صرفه جویی در هزینه های مراسم عروسی

صرفه جویی در هزینه های مراسم عروسی

آیا می دانید چگونه می توانید در هزینه های مراسم عروسیتان حداکثر صرفه جویی را بکنید …

  • صرف جویی در کارت های دعوت .

لیست زیر نکات عالی را برای کمک به صرفه جویی در هزینه های کارت های دعوت عروسی ارائه می دهد .

  1. از کاتالوگ های آنلاین ، فرم های دعوت را سفارش دهید . این فرم ها بسیار ارزان تر از کارت هایی هستند که آنها را از مغازه های کارت عروسی فروشی تهیه می کنید . برای تهیه این کارتها به اینترنت مراجعه کنید .
  2. خودتان کارت های دعوت را درست کنید . اگر دست خط زیبایی دارید یا افرادی را می شناسید که خطاطی کار کرده باشند ، می توانید کارت های خودتان را تزیین کنید و از روی آن کاغذهایی زیبا و با کیفیت پرینت بگیرید .
  3. همچنین می توانید کارت های دعوت را در کامپیوتر خود طراحی کنید . فقط باید از تخیلاتتان استفاده کنید .
  • با لباسی شیک ظاهر شوید .

خواه عروسی شما مراسمی سنتی باشد که در تالار برگزار می گردد یا مراسمی در خانه ، احتمالا مهم ترین تصمیم برای عروس این است که “چه لباسی باید بپوشم ؟!!” . در این بخش ایده های ساده ای را در خصوص صرفه جویی برای آرایش عروس ، داماد و مراسم ازدواج به شما ارائه می کنیم .

  1. به جای خرید لباس عروسی آن را کرایه کنید . به مغازه های لباس عروسی فروشی سری بزنید تا از قیمت کرایه لباس عروس برای مراسم خود باخبر شوید .
  2. لباس حاضری و آن هایی که برای نمونه روی چوب لباسی فروشگاه گذاشته شده است را خریداری کنید . لباس حاضری عروس معمولا با تخفیف به فروش می رسد .
  3. می توانید کفش عروسی تان را از دوستی قرض بگیرید . برخی از افراد کلکسیون کفش دارند . اگر چنین دوستی دارید که سایز پایش با شما یکی است و بتوانید کفشی را از کلکسیون وی بیابید خیلی عالی می شود .
  4. نرخ مخصوص کت و شلوار را در مغازه های کت و شلوار فروشی بررسی کنید . برخی از این مغازه ها با خرید یک دست کت و شلوار ، برخی از ملزومات مانند کمربند را هدیه می دهند .
  5. اگر دوستانتان با دوخت و دوز آشنا هستند و دوست دارند این کار را برای شما انجام دهند ، می توانند لباس عروسی شما را بدوزند . همچنین اگر آقایان بتوانند بجای تهیه کت و شلوار آماده با جنس دلخواه که ممکن است خیلی گران باشد برای دوخت کت و شلوار اقدام کنند مسلما صرفه جویی خوبی را انجام داده اند .
  • یافتن گل ها و تزئیناتی با قیمت مناسب .

گل و تزئینات می تواند بودجه شما را بیش از هر مقوله دیگری به خطر بیندازد . در زیر برخی از ایده ها در خصوص صرفه جویی برای گل آرایی و تزئینات را به شما یادآور می شویم .

