنیم

خوشبختی را فراموش نکنیم

اکثر زوج های جوان در آغاز ازدواج و زندگی مشترک شور و اشتیاق خاصی دارند . اما متاسفانه درصد زیادی از این زوجین پس از مدتی که ممکن است این مدت بین چند ماه تا چند سال باشد ، شادابی اول را از دست داده و زندگی برایشان یکنواخت و خسته کننده می شود ، کارشناسانی که عوامل این کار را بررسی کرده اند به دو اصل مهم دست یافته اند :

  • اصل اول :

ما باید به سمت خوشبختی حرکت کنیم نه اینکه منظر بمانیم تا خوشبختی به سمت ما بیاید . این اصل اولیه ای است که معمولا زوج های جوان آن را فراموش می کنند و برخی از آنان تصور می کنند همین که شریک مناسب زندگی خود را یافتند و یا ازدواج کرده اند کافی است و حالا باید منتظر بنشینند تا خوشبختی به سوی آن ها بیاید .

  • اصل دوم :

با ایجاد تنوع در زندگی همیشه زندگی مشترک خود را شاداب نگه دارید . افرادی هستند که می دانند خوشان برای حفظ شادابی چه بکنند ، اما ما در اینجا با یادآوری چند نکته کوچک ، سعی می کنیم در جهت حفظ سلامت زندگی مشترک شما برداریم مفید واقع شویم .

  1. به پاکیزگی و آراستگی خود اهمیت بدهید، به دورانی که در آستانه ازدواج با همسرتان قرار داشتید بیندیشید ، همیشه پاکیزه و آراسته بودید و می کوشیدید بهترین لباس خود را بپوشید و همواره خوشبو باشید ، اما اکنون انگار نیازی به توجه خود نمی بینید اما این مسئله اهمیت خاصی در روابط فردی و اجتماعی شما دارد . به زمانی فکر کنید که به یک مهمانی بزرگ دعوت شده اید و قرار است با همسرتان به آنجا بروید ، وقتی مرتب و پاکیزه و آراسته هستید ، چقدر از بودن در کنار یکدیگر لذت می برید .
  2. فضای داخل خانه را زیبا کنید ، نگران نباشید زیبا کردن منزل همیشه پر خرج نیست وقتی فضای داخل خانه شما یکنواخت شده است می توان با تعییر جای برخی از لوازم منزل و ابتکار در چیدمان آن ها از مدل های زیباتری استفاده کرد ، استفاده از رنگ های شاد و تند می تواند تاثیر مثبتی در روحیه و شادابی افراد داشته باشد .
  3. از غذاهای اشتهاآور استفاده کنید ، گاهی اوقات غذاها یکنواخت و خسته کننده می شود ، به ویژه اگر افراد با حالتی خسته از کار روزانه و بی تفاوت سر سفره غذا بنشینند و صرفا بخواهند غذا خوردن را مانند رفع تکلیف انجام دهند . می توان هرچند وقت یکبار از غذاهای جدید استفاده کرد ، حتی می توان با قرار دادن یک شاخه گل سر سفره غذا ، محیط را بسیار متفاوت و دلچسب کرد .
  4. از هدایا و عبارات زیبا برای همسرتان غافل نشوید . اصلا به فکر کادو یا پول زیاد نیافتید ، می توانید حتی یک کارت هدیه زیبا تهیه کنید و در آن از همسرتان برای زحماتش تشکر کنید و آن را جایی قرار دهید تا هنگام خروج از منزل یا ورود آن را ببیند . حتی می توانید با یک مکالمه تلفنی کوتاه به همسرتان ، در طول روز یعنی همان زمانی که همیشه مشغول کار بوده اید و وقت نداشتید ، از زحماتش و از بودنش در کنارتان تشکر کنید .
  5. نیازهای کوچکش را برآورده کنید ، مواقعی که می دانید همسرتان متوجه جمله یا عبارتی خاص است ، آن را بگویید ، حتی اگر تاکنون چنین نمی کردید خجالت نکشید ، به یاد داشته باشید تنها چیزی که هرچه قدر خرج شود ، زیاد می شود محبت است . اگر نمیتوانید نیازهای بزرگ و شاید مادی او را برطرف کنید از نیازهای کوچک و معنوی او غافل نشوید .
  6. از کلمات زیبا در حرف های روزمره خود استفاده کنید و به او بگویید که دوستش دارید . حتی اگر همسرتان در ظاهر توجهی به گفتارتان نداشته باشد ، استفاده از کلام زیبا و دلپذیر تاثیر مثبتی بر روحیه و رفتار وی خواهد داشت .

منبع : فقط عروس داماد ها بخوانند . تالیف محمدرضا قربان زاده .

عقدونه بزرگترین بانک اطلاعاتی مجموعه های تشریفاتی مشهد .
بهترین تالار در مشهد ، زیباترین باغ تالار در مشهد ، مجلل ترین هتل تالار در مشهد ، با شکوه ترین باغسرا در مشهد و همچنین حرفه ای ترین آتلیه در مشهد را از ما بخواهید .
عقدونه برندی نو با ایده های متفاوت .