قرارداد با تالار ، بدون عجله …

قرارداد با تالار ، بدون عجله …
در زیر به توضیح و بررسی توصیه های جناب آقای تهرانی خزانه دار اتحادیه تالارهای پذیرایی وقت تهران در سال 1392 می پردازیم . آقای تهرانی در مصاحبه با “روزنامه جام جم” در سال 17 بهمن ماه سال یک هزار و سیصد و نود و دو توصیه های کاربردی و مفیدی ارائه دادند که در زیر مصاحبه ایشان با روزنامه جام و جم را می خوانید .
  • چه توصیه‌ای به متقاضیان دریافت خدمات تالارهای پذیرایی دارید ؟
همان طور که می‌دانید در اتحادیه و صنف تالارهای پذیرایی ارباب رجوع فراوان است . توصیه می‌کنیم مردم هنگامی که تصمیم به عقد قرارداد با یکی از تالارهای زیر نظر اتحادیه می‌گیرند ، حتما ریز به ریز مواد و تبصره های قرارداد را بدون عجله مطالعه کنند و هر گونه ابهامی را پیش از امضای برگه قرارداد برطرف کنند . با این کار جلوی بسیاری از مسائل و اختلاف نظرها گرفته می‌شود و به عقیده من بیشتر اختلاف های ایجاد شده به دلیل ابهام و ندانستن جزئیات از سوی ارباب رجوع ایجاد می‌شود .
  • آیا تالارها دارای درجه‌ بندی متفاوت هستند ؟
بله، تالارهای پذیرایی هم متناسب با خدمات ، مکان قرار گرفتن آن ها و نوع سرویس ، دارای درجه‌ های متفاوتی است که مورد ارزیابی اتحادیه قرار می‌گیرد و تالارها نمی‌توانند از مبلغ مورد تائید اتحادیه و مصوب شده برای آن ها ، اضافه تر دریافت کنند .
  • کدام قیمت خدمات تالارهای پذیرایی توسط اتحادیه تصویب می‌شود ؟

نمی‌توان تفکیک کرد . تقریبا تمام موارد مندرج در قرارداد دارای نرخ مصوب هستند و نمی‌توان از آن ها گذشت ، اما با توافق مشتری می‌توان در آن ها کمی تغییر ایجاد کرد . دست تالارها در این زمینه باز گذاشته شده است . فرض کنیم درباره جوجه کباب اتحادیه تصویب کرده ایکس گرم جوجه برای هر سیخ در نظر گرفته شود ، اما مشتری می‌خواهد به حجم آن بیافزاید یا آن را کاهش دهد ، بنابراین تالاردار می تواند با تناسب به این موضوع قیمت را تنظیم کند ، ولی درباره منوی استاندارد حق این کار را ندارد . دیگر خدمات مثل پذیرایی ، گل آرایی ، آتش بازی و … هم شامل این تغییر و تحول ها می شود . به طور کلی می توان تالارداری را یک کار توافقی دانست .

  • تفاوت قیمت تالارها به چه دلیل است ؟

با توجه به درجه بندی سالن ها و موقعیت مکانی سالن این تفاوت ایجاد می‌شود ، مسلما سالنی که در منطقه توسعه یافته شهر قرار گرفته باید مبلغ بیشتری جهت اجاره ملک بپردازد یا این که سرمایه بیشتری را برای دکور و راه اندازی استفاده کرده است ، پس کاملا منطقی است با سالنی که در منطقه کمتر توسعه یافته شهر واقع شده ، تفاوت قیمت داشته باشد .

  • روش قیمت گذاری غذا در تالارها چگونه است ؟

تالارهای دارای مجوز ، قیمت پایه را با وزن مشخص مواد اولیه اعلام می‌کنند ، این قیمت با توجه به درجه بندی اعلام شده در کمیسیون بررسی شده و در صورت نیاز با مدیر تالار جلسه گذاشته می‌شود تا برای قیمت پیشنهادی خود دلیلی ارائه کند و در نهایت قیمت مصوب تهیه و ابلاغ می‌شود . این طور نیست که قیمت گذاری کلا در اختیار تالارها قرار گرفته باشد .

  • فسخ قرارداد در تالارها چگونه است ؟

شاید این موضوع کاملا توافقی باشد ، اما به هر حال بندی در قرارداد تالارها به‌عنوان خسارت قید شده است . این عدد کاملا توافقی است و حتی به زمان باقیمانده تا برگزاری مراسم نیز بستگی خواهد داشت و نمی توان عدد دقیقی برای آن تعیین کرد ، اما براساس عرف ، حداقل 30 درصد در نظر گرفته شده است .

منبع : روزنامه جام جم . 17 بهمن ماه 1392 .

عقدونه بزرگترین بانک اطلاعاتی مجموعه های تشریفاتی مشهد .
بهترین تالار در مشهد ، زیباترین باغ تالار در مشهد ، مجلل ترین هتل تالار در مشهد ، با شکوه ترین باغسرا در مشهد و همچنین حرفه ای ترین آتلیه در مشهد را از ما بخواهید .
عقدونه برندی نو با ایده های متفاوت .