راه های تشخیص گزینه مناسب برای ازدواج

راه های تشخیص گزینه مناسب برای ازدواج

اگر به موقعیت انتخاب و ازدواج رسیده اید ، فکر می کنید چه کسی برای انتخاب شدن مناسب است ؟ کسی که واجد تمام ملاک و معیارها باشد ؟ کسی که خانواده تایید می کند ؟ کسی که عاشق او می شوید ؟ کسی که مورد قبول اجتماع است ؟ یا اصلا همه این ها ؟

همین اول کار بگوییم که انتخاب کسی که صد در صد مورد تایید خانواده ، اجتماع ، دوست ، آشنا و خود شما باشد غیرممکن است . به هر حال صرف نظر از سلایق متفاوت ، هیچ کس کامل نیست و نمی توانید انتظار داشته باشید همسر آینده شما انتظارات همه را برآورده کند . اما حداقل کاری که می توانید بکنید این است که همسری انتخاب کنید که در درجه اول حداکثر انتظارات شما را برآورده کند و در درجه دوم مورد تایید خانواده تان هم باشد . بنابراین برای انتخاب چنین شخصی به این نکات توجه کنید ؛

  1. همسر شما باید هم کفو شما باشد . یعنی چه ؟ یعنی درست مثل پیراهنی که سایز شماست ، اندازه شخصیت شما باشد و نه برایتان کوچکتر باشد نه به تنتان زار بزند .
  2. کفو بودن به معنای مثل و شبیه بودن نیست ، بلکه به معنای متناسب بودن است که گاهی این تناسب در شبیه بودن معنا پیدا می کند ، گاهی در هم جهت بودن و گاهی در مکمل بودن . کفو و همتای شما کسی است که دارای خصوصیات و معیارهایی باشد که با او احساس آرامش می کنید .
  3. کفویت و برابری شامل هماهنگی دینی و ایمانی ، فکری و فرهنگی ، اخلاقی ، جسمی و جنسی ، زیبایی ، مالی و خانوادگی ، سیاسی ، اجتماعی ، روحی ، روانی و هماهنگی در آینده (اهداف آینده) است .
  4. وقتی ملاک و معیارهایتان مشخص شد ، باید بدانید که بهترین انتخاب برای شما کسی است که همتا و کفو حقیقی شما باشد . کفویت به معنای شباهت صد در صدی در همه معیارها نیست ؛ بلکه آنچه مهم به نظر می رسد همتایی در معیارهای اصلی و حیاتی است .
  5. مؤمن کفو مؤمن است . در احادیث ، تکیه اصلی بر عامل ایمان و پاکدامنی به عنوان کفویت است و در مردان عامل تأمین نفقه نیز مورد لحاظ قرار گرفته است .
  6. مهم ترین و اصلی ترین مسأله در کفویت ایمان است . زیرا اولا شخص با ایمان به علت ارتباط قلبی با خدا و برخورداری از یک نیروی کنترل کننده درونی ، فردی قابل اعتماد است . ثانیا افراد با ایمان به علت اینکه از نظام اعتقادی و ارزشی واحدی پیروی می کنند ، دارای بینش ها ، گرایش ها و سلیقه های کم و بیش یکسانی هستند ؛ از این رو در زندگی مشترک ، تناسب فکری و روحی زیادی با هم دارند .
  7. کفویت خانوادگی ؛ ازدواج تنها پیوند دو نفر نیست بلکه ازدواج وصلت خانواده ها نیز هست . بنابراین بر همسانی و همتایی فکری ، روحی ، فرهنگی ، اقتصادی ، ایمانی و … خانواده ها توجه ویژه ای داشته باشید .
  8. گاهی رفتاری که در یک خانواده طبق فرهنگشان معمولی و عادی است ، در خانواده ای دیگر رفتاری توهین آمیز و زشت تلقی می شود ؛ پس از هماهنگی فرهنگی خانواده ها غافل نباشید چرا که غفلت از این مساله مشکلات بزرگی را به بار می آورد .
  9. هر چند فرهنگ جامعه ما جنبه دینی قوی دارد ولی متأسفانه آنقدر که تحت تاثیر فرهنگ عام جامعه هستیم از دین خود تاثیر نمی گیریم . بنابراین لازم است تا در بررسی کفویت تنها به صرف مسلمان بودن فقط بر جنبه های دینی تاکید نکنید و نقش عواملی مثل(فرهنگ ، اقتصاد و …) را در گزینش همسر نادیده نگیرید .
  10. عدم توجه به همسانی اقتصادی خانواده های طرفین در ازدواج از همان ابتدا تحقیر ، مقایسه وضع خود با طرف مقابل ، فخرفروشی ، منت گذاری و … را به همراه دارد که همگی پایه های محبت و احترام متقابل را سست می کنند .

گردآوری توسط عقدونه .

عقدونه بزرگترین بانک اطلاعاتی مجموعه های تشریفاتی مشهد .
بهترین تالار در مشهد ، زیباترین باغ تالار در مشهد ، مجلل ترین هتل تالار در مشهد ، با شکوه ترین باغسرا در مشهد و همچنین حرفه ای ترین آتلیه در مشهد را از ما بخواهید .
عقدونه برندی نو با ایده های متفاوت .