دوست داشتن با چاشنی احساس ناامنی

دوست داشتن با چاشنی احساس ناامنی

رابطه عاطفی بین دو نفر زمانی از استحکام و قدرت کافی برخوردار است که دو طرف صادقانه و عاشقانه با هم کنار بیایند و اشکالات یکدیگر را نبینند . اما هستند افرادی که به دلیل عدم اعتماد به نفس کافی و احساس ضعف در خود همیشه در فکر و ذهن خود در مورد رابطه عاطفی که با همسرشان دارند دچار تردید می شوند و خود را مورد پسند همسرشان نمی بینند و احساس خطر می کنند . این افراد مداوم با خود می گویند که همسرم از من خوشش نمی آید ، من زیبایی که مورد نظر همسرم است را ندارم و بسیاری از این جملات که در نهایت باعث ایجاد مشکل در رابطه عاطفی آنها می شود .

شاید شمایی که بارها و بارها طعم شکست عاطفی را چشیده اید ، توپ را توی زمین کسانی بیندازید که لایق محبت های تان نبوده اند . اما واقعیت این است که خود شما بیشتر از هر کسی باعث تنها ماندن های تان شده اید . شمایی که احساس ناامنی را با خود به رابطه تان با همسرتان برده اید ، نه تنها خود را از لذت تجربه کردن عشق آرام و برابر محروم کرده اید ، بلکه باوجود همه دست و پا زدن های تان نتوانسته اید با احساس تان رابطه زناشویی ماندگاری را بسازید . اگر شما هم ویژگی های زیر را دارید ، معنایش این است که دلبستگی را با چاشنی احساس ناامنی تجربه می کنید و این بار هم نمی توانید مردی که در کنار تان ایستاده را صددرصد متعلق به خود کنید .

  • چرا اینقدر احساس ناامنی می کنید ؟

هرقدر هم که بزرگ شوید ، کودکی تان رهایتان نمی کند . همه ما در سال های کودکی ، در شرایطی قرار گرفته ایم که بر رابطه مان با والدین و اطرافیانی که تاثیری انکارناپذیر بر زندگی و شخصیت مان گذاشته اند ، اثر گذاشته اند . شاید تصور کنید حالا که از آن روابط بیرون آمده اید و خودتان در حال شکل دادن به زندگی تان هستید ، می توانید اثرشان را هم خنثی کنید و آن طور که دوست دارید زندگی کنید ، اما واقعیت این است که گذشته شما به راحتی دست از سرتان برنمی دارد . اگر در سال های کودکی ، الگوی دلبستگی ایمن در شما شکل نگرفته باشد و به هر دلیل دوست داشتن ، دلبستگی و وابستگی را همراه با اضطراب ، احساس ناامنی و ترس از طرد شدن تجربه کرده باشید ، بعید است که امروز بتوانید بدون این احساس ها یک رابطه عاطفی را تجربه کنید .

  • دنبال تایید می گردید ؟

اگر در رابطه تان احساس ناامنی کنید ، همیشه نگران قضاوتی که همسر یا نامزدتان روی حرف ها و رفتارهای تان دارد ، خواهید بود و بعد از هر کار یا حرفی ، دنبال مهر تاییدی که او می تواند بر رفتارهای شما بزند ، خواهید بود . مثلا وقتی تصمیمی درمورد خرج کردن پول های تان را با او در میان می گذارید ، فورا می پرسید “فکرم احمقانه بود ؟” یا وقتی برایش درمورد فعالیت های روزانه تان حرف می زنید ، هنوز حرف های تان کامل نشده می گویید “با حرف های تکراری ام حوصله ات را سر بردم ؟” . این تلاش حتی برای تایید شدن ظاهری هم ادامه خواهد داشت . مثلا وقت رفتن به مهمانی بارها از او می خواهید درمورد لباس و آرایش تان نظر دهد و شما را از اینکه به نظرش ایده آل هستید مطمئن کند .

  • مدام همراه او هستید .

نمی توانیم باور کنیم که عشق بیش از اندازه دلیل اصرار شما به تمام وقت با هم بودن است . شاید خودتان هم ندانید که تلاش تان برای وقت گذراندن 24 ساعته با او ، نشانه احساس ناامنی است که در وجود شما ریشه دوانده است . شما کنار هم زندگی می کنید ، در ساعات کاری مدام با هم حرف می زنید و تلگرام بازی می کنید ، بدون هم نه تنها سفر نمی روید که حتی پاساژ گردی هم نمی کنید . شما با هم جنس های تان قرار نمی گذارید و کافه نمی روید و اگر همسر یا نامزدتان در یک مهمانی نباشد ، شما هم فکر رفتن به آن را از سرتان بیرون می کنید .

