زندگی زناشویی را شوخی نگیرید ؟!

زندگی زناشویی را شوخی نگیرید ؟!

تلنگر اول : در یکدیگر حل شوید .

در یکدیگر حل شوید نه اینکه یکدیگر را از بین ببرید . برخی زوج ها در حالی که با یکدیگر زندگی می کنند که به نوعی در زیر پای یکدیگر قرار داشته و به نوعی در هم حل شده اند ، اما در نقطه مقابل زوج هایی هم وجود دارند که به ندرت کنار یکدیگر هستند چه برسد به آنکه با هم یکی شوند .

نکته این است که ازدواج در حقیقت واحد شدن و با هم بودن است پس هشدار می دهیم اگر به ندرت ، زمانی را برای گذراندن با شوهر یا همسرتان اختصاص می دهید پیوندهایی که میانشان وجود دارد در هر سطحی و هر شدتی که باشد به زودی ضعیف و کم رنگ  شده و در نهایت از هم گسسته می شوند . پس تلاشتان بر این باشد که همواره به دنبال نکات و سوژه های جدید و نو برای نزدیک کردن خود به همسرتان باشید ، این سوژه ها می تواند یک راکت تنیس تا پیاده روی چند دقیقه ای در یک صبح زود باشد .

تلنگر دوم : ازدواج رقابت نیست .

برای برخی از افراد خیلی سخت است که طبیعت رقابتی بودن خود را خارج از دنیای ازدواج و زندگی زناشویی قرار دهند ، گویی آن ها احساس شدیدی از نیاز را برای پیروز شدن در هر گفتگو و هر لحظه ای از زندگی مشترک احساس می کند ، برای این دسته از افراد این توصیه را داریم که نخست شما و همسرتان در یک تیم هستید و نه دو تیم رقیب ، در نتیجه هر اتفاقی که برای شما روی دهد در نهایت تاثیر آن نیز بر همسرتان به عنوان هم تیمی تان مشخص خواهد شد ، از آن گذشته همسرتان مهمترین فرد در زندگی تان محسوب می شود حال آیا می خواهید که مهمترین عنصر زندگی تان بازنده باشد ؟ یا تمایل دارید که بر احساسات مهمترین فرد زندگی تان پیروز شوید !؟

تلنگر سوم : به صحبت کردن ادامه بدهید .

بدون برقراری ارتباط ازدواجتان محکوم به شکست است ، بله شاید این کمی اغراق باشد ، اما نباید از اهمیت گفتگو غافل شد ، شما باید این توانایی را داشته باشید که هرچیزی را به همسرتان بگویید ، از گفتن هیچ چیز ترسی به دلتان راه ندهید ، او باید کسی باشد که شما به راحتی و با فراغ خاطر ، افکارتان را با او در میان بگذارید و نظراتش را جویا شوید ، بی تردید در زندگی با مشکلات زیادی روبه رو خواهید شد ، در این راه بهترین راه غلبه بر آن ها صحبت کردن درباره آن ها با شریک زندگیتان است .

تلنگر چهارم : به چیزهای جدید فکر کنید .

بی تردید موفق ترین راه برای تازه و با طراوت نگاه داشتن یک ازدواج تجربه کردن کارهای جدید است . این تجربه ها می تواند یک سرگرمی جدید مثلا رفتن به تئاتر برای نخستین بار باشد ، اگر مراقب نباشید ازدواجتان به امری کسل کننده و خسته کننده تبدیل می شود .

تلنگر پنجم : نظراتش را جویا شوید .

همسر شما شریک حقیقی شما در زندگی است ، چون شما و همسرتان یک تیم هستید ، پس هر تصمیمی که می گیرید زندگی هردو نفرتان را تحت تاثیر قرار می دهد ، این خیلی خوب است که زن و شوهر اینگونه تصور کنند که به یکدیگر اعتماد و اطمینان دارند .

تلنگر ششم : گرفتن حالت تدافعی فاجعه است .

البته این حالت طبیعی است که هرگاه شکایتی از شما می شود حالت تدافعی به خود می گیرید در این اوقات گرفتن حالت تدافعی و ارائه واکنش های شدید آغازی بر یک مشکل بزرگ خانوادگی و اجتماعی میان زن و شوهر جوان خواهد بود ، این اشتباه بزرگی است که پاسخ هر انتقاد مطرح شده از سوی همسر را بلافاصله و با بیانی منفی ارائه کنیم ، با خود تمرین کنید که انتقادات ارائه شده از سوی همسرتان را با آرامش و با نشان دادن رفتارهای طبیعی پذیرا باشید .

تلنگر هفتم : تفاوت ها را بپذیرید .

هیچ زوجی کامل نیستند ، معمولا هر مرد و زنی با یکدیگر در زندگی روزمره بحث و مجادله می کنند این نتیجه طبیعی فرآیند موسوم به زندگی در کنار یکدیگر است و در دوران مدرن امروزی فشارهای محیطی ، تاثیر منفی بر این فرآیند می گذارند ، پس طبیعی است که در این رهگذر تفاوت های مختلفی شکل گیرد ، هنر شما باید این باشد که از این تفاوت ها استفاده کرده و با ارائه رفتاری آرام و معقولانه از آن ها به عنوان سکوی پرش استفاده کنید .

منبع : فقط عروس داماد ها بخوانند . تالیف محمدرضا قربان زاده .

عقدونه بزرگترین بانک اطلاعاتی مجموعه های تشریفاتی مشهد .
بهترین تالار در مشهد ، زیباترین باغ تالار در مشهد ، مجلل ترین هتل تالار در مشهد ، با شکوه ترین باغسرا در مشهد و همچنین حرفه ای ترین آتلیه در مشهد را از ما بخواهید .
عقدونه برندی نو با ایده های متفاوت .