درمان گیاهی خشکی لب ها

درمان گیاهی خشکی لب ها

لب عضوی از بدن است که زیبایی خاصی به صورت می بخشد و می بایست پیوسته در حفظ زیبایی آن بکوشید و با تقویت و ویتامینه کردن آن از بیماری های مختلفی نظیر خشکی لب ، تَرَک لب و پوسته پوسته شدن آن جلوگیری نمایید .

  • دلایل خشکی و تَرَک لب ها :

خشکی و ترک لب ها به دلایل مختلفی نظیر کم آبی بدن ، کمبود ویتامین ها ، استفاده از وسایل آرایشی نامرغوب و فاسد شده و مواجهه طولانی مدت با هوای سرد و وزش باد رُخ می دهد . تنفس دهانی نیز می تواند سبب خشکی لب ها شود . گاهی نیز ترک لب ها ناشی از تَر کردن مرتب لب ها با زبان و خشک شدن آن می باشد .

  • درمان خشکی لب ها :
  1. برای درمان خشکی لب ها لازم است عواملی که سبب می شود لب ها خشک شوند ، نظیر زبان زدن و تنفس دهانی را حذف کنید .
  2. استفاده از کرم های نرم کننده برای درمان خشکی لب ها مفیــد است .
  3. در فصول سرد سال ، هنگام خروج از منزل جلوی لب ها را با شال گردن بپوشانید .
  4. از رُژ لب ها و وسایل آرایشی نامطمئن ، بدون استاندارد و قدیمی استفاده نکنید .
  • گیاهان مؤثر و نسخه های ترکیبی گیاهی جهت تقویت لب ها و برطرف کردن خشکی و ترک آن ها :
  1. موم زنبور عسل(دو قاشق غذا خوری)،روغن نارگیل(سه قاشق غذا خوری)،روغن بادام(پنج قاشق غذا خوری) : موم را روی حرارت غیر مستقیم بخار آب(روی درب کتری) ذوب کرده و سپس روغن ها را به آن بیافزایید . آنها را خوب هم زده و با هم مخلوط کنید و از روی حرارت بردارید . پس از سرد شدن در قوطی شیشه ای تمیزی ریخته و در یخچال قرار دهید و روزانه 2 مرتبه مقداری از آن را روی لب ها بمالید . این مخلوط تا سه هفته درون یخچال قابل نگهداری می باشد .
  2. لانولین(یک قاشق غذا خوری)،اوسرین(یک قاشق غذا خوری)،شاه توت(پنج عدد) : شاه توت ها را کاملاً له کرده و آب آن ها را بوسیله ی توری تمیزی بگیرید ، اوسرین و لانولین را با حرارت غیر مستقیم ذوب کنید و آب شاه توت را به آن اضافه کرده و هم بزنید تا مخلوط نرم و یکنواخت شود ، سپس از روی حرارت برداشته و پس از سرد شدن در قوطی شیشه ای تمیزی ریخته و در یخچال قرار دهید و روزانه 2 مرتبه مقداری از آن را روی لب ها بمالید . این مخلوط درون یخچال تا 2 هفته قابل نگهداری می باشد . می توانید بجای شاه توت از آلبالو ، گیلاس و توت فرنگی استفاده کنید .
  3. روغن بادام شیرین(یک قاشق مربا خوری)،اِسفَرزِه(یک قاشق چای خوری)،سپستان(پنج عدد) : اِسفَرزه و سپستان را با اندکی آب سرد بشویید ، سپس 4 قاشق غذا خوری آبجوش روی آن ریخته ، 1 ساعت صبر کنید تا لعاب دانه ها خارج شود . سپس آن را صاف نموده و روغن بادام را به آن بیافزایید و کاملاً مخلوط کنید . مخلوط بدست آمده را در قوطی شیشه ای تمیزی ریخته و درون یخچال قرار دهید و روزانه 2 مرتبه مقداری از آن را روی لب ها بمالید . این مخلوط درون یخچال تا 3 روز قابل نگهداری می باشد و اثر بسیار خوبی در برطرف کردن و درمان ترک های لب دارد .

منبع : گنجینه سبز درمان . تألیف میترا قاسمی .

عقدونه بزرگترین بانک اطلاعاتی مجموعه های تشریفاتی مشهد .
بهترین تالار در مشهد و تالار عروسی در مشهد ، زیباترین باغ تالار در مشهد ، مجلل ترین هتل تالار در مشهد ، با شکوه ترین باغسرا در مشهد و همچنین حرفه ای ترین آتلیه در مشهد را از ما بخواهید .
عقدونه برندی نو با ایده های متفاوت .