رازداری در زندگی مشترک

رازداری در زندگی مشترک

هرچند که زن و مرد هردو باید به این موضوع توجه داشته باشند ولی روی سخن ما بیشتر خانم ها هستند . در یک نظرسنجی برخی از خانم ها اعلام کرده اند که مردها به آنان اطمینان ندارند و بسیاری از مسائل خود را با همسرانشان در میان نمی گذارند . همین موضوع را به عنوان پرسشی از مردان برگزیدیم و از تعدادی مرد سوال گردید که چرا بعضی مواقع از گفتن تمام مسائلی که برایشان اتفاق می افتد به همسرشان خودداری می کنند ؟!! در یک جمع بندی ، نظر این بود که خانم ها قادر به حفظ و نگهداری برخی مطالب و مسائل نیستند و راز مردان را نگاه نمی دارند . در نتیجه مردان سعی می کنند از گفتن برخی مسائل پرهیز کنند . متاسفانه باید اذعان نمود که این موضوع به عنوان یک فرهنگ در بین زنان جامعه ما وجود دارد و آن ها به راحتی وقتی با کسی همنشین می گردند ، سفره دل خویش را می گشایند و هرچه که در زندگی و خانواده آن ها اتفاق افتاده است به دیگران نقل می کنند . بدون آنکه به عواقب و اثرات این رفتار خویش توجه کرده باشند . چرا باید دیگران بفهمند در خانه شما چه می گذرد ؟!! چرا باید بگو و مگویی را که با همسرتان دارید برای دیگران شرح دهید ؟!! چرا باید دعوای پدر با فرزندش را همسایه متوجه شود ؟!! این ها مواردی هستند که در زندگی زوجین مسئله ایجاد می کنند .

متاسفانه برخی مواقع ، مسائلی از خانواده به بیرون بروز می کند که مایه رنجش خاطر زوجین می گردد . در کلاس آموزش خانواده ، آقایی به اینجانب مراجعه کرد و از نحوه عمل همسرش گله داشت و می گفت هرچیز و هر مطلبی را که در خانه مطرح می کنم با اینکه دوست ندارم هیچ کسی حتی پدر و مادرم متوجه آن شوند ، اما متاسفانه هرجا می روم می بینم مطلب من قبل از من رفته است . می گفت همسرش همه را در جریان می گذارد و راه چاره می خواست .

خانم های محترم باید توجه داشته باشند که یکی از ویژگی های اساسی مردان در همین نکته است که نمی خواهند دیگران از اسرار آن ها سر درآورند و شاید همین نکته برای خیلی از مردان رمز موفقیت تلقی می گردد . بنابراین باید با این ویژگی مردان کنار آمد . اینکه زنان و مردان با خانواده های فامیل ، دوستان ، آشنایان و همسایگان ارتباط نداشته باشند و با آن ها به تبادل اطلاعات نپردازند ، مدنظر نبوده و راه حل نیست . آنچه در این ارتباط و تبادل اطلاعات مهم می باشد این است که مردان و زنان به خصوص زوجین جوان که متعلق به نسل جدید محسوب می شوند ، باید دقت نمایند که مرزها را حفظ نمایند و همه چیز را به همه کس حتی اگر پدر و مادر خود باشند ، نگویند . باید تشخیص دهند که کدام مسئله زندگی و خانواده خودشان را می توانند به دیگران و به چه کسانی بازگو کنند . برخی مسائل و موردها را می توان به کل فامیل دو خانواده بیان کرد . برخی را صرفا به والدین می توان گفت و برخی را فقط باید در خانواده بصورت مسکوت نگاه داشت . لذا باید دقت نمایید که از اسرار خانه شماست کسی سر در نیارد . به عبارتی ساده تر بگویم شما باید چنان زندگی کنید که دیگران متوجه پستی و بلندی های زندگی شما نشوند و خودتان نیز پل ارتباطی دیگران نباشید . مثلا اگر فرد “الف” سخنی را یا مطلبی را به شما بیان نمود بلافاصله آن را به فرد “ب” انتقال ندهید . آن مطلب را هر جا می روید و می نشینید مطرح نکنید . سعی کنید در ارتباط با دیگران شنونده خوبی باشید . اطلاعات را بگیرید و به دیگران پس ندهید و بعبارتی دیگر اطلاعات را انتقال ندهید . در این صورت شما مورد اعتماد دیگران واقع می شوید و همه کسانی که شما با آن ها رابطه دارید به شما اطمینان خواهند کرد و با شما در خصوص مسائل و مشکلاتشان مشورت خواهند کرد . بنابراین سعی و تلاش شما باید این باشد که با حفظ و نگهداری اتفاقات درون خانه بر پایداری زندگی مشترکتان و فضای امن و راحت خانه کمک کنید .

گردآوری توسط عقدونه .

عقدونه بزرگترین بانک اطلاعاتی مجموعه های تشریفاتی مشهد .
بهترین تالار در مشهد ، زیباترین باغ تالار در مشهد ، مجلل ترین هتل تالار در مشهد ، با شکوه ترین باغسرا در مشهد و همچنین حرفه ای ترین آتلیه در مشهد را از ما بخواهید .
عقدونه برندی نو با ایده های متفاوت .