زندگی خود را با زندگی دیگران مقایسه نکنید

زندگی خود را با زندگی دیگران مقایسه نکنید

براساس تحقیقاتی که کارشناسان به عمل آورده اند معین شده که مقایسه ، یکی از عوامل نارضایتی است . اگر بخواهید حاصل این تحقیق را در زندگی خویش بکار گیرید این خواهد بود که نباید زندگی خودتان را با زندگی دیگران بخصوص اقوام ، آشنایان ، دوستان و … مقایسه کنید . چرا که در زندگی خانواده های مختلف عوامل مختلفی وجود دارند و اثر آن ها مجموعا شرایطی را به وجود آورده است که ما آن ها را شاهدیم . لذا امکان دارد عوامل موجود در خانواده شما با آن ها یکسان نباشد ، در نتیجه شما بر اثر مقایسه دچار ناراحتی و نارضایتی از زندگی شوید . شرایط زندگی هر خانواده ، مختص همان خانواده است . لذا زوجین باید سعی نمایند خود را با شرایط زندگی خودشان وفق دهند . امکان دارد خواهر شما و یا برادر شما نسبت به شما از یک زندگی به لحاظ اقتصادی سطح بالاتری برخوردار باشد ، اگر در این شرایط خود را با آن ها مقایسه کنید دائما رنج خواهید برد و دائما در ناسازگاری با همسرتان خواهید بود ، دائما محیط خانواده را به تشنج و درگیری سوق خواهید داد و یا دچار یاس و نومیدی و سستی و افسردگی خواهید شد .

فرض کنید شرایط زندگی شما به گونه ای باشد که همسر شما باید به خانواده خودش کمک مالی نماید ، اما خانواده شوهر خواهر شما نیازی به کمک آن ها نداشته باشند ، این درحالی است که شوهر شما و شوهر خواهرتان درآمدی یکسان دارند ، پر واضح است که در چنین شرایطی خانواده خواهرتان در وضع مالی بهتری قرار خواهند گرفت و البته ده ها مورد این چنینی در خانواده ها مشهود است ، که اگر درست و با دید باز بدان نگریسته شود و با درک تفاوت ها مقایسه صورت نگیرد هیچ مشکلی ایجاد نخواهد کرد .

این مسائل نباید در زوجین جوان اثر نماید و تفکر و تامل را از آن ها بگیرد و با دست خودشان زندگی توام با صلح و دوستی و محبت را به تنش بین خودشان و یا تنش با دیگران تبدیل نمایند . بهترین راه مقابله این است که زوجین شرایط زندگی خودشان را کاملا درک کنند و سعی نمایند با عواملی که تعادل آن ها را برهم می ریزد پرهیز نمایند . برخی از مواقع اتفاق افتاده است که افراد بر اثر مقایسه شغل خود با دیگران با نیت اینکه شغل بهتر و پردرآمدی بدست آورند تا مثل سایرین زندگی کنند شغل خویش را از دست داده اند و به وضع بدتری در مقایسه با وضعیت قبلی خود دچار شده اند . البته ارتقای شغلی یک فرد قابل قبول است ولی باید هوشیار بود و دانست که عامل تغییر شغل ، اساسش مقایسه با دیگران نباشد . چون امکان دارد نتوانید مثل سایرین عمل کنید در نتیجه دچار گرداب شوید و از زندگی معمولی خویش نیز عقب بیفتید .

شما می توانید تنها موفقیت خودتان را با خودتان مقایسه کنید و ببینید نسبت به گذشته چه وضعیتی پیدا کرده اید تا در راستای تقویت خانواده تان اقدام نمایید . اشتباهات ، خطاها و ضعف های خودتان را شناسایی کنید و در صدد رفع آن ها برآیید . اگر این عمل را انجام دهید صد در صد خانواده شما روند رو به رشدی را خواهد داشت . بنابراین برای اینکه زندگی پایدار توام با لذت بخشی را داشته باشید نباید به مقایسه های مختلف بین خود و دیگران بپردازید . مثل مقایسه مسافرت های دیگران با خود ، فامیل دیگران با خود ، امکانات و دارایی های دیگران با خود و … و بر اساس این نوع مقایسه ها رو در روی یکدیگر قرار بگیرید و خودتان را در حالت ناپایداری احساس کنید و به جای رقابت با دیگران با خودتان رقابت کنید . “روسو” در زمان خود این عقیده را که در آن زمان تازگی داشت به دانش آموزان خود تحمیل می کرد و از هرکدام از آن ها می خواست تا با سابقه تحصیلات و معلومات خودش رقابت کند نه با تحصیلات دوستش .

گردآوری توسط عقدونه .

عقدونه بزرگترین بانک اطلاعاتی مجموعه های تشریفاتی مشهد .
بهترین تالار در مشهد ، زیباترین باغ تالار در مشهد ، مجلل ترین هتل تالار در مشهد ، با شکوه ترین باغسرا در مشهد و همچنین حرفه ای ترین آتلیه در مشهد را از ما بخواهید .
عقدونه برندی نو با ایده های متفاوت .