راه حل مشکلات زناشویی

راه حل مشکلات زناشویی

در این مطلب مسیری را به شما یاد می‌دهیم که موفقیت شما را تضمین می‌کند تا جر و بحث‌ها را کاهش دهید و به سرعت مشکلات زندگی مشترکتان را حل کنید .

  • اشتباهتان کجاست ؟

همه حواستان را به مشکلات پیش‌ آمده معطوف نکنید به‌ ویژه اگر می‌ بینید که حالتان خوب نیست و بی حوصله هستید ، ذهنتان را از فکر کردن به مشکل پیش آمده دور نگه دارید و صبر کنید تا  آرام تر شوید .

  • چرا این روش غلط است ؟

روانشناسان معتقدند تمرکز روی مشکلات یکی از اولین قاتلان زندگی عاشقانه شماست . فکر کردن به این موارد و واکنش نشان دادن به آنها تبعات دیگری دارد و می تواند به بدتر شدن اوضاع دامن بزند . اگر ذهنتان را از تمرکز روی مشکل دور نگه دارید ، راه حل های دیگری به مغزتان می‌رسد . در این زمینه مثال جالبی وجود دارد . فرض کنید مشکل پیش آمده مانند یک زخم است که روی آن چسب زخم گذاشته اید . معلوم است که دلتان نمی خواهد چسب را بردارید و زخم را بسایید تا دوباره خونریزی کند !!! بلکه محیطی را فراهم می‌کنید تا زخم با مراقبت های شما بتدریج بهتر شود و حتی ممکن است از درمان های طبیعی و خانگی هم کمک بگیرید . در مورد مشکلات هم همین طور است . بهتر است محیطی فراهم کنید تا شرایط بهبود فراهم شود و مشکل را مانند زخم باز نکنید . وقتی در فکر کردن به مشکل غرق می شوید به سختی می توانید راه حل های مناسب را پیدا کنید . پس صبر کنید تا ذهنتان در شرایط آرامی قرار بگیرد و استرس‌هایتان کم شود . سپس دیدگاه بهتری نسبت به مشکل پیدا می‌کنید و راه حل های روشن تری به فکرتان می‌رسد .

  • چه کار کنید ؟؟؟

اتفاق پیش آمده را به حال خودش رها کنید . این بار که شما و همسرتان به مشکلی برخوردید به جای اینکه مدام بر سر این موضوع بحث کنید که “چه کسی مقصر است” و “چرا چنین چیزی پیش آمده” به دنبال پیدا کردن راه حل باشید و گذشته را پشت سر بگذارید . اول به فکر زمان حال و پیدا کردن راه حل در این لحظه باشید . بعدا سر فرصت می توانید راهکارهایی برای پیشگیری از بروز مشکل پیدا کنید . حالا وقت پیدا کردن راه حل است . به حرف های هم خوب گوش دهید و سریع قضاوت نکنید . وقتی که شما یا همسرتان درباره راه‌حل ها صحبت می کنید به حرف های هم خوب گوش کنید و به سرعت داد نزنید یا واکنش نشان ندهید . اگر مخالف هستید ، اجازه دهید که حرف های طرف مقابل تمام شود . زمان مناسبی را در نظر بگیرید . درست مثل اینکه منتظر هستید میوه‌ای برسد و بعد آن را بخورید . پس به مشکلات کال دندان نزنید و اجازه دهید مانند میوه برسند و وقت صحبت درباره آنها مهیا شود . انتخاب زمان مناسب اهمیت دارد . اگر هر دوی شما عصبانی هستید صحبت را به زمانی موکول کنید که آرامش بیشتری دارید . مشکلات را مثل فرصتی تازه ببینید . به این فکر کنید که تجربه تازه‌ای در زندگی بدست آورده‌اید و این مشکل دیدگاه تازه ای را در اختیارتان قرار داده که تا به حال با آن رو به‌ رو نشده بودید . از این فرصت استفاده کنید .

  • روی مشکل ، چسب زخم بزنید !!!

بهتر است محیطی فراهم کنید تا شرایط بهبود فراهم شود و مشکل را مانند زخم باز نکنید . وقتی در فکر کردن به مشکل غرق می‌شوید به سختی می‌توانید راه‌حل های مناسب را پیدا کنید . پس صبر کنید تا ذهنتان در شرایط آرامی قرار بگیرد و استرس هایتان کم شود .

گردآوری توسط عقدونه .

عقدونه بزرگترین بانک اطلاعاتی مجموعه های تشریفاتی مشهد .
بهترین تالار در مشهد ، زیباترین باغ تالار در مشهد ، مجلل ترین هتل تالار در مشهد ، با شکوه ترین باغسرا در مشهد و همچنین حرفه ای ترین آتلیه در مشهد را از ما بخواهید .
عقدونه برندی نو با ایده های متفاوت .