  • شرلوک هولمز هستید ؟

آدم هایی که عشق شان با چاشنی احساس ناامنی همراه است ، همیشه نگران اتفاق هایی که در پشت پرده رابطه عاطفی شان می افتد ، هستند . آنها با تماس های لحظه به لحظه همسر یا نامزد شان را کنترل می کنند ، گوشی تلفن همراه و حتی جیب هایش را چک می کنند و وقتی در مهمانی او را کنار فردی که از نظر خودشان می تواند یک رقیب بالقوه باشد می بینند ، حتی اگر واکنش ظاهری نشان ندهند ، ذهن شان به هم می ریزد و مثل یک کارآگاه به دنبال نشانه هایی برای تایید فرضیه شان می گردند یا برای دور کردن کسی که دوستش دارند از این رقیب فرضی تلاش می کنند .

  • فکر می کنید کاسه ای زیر نیم کاسه است ؟

بی اعتمادی یکی از مشخصه های اصلی این افراد است . آنها در یک رابطه عاطفی هیچ وقت معنای واقعی آرامش و عشق را نمی فهمند ، چراکه در بهترین لحظات با هم بودن شان تصور می کنند دل و ذهن همسر یا نامزد شان جای دیگری است . اگر شما هم به درد این افراد مبتلا باشید ، نمی توانید به حرف ها ، ادعا های عاشقانه یا قول هایی که شریک زندگی تان به شما می دهد ، اعتماد کنید و مدام با این تصور که “همه چیز به زودی از هم می پاشد” دست به گریبانید .

  • زود ناامید می شوید و خودتان را زود می بازید ؟

هر بار که می خواهید با نامزد تان بیرون بروید ، چیزی در ذهن تان می گوید که زن رویایی او نیستید ؟ ده ها بار لباس تان را عوض می کنید و دست آخر ذهن تان به شمایی که مقابل آینه ایستاده اید می گوید زشت تر ، بدلباس تر و بدهیکل تر از آن هستید که مردی مثل او بتواند عاشق تان شود ؟ بی اعتمادی به خود یکی دیگر از ویژگی های چنین آدم هایی است و اگر شما یکی از آنها باشید ، حتی در صورت تایید نامزد یا همسرتان باز هم مطمئن نخواهید بود که شایسته ترین فرد جمع برای مرد زندگی تان خود شما هستید . اینکه چقدر ذهن شما واقعیت را به زبان می آورد را نمی دانیم ، اما می دانیم که شما وقتی مقابل نامزدتان قرار می گیرید ، نمی توانید نسبت به چیزهایی که از این ذهن بدگو شنیده اید بی تفاوت باشید و جلوی تاثیری که بر رفتار شما می گذارد را بگیرید . این تاثیر گاهی با بی اعتماد به نفس بودن قابل توجه شما خود را نشان می دهد و گاهی هم با ترسی آزاردهنده که شما را به سمت کنترل شدید نامزدتان هل می دهد .

  • خودتان را آزاد کنید .

واقعیت این است که گذشته عاطفی شما نه تنها به شکل برقرار کردن ارتباط تان تاثیر می گذارد ، بلکه در ناخود آگاه تان برای شما تعیین تکلیف می کند و بی آنکه بدانید شما را با کسی وارد رابطه عاطفی می کند که می تواند همان گذشته را برای تان تکرار کند . همین اتفاقاتی که به ظاهر خارج از خواست و برنامه ریزی شما می افتد ، باعث می شود که باوجود نیاز شدیدی که به داشتن یک تکیه گاه عاطفی دارید ، بارها طعم جدایی و طرد شدن را بکشید یا در رابطه ای ماندگار شوید که در آن احساس امنیت نمی کنید . پس اگر این اتفاق ها بیشتر از دیگران برای شما می افتد ، به سهم گذشته تان در ایجاد شان شک کرده و با کمک یک روانشناس برای کند و کاو گذشته و کم کردن تاثیرهای منفی اش در زندگی عاطفی تان تلاش کنید .

  • مشکل را حل کنید .

چه شما خودتان را در این رابطه باخته باشید و چه شریک زندگی تان به این مشکل دچار باشد ، نباید خیال کنید که همه جای جهان آسمان همین رنگ است و همه آدم ها اینقدر سخت عاشقی می کنند . شما می توانید در هر یک از این دو صورت ، مشکل را حل کنید و عاشقی را برای خودتان و کسی که دوستش دارید آسان تر کنید .

گردآوری توسط عقدونه .

عقدونه بزرگترین بانک اطلاعاتی مجموعه های تشریفاتی مشهد .
بهترین تالار در مشهد ، زیباترین باغ تالار در مشهد ، مجلل ترین هتل تالار در مشهد ، با شکوه ترین باغسرا در مشهد و همچنین حرفه ای ترین آتلیه در مشهد را از ما بخواهید .
عقدونه برندی نو با ایده های متفاوت .