رژیم غذایی در مواردی که مقدار اسیداوریک خون خیلی بالا باشد

رژیم غذایی در مواردی که مقدار اسیداوریک خون خیلی بالا باشد

رژیم غذایی در مواردی که مقدار اسیداوریک خون خیلی بالا باشد .
معمولاً مقدار اسیداوریک در بیماری نِقرِس بالا می باشد ولی در برخی بیماری های دیگر مانند بیماران مبتلا به سنگ کلیه و املاح اوره و در مورد اغلب بیماران مبتلا به آسم نیز مقدار اسیداوریک بالا می باشد ؛ یعنی بیش از حد مجاز است . بالا بودن مقدار اسید اوریک خون ، تنها به علت خوردن غذاهایی که دارای مقدار زیادی اسیداوریک ، غذاهای آردی و یا به طور کلی غذای نوکلئوپروتئین نمی باشد . بلکه این ناراحتی از نظر فنی اصولاً در اثر اختلال در متابولیسم پروتئین ها ایجاد می شود ، با قبول اینکه بحران های نِقرِسی و ایجاد امملاح اوره ای معمولاً همراه با رسوب اسیداوریک در خون می باشد ، ولی به هر حال اسیدیته ی ادرار نیز موجب تحریک رسوب اوره در بیماران سنگ کلیه ای می شود و برخی حساسیت های آلرژیک نیز از علل بیماری ، در مورد نِقرِسی ها و بیماران مبتلا به آرتروز یا اسیداوریک بالا می باشد ولی به هر حال درمان اساسی این بیماری ها داشتن رژیم غذایی خاص برای کاهش اسیداوریک است که به شرح زیر توصیه می شود .
1. حذف غذاهایی که از نظر اسید اوریک و پورین ها غنی هستند . مثلاً در بین گوشت ها ، گوشت غاز و اُردک ، گوشت گاو ، گوشت گوساله ، زبان و مغز و سوسیس 195 میلی گرم در هر 100 گرم اسیداوریک دارند و جگر گوساله 290 میلی گرم ، جوجه 90 میلی گرم و گوشت گوسفند 80 میلی گرم اسیداوریک دارند . بین ماهی ها ساردین 360 میلی گرم ، قزل آلا و کارپ 165 میلی گرم و ماهی آزاد 180 میلی گرم اسیداوریک دارند . در بین حبوبات و سبزی ها اسفناج 70 میلی گرم ، قارچ ، گُل کَلَم و مارچوبه 50 میلی گرم ، حبوبات 100 میلی گرم اسیداوریک دارند . اگر سبزی ها با دو بار عوض کردن آب پخته شوند مقدار اسیداوریک آن ها بسیار کاهش میابد .
2. کاهش مصرف مواد پروتئینی در رژیم غذایی که به هر حال حداکثر از 30 الی 40 گرم در روز تجاوز نکند .
3. در مورد افراد چاق باید رژیم لاغری اعمال شود . البته کاهش وزن نباید سریع باشد و باید به تدریج انجام گیرد ، زیرا در صورت لاغر شدن سریع مسئله ی پروتئین خواری شدید بدن ممکن است ایجاد عدم تعادل و بحران نماید .
4. خوردن مواد مخدر یا به عبارتی ادرارآور از جمله مقدار زیادی آب که بدون مواد آهکی باشد .

گردآوری توسط عقدونه .

عقدونه بزرگترین بانک اطلاعاتی مجموعه های تشریفاتی مشهد .
بهترین تالار در مشهد و تالار عروسی در مشهد ، زیباترین باغ تالار در مشهد ، مجلل ترین هتل تالار در مشهد ، با شکوه ترین باغسرا در مشهد و همچنین حرفه ای ترین آتلیه در مشهد را از ما بخواهید .
عقدونه برندی نو با ایده های متفاوت .