  1. اگر یک گلفروش در خانواده دارید یا از پس تزتینات برمی آیید ، می توانید در هزینه ها به شکل چشم گیری صرفه جویی کنید . همچنین می توانید با خرید گل های مصنوعی ارزان ، دسته گل تان را درست کنید .
  2. می توانید از دسته گل هایی که در تالار از آن ها استفاده کرده اید ، برای تزئین مهمانی آخرشب استفاده کنید .
  3. دسته گل هایی به شکل توپ بسیار ارزان تر از دسته گل های عادی هستند . می توانید از دسته گل سفیدی که با لباس عروس همخوانی دارد ، در درست کردن این نوع دسته گل ها استفاده کنید .
  • فیلم بردار ، گروه موسیقی ، خواننده و … !!!
  1. فقط برای عکس های شخصی از عکاس حرفه ای خود استفاده کنید . می توانید در مهمانی شام ، چندین دوربین غیرحرفه ای را روی هر میز برای مهمانان بگذارید تا خودشان عکس های دسته جمعی بگیرند . شاید کیفیت این عکس ها خوب نباشد ، اما نمی توان قیمتی برای لبخند پر از آرامش و طبیعی مدعوین در عکس ها تعیین کرد !!! اگر می خواهید به جای عکس های غیرحرفه ای که توسط میهمانان گرفته می شود از عکاس حرفه ای استفاده کنید ، می توانید از دانشجویان رشته عکاسی که در این رشته استعداد دارند و حاضرند با پول بسیار کمی این کار را انجام دهند ، کمک بگیرید . حتما قبل از اینکه گرفتن عکس هایتان را به آن ها بسپارید ، از نمونه کارهای آن ها دیدن فرمایید .
  2. ببینید آیا کسی در بین دوستان یا خانواده تان می تواند ساز بزند یا نه . معمولا دوستان تمایل دارند این کار را برایتان انجام دهند . می توانید از دانشجویان این رشته هم کمک بگیرید .
  • صرفه جویی در مهمانی شام .

مهمانی شام با تمام غذاها و جاذبه هایش می تواند خرج زیادی روی دست شما بگذارد . اما شما می توانید با کاهش حواشی این مهمانی هم در بودجه بندی خود صرفه جویی کنید و هم یک مهمانی به یاد ماندنی داشته باشید . روش های زیر را برای چگونگی انجام این کار بررسی کنید .

  1. اگر تصمیم دارید شام مهمانی خود را از جاهایی که مخصوص تهیه غذا هستند ، بگیرید ، می توانید میز شامی کم هزینه تر درست کنید . معمولا جاهایی که مخصوص تهیه غذا هستند برای میز بوفه پول بیشتری به نسبت غذای تک پرسی می گیرند .
  2. اگر هدف شما مفرح بودن آن شب است و نمی خواهید مراسمی شاهانه برگزار کنید می توانید از شامی مختصر برای مهمانی استفاده کنید . این نوع مهمانی های ساده بسیار گرم تر و صمیمانه تر خواهد بود .
  3. اگر شما چنین مهمانی شامی دارید ، به خاطر داشته باشید ، که باید خودتان نوشیدنی ها ، بشقاب ، ظروف و غیره را فراهم کنید .
  4. برای صرفه جویی در هزینه ی یک کیک عروسی بسیار زیبا می توانید از آموزشگاه های شیرینی پزی کمک بگیرید . بسیاری از این آموزشگاه ها تمایل دارند با هزینه کم کیکی را که هنرجویان شان آماده کرده اند را به شما ارائه کنند .
  5. آیا دوست دارید که بتوانید کار پخش موسیقی را بر عهده بگیرید ؟!! بسیار خوب ، شانس با شما یار بوده است . فقط کافی است یک سیستم برای پخش موسیقی کرایه کنید و به دوست تان بگویید از چه سبک موسیقی ای خوشتان می آید .
  6. از نوشیدنی های عادی همچون نوشابه ، قهوه و چای استفاده کنید . لازم نیست هزینه خود را برای استفاده از آبمیوه های طبیعی یا نوشیدنی هایی از این دست بالا ببرید .

گردآوری توسط عقدونه .

عقدونه بزرگترین بانک اطلاعاتی مجموعه های تشریفاتی مشهد .
بهترین تالار در مشهد ، زیباترین باغ تالار در مشهد ، مجلل ترین هتل تالار در مشهد ، با شکوه ترین باغسرا در مشهد و همچنین حرفه ای ترین آتلیه در مشهد را از ما بخواهید .
عقدونه برندی نو با ایده های متفاوت .