درمان گیاهی لکّه های صورت

درمان گیاهی لکّه های صورت

لکّه های روی پوست ممکن است در اثر عوامل متعددی بوجود آیند و ظاهری ناخوشایند در پوست ایجاد کنند .

  • دلایل بروز لکّه های صورت :
  1. دست کاری و کندن جوش های پوستی و درمان غیر اصولی آن ها .
  2. بارداری ، در برخی خانوم ها لکّه های قهوه ای تا خاکستری تیره بر روی گونه ها ، پیشانی و چانه ظاهر می شود و در افراد سبزه شیوع بیشتری دارد . این لکّه ها معمولاً مدّتی پس از زایمان از بین می روند . امّا در برخی افراد ممکن است تا سال ها پس از زایمان باقی بماند .
  3. قرار گرفتن مداوم در معرض اشعه ی ماوراء بنفش خورشید و عدم استفاده ی منظم از کرم های ضد آفتاب با فاکتورهای حفاظتی بالا .
  4. مصرف داروهای هورمونی بخصوص داروهای پیشگیری از حاملگی و برخی داروهای اعصاب .
  5. تغییرات هورمونی در بدن از جمله ، کیست های متعدد تخمدان و یا بیماری غدد فوق کلیوی .
  • پیشگیری از بروز لکّه های صورت :
  1. جهت پیشگیری از ایجاد لکّه های صورت همواره از کرم های ضد آفتاب با عیار بالاتر از 20 و به فواصل 3 ساعته استفاده نمایید .
  2. چنانچه مبتلا به یبوست هستید آن را درمان کنید .
  3. مصرف میوه جات و سبزیجات را افزایش دهید .
  4. چنانچه کبد ضعیفی دارید ، آن را تقویت کرده و مشکلات کبدی را برطرف کنید .
  5. از دستکاری جوش ها و تخلیه ی آن ها بپرهیزید .
  • گیاهان موثر و نسخه های ترکیبی گیاهی جهت درمان لکّه های صورت و لایه برداری سطحی پوست :
  1. تخم خیار،تخم کدو،تخم خربزه(هر سه به نسبت مساوی)،شیر کم چربی،گلاب : گیاهان مورد نظر را با هم مخلوط کرده و به صورت پودر درآورید . دو قاشق غذاخوری از مواد را در سه قاشق غذاخوری شیر کم چرب مخلوط کرده و به مدت نیم ساعت روی پوست بگذارید و بعد پوست را شستشو داده و با گلاب ماساژ دهید .
  2. عسل،سرکه سیب،آب هویج تازه(هر سه به نسبت مساوی) : آب هویج ، عسل و سرکه را به نسبت مساوی با هم مخلوط کرده روی لکّه های صورت بمالید و پس از نیم ساعت آبکشی کنید .
  3. کَنگَر فرنگی،موم سفید زنبور عسل،روغن بادام شیرین : آب کنگر را بگیرید و سه قاشق مربا خوری آب کنگر تازه را با یک قاشق مربا خوری موم ذوب شده و یک قاشق مربا خوری روغن بادام مخلوط کرده تا به صورت ماسک درآید . این ماسک را روی لکّه های پوست قرار دهید و بعد از 15 دقیقه آن را با آب ولرم بشویید . این ماسک برای از بین بردن لکّه ها مفید است .
  4. شیرین بیان : یک قاشق غذاخوری شیرین بیان کوبیده را در یک فنجان آب اندکی بجوشانید سپس آن را صاف کرده با پنبه ای بر روی پوست بمالید و پس از نیم ساعت آبکشی نمایید .
  5. هویج(یک عدد)،سیب(با پوست 1 عدد)،عسل(یک قاشق مربا خوری) : هویج و سیب را رنده کرده و یک قاشق مربا خوری عسل را به آن اضافه کرده و روی پوست بویژه قسمت های دارای لک بمالید و پس از 20 دقیقه با آب ولرم شستشو دهید .
  6. باقلا ، شیر : باقلا را خشک کرده و بصورت پودر درآورید ، یک قاشق غذاخوری از پودر حاصله را با یک قاشق غذاخوری شیر مخلوط کرده و روی صورت بگذارید . پس از 15 دقیقه صورت را شستشو دهید .
  7. شیر ترش شده : برای رفع لکّه های خفیف ، به صورت خود با پنبه مقداری شیر ترش بمالید و پس از 20 دقیقه با آب نیم گرم و صابون بشویید . اسید لاکتیک موجود در شیر ترش اثر لایه برداری مطلوبی روی پوست دارد بدون اینکه پوست را بسوزاند یا خشک کند .

منبع : گنجینه سبز درمان . تألیف میترا قاسمی .

عقدونه بزرگترین بانک اطلاعاتی مجموعه های تشریفاتی مشهد .
بهترین تالار در مشهد ، زیباترین باغ تالار در مشهد ، مجلل ترین هتل تالار در مشهد ، با شکوه ترین باغسرا در مشهد و همچنین حرفه ای ترین آتلیه در مشهد را از ما بخواهید .
عقدونه برندی نو با ایده های متفاوت .