دوران نامزدی را طولانی نکنید

دوران نامزدی را طولانی نکنید

در این بخش به بررسی دوران نامزدی ، نقش آن در اخذ تصمیم نهایی و یک ازدواج موفق ، بازه زمانی این دوران و … می پردازیم . زمان دوران نامزدی می تواند تنها بخش هیجان انگیزی از رابطه شما با كسی كه مطمئن هستید قرار است همسرتان شود ، باشد ؛ یا اینكه بیشتر به یك آزمون و خطای ارتباطی كه جوابش را از پیش تعیین نكرده‌اید ، تبدیل شود .

  • نامزدی را طولانی نكنید …

شرایط رفتن به خانه بخت را ندارید ، اما می خواهید با علنی كردن ارتباطتان به آن رسمیت دهید ؟!! پیشنهاد می كنیم اگر نمی توانید پس از 6 ماه یا نهایتا یك سال از نامزد شد‌نتان به خانه خود بروید ، به جای عجله كردن در رسمیت بخشیدن به این رابطه ، برای فراهم كردن مقدمات ازدواج تان تلاش كنید . نامزدی طولانی می‌تواند به رابطه شما آسیب بزند . به عقیده روانشناسان اگر می‌خواهید دوره نامزدی تنها دوره شناخت بیشتر باشد و به ارتباط شما آسیبی نزند ، اجازه ندهید از حدود 6 ماه كمتر یا بیشتر شود . این فرصت محدود می تواند به شما فرصت شناخت بیشتر نامزدتان و قضاوت كردن در مورد او و آینده این رابطه را بدهد .

  • كار را تمام  شده ندانید …

باز هم باید تكرار كنیم ! نامزدی تنها دوره شناخت است نه بخشی از دوران متاهل شدن شما . اجازه ندهید تعهدی كه در این دوره ایجاد می شود ، بر تفاهم میان شما مقدم شود و حق تصمیم گیری درست و منطقی را از شما بگیرد . چشم‌هایتان را باز كنید . چه تفاوت ها و چه مشابهت هایی دارید ؟!! این تفاوت ها تا چه اندازه می توانند باعث زیر پا گذاشته شدن خطوط قرمز شما شوند ؟!! در برابر كدامشان می توانید چشم‌هایتان را ببندید و كدامشان اگر یك عمر در زندگیتان تكرار شوند ، می توانند آرامش شما را بگیرند ؟!! حتی اگر چند مرتبه نامزدی شما با كسانی كه به خواستگاریتان آمده‌اند به هم بخورد ، نباید بخاطر ترس از حرف دیگران یا نگرانی در مورد احساسات فرد مقابلتان خود را موظف به نشستن پای سفره عقد بدانید . شاید اگر نامزد بودنتان را فریاد نزنید و آن را تنها به اطلاع آشنایان نزدیك برسانید ، برهم زدن این قرارداد در صورت نبود تفاهم برایتان آسان تر باشد .

  • فاصله ها را حفظ کنید …

حتی اگر صیغه محرمیت میانتان جاری شده ، باز هم توصیه می كنیم تا گرفتن جشن عروسی و رفتن به خانه خودتان ، فاصله ها را حفظ کنید تا بخاطر درگیر شدن بیش از اندازه احساساتتان  چشم های شما بر واقعیت ها بسته نشود . گذشته از این ، ممكن است به خاطر آغاز كردن رابطه زناشویی در این دوره ، احساس كنید كه امكانی برای قطع این ارتباط ، به هم زدن نامزدی و نهایتا ازدواج در آینده با فردی دیگر وجود ندارد . از آنجا كه قرار نیست نامزدی شما زیاد طول بكشد ، به خودتان این مجال را بدهید كه بدون وجود عواملی از این دست ، با چشم باز یكی از مهم ترین تصمیم های زندگیتان را بگیرید .

  • همه رازها را نگویید …

برای درددل كردن با نامزد یا حتی همسر چه مرزی وجود دارد ؟!! چه رازهایی را می توانید با او فاش كنید و در برابر چه چیز‌هایی باید سكوت كنید ؟!! درست است كه شما نباید جز حقیقت چیزی را به زبان بیاورید اما می توانید گاهی در مورد برخی حقایق سكوت كنید . اگر رابطه ای به سرانجام نرسیده داشته اید و تصور می كنید شریك آینده زندگی تان ممكن است شما را به خاطر آن قضاوت كند ، تا جایی كه از شما سوالی نشده می توانید در موردش سكوت كنید . اگر رازی در خانواده شما هست كه گفتن یا نگفتنش تاثیری روی زندگی نامزد شما و حتی زندگی مشترکتان نمی گذارد ، می توانید آن را به زبان نیاورید . تصور نكنید زندگی مشترك یعنی داشتن اطلاعات مشترك در مورد گذشته و احساساتی كه سراغتان می آید . گاهی شكستن این سكوت می‌تواند كام رابطه شیرین شما را تلخ كند .

  • آزمون عشق برگزار نكنید …

نامزدتان چقدر دوستتان دارد ؟!! برای داشتن شما حاضر است تا كجا پیش برود و از چه چیزهایی بگذرد ؟!! شاید چنین سوال هایی كه در ذهن اغلب ما چرخ می خورد ، خیال راه انداختن چند آزمون عشق را به ذهن شما بیندازد . “اگر من را دوست داری با فلانی قطع رابطه كن !” ، “اگر من را دوست داری نباید هیچ محدوده خصوصی‌ داشته باشی و باید رمز عبور حساب های بانکی ات را در اختیار من بگذاری و اجازه دهی گوشی ات را وارسی كنم و …” ؛ این ها خواسته هایی است كه از نظر برخی خانم ها و حتی آقایان ، به عنوان آزمونی برای سنجیدن میزان عشق طرف مقابل به آن ها ، معرفی می شود ؛ اما اگر شما هم اهل برگزار كردن چنین آزمون هایی هستید ، دست نگه ‌دارید . هرگز به حریم شخصی نامزدتان وارد نشوید و اجازه ندهید او هم حریم شما را زیر پا بگذارد . سعی كنید میزان عشق همسرتان را در وفاداری‌ به قول هایش ، احترام گذاشتن به شما و كسانی كه دوستشان دارید و تلاشش برای ساختن آینده ای بهتر بسنجید ، نه ویران كردن پل های پشت سرش برای جلب رضایت شما .

  • خودتان را زیر و رو نكنید …

درست است كه سازگاری بعد از ازدواج ، می تواند به نفع شما و رابطه تان تمام شود ، اما این سازگاری به معنی زیر پا گذاشتن خودتان و اولویت هایتان نیست . هرگز بخشی از خودتان را زیر پا نگذارید كه بعدها به خاطر از دست دادنش حسرت بكشید یا اینكه به فرد مقابل تان فشار بیاورید . قرار نیست زندگی بعد از ازدواج شما دقیقا مثل دوران مجردی تان باشد و هیچ محدودیتی به زندگی شما پا نگذارد ، اما قرار نیست خودتان هم به فرد دیگری تبدیل شوید كه نمی شناسیدش و نمی توانید در قالب او زندگی كنید .

گردآوری توسط عقدونه .

عقدونه بزرگترین بانک اطلاعاتی مجموعه های تشریفاتی مشهد .
بهترین تالار در مشهد ، زیباترین باغ تالار در مشهد ، مجلل ترین هتل تالار در مشهد ، با شکوه ترین باغسرا در مشهد و همچنین حرفه ای ترین آتلیه در مشهد را از ما بخواهید .
عقدونه برندی نو با ایده های متفاوت .