شناخت بیشتر از شریک زندگی

شناخت بیشتر از شریک زندگی

وقتی خصوصیات و توقعات همسر خود را نمی شناسید مثل این است که دارید با یک غریبه زندگی می کنید . بسیاری از توقعات بی جا ، سوء تفاهم ها ، قضاوت های منفی ، نگرانی های بی مورد ، مقایسه های غلط و مشکلات دیگری که باعث کدورت و مشاجره می شود و فضای عاطفی خانه را آلوده می کند برخواسته از شناخت نادرست زن و شوهر از یکدیگر است .

در چنین محیطی ادعای محبت داشتن دور از ذهن به نظر می رسد . کمترین فایده شناخت درست برای زنان این است که در فضای سالم تر ، آرام تر و به دور از ترس و اضطراب می توانند در مورد رفتارهای خود و همسرشان بیندیشند  و نیز در راستای اصلاح آن گام بردارند و بعبارتی دیگر بجای اینکه با حالتی عصبانی و البته بی نتیجه برخورد کنند ، در فضای دوستانه به مذاکره بپردازند .

مردان وقتی ببینند توسط همسرشان درست شناخته شده اند آرامش بیشتری دارند و بهتر می توانند با همسرشان ارتباط برقرار کنند ، برعکس وقتی مردی فکر می کند که همسرش درباره او اشتباه می کند در مقابل او رفتاری نابهنجار و عصبی خواهد داشت .

مطالعات نشان داده مردانی که همیشه با همسرانشان مشاجره دارند اغلب به این امر معترضند که ، همسرم خود را دانای کل می داند و فکر می کند تمام خصوصیات مرا می شناسد و همه چیز را می تواند پیش بینی کند در حالی که اغلب اشتباه می کند . این در حالی است که همسران این مردان در تصور خود شوهرانشان را به صورت کامل می شناسند و به گمان خویش بهترین نوع برخورد را با آن ها بعمل می آورند ولی در مقابل شوهرانشان آن ها را درک نکرده و به هیچ عنوان نمی شناسند . لذا به محض اینکه مردی احساس می کند که تشخیص اخلاقی همسرش از وی به طور افراطی و شاید نادرست شکل گرفته است هیچ چیز نمی تواند نظرش را تغییر دهد ، تمام صراحت ، اراده و ابراز شخصیت وی به نابودی خواهد گرایید و در چنین زمانی است که صحبت و رابطه بین زوجین به سردی می گراید و این سردی جز دوری و دامن زدن به از هم گسیختگی رابطه ای که می توانسته به سرعت ترمیم پیدا کند نتیجه ی دیگری نخواهد داشت . لذا یکی از نشانه های محبت عملی آن است که پیوسته در حال شناخت بیشتر همسر خود باشیم و همانطور که در مطالب پیشین نیز بدان اشاره کردیم او را دوست بداریم ، درک کنیم و از دلخوشی ها ، دوست داشتنی ها و علایقش جویا شویم و با او صحبت کنیم و همچنین تا حد امکان سعی در ایجاد محیط مادی و معنوی متفاوت و متنوعی در خانه و روابطمان داشته باشیم ، منظور از ایجاد محیط های متنوع این نیست که کارهای پرهزینه و بزرگ انجام دهیم بلکه تغییر دکوراسیون منزل ، تغییر در نوع ادای کلمات و جملات ، استفاده از کلمات محبت آمیز و … همه و همه تغییرات کوچکی هستند که ما را در راه نفوذ به مردان و شناخت بیشتر آن ها و بالعکس و در راه نزدیکی به زنان و شناخت کامل تر آن ها یاری می دهند .

منبع : فقط عروس داماد ها بخوانند . تالیف محمدرضا قربان زاده .

عقدونه بزرگترین بانک اطلاعاتی مجموعه های تشریفاتی مشهد .
بهترین تالار در مشهد ، زیباترین باغ تالار در مشهد ، مجلل ترین هتل تالار در مشهد ، با شکوه ترین باغسرا در مشهد و همچنین حرفه ای ترین آتلیه در مشهد را از ما بخواهید .
عقدونه برندی نو با ایده های متفاوت .