چگونه مسائل جنسی را در دوران نامزدی مطرح کنیم ؟

چگونه مسائل جنسی را در دوران نامزدی مطرح کنیم ؟

در دوران نامزدی یکی از مهمترین مسائلی که قبل از ازدواج باید بیان شود در مورد مسائل جنسی و نوع نظر و برخورد با آن است . اما بیان کردن آن باید با آگاهی بسیار بوده تا سبب کدورت و یا سوء استفاده قرار نگیرد . ابتدای دوران نامزدی چون افراد تازه با یکدیگر آشنا شده اند سعی و اهتمام اصلی خود را در دادن و گرفتن اطلاعات می کنند . در واقع آنها در غالب صحبتهای مختلف و متنوع خود یکسری اطلاعات از خود به فرد مقابل انتقال می دهند و در پاسخ و صحبتهای وی اطلاعاتی از او می گیرند . همین امر باعث آشنایی طرفین از یکدیگر و رسیدن به شناخت کامل و جامع آنها از هم می شود . روابط جنسی در دوران نامزدی یکی از مسائل مهم دوران نامزدی است . سوالی که مطرح می شود این است که درباره مسائل جنسی دوران نامزدی چگونه باید صحبت کنیم ؟ مسائل جنسی را قبل از ازدواج چگونه مطرح کنیم ؟

  • در دوران نامزدی چه زمانی درباره مسائل جنسی صحبت کنیم ؟

صحبت کردن درباره مسائل جنسی ، باید در جلسات نهایی خواستگاری انجام شود . پس از آن که تحقیقات کامل شد و دو طرف رضایت خود را برای ازدواج اعلام کردند بهترین زمان است ، اما به یاد داشته باشید در این کار باید حرمت خود و همسر آینده تان را نگاه دارید ، اگرچه قصد ازدواج شما قطعی است ، اما بدانید هنوز هم در معرض محک و سنجش از سوی فرد مقابلتان هستید . بنابراین با اشاره ای کوتاه طرف مقابل تان را متوجه این نکته کنید که تمایل دارید در این زمینه هم ، صحبتی داشته باشید . پذیرش یا عدم پذیرش ، نحوه مواجه شدن با سوالات ، چگونگی پاسخگویی به پرسش ها ، علائم غیرکلامی قابل مشاهده هنگام پاسخگویی (شرم و حیا ، سر به پایین انداختن ، سرخ شدن ، نگاه های تیز و خیره و…) فرد مقابل بسیار مهم است و شما را متوجه بسیاری از مواردی که شاید برایتان ناملموس بوده است ، می کند . پس شما می توانید ارزیابی نهایی خود را سنجش این مولفه مهم زندگی قرار دهید . از آنجا که صحبت درباره مسائل جنسی بین دو نامحرم ، جزو حرف های ممنوعه در این دوران است و یک تابوی اجتماعی قلمداد می شود ، بهتر است صریحا درباره مسائل جنسی پرسش نکنید و خود را در معرض تهمت قرار ندهید . با یک پرسش مستقیم ممکن است فرد مقابلتان با خودش به قضاوت نادرست بنشیند و شما را اهل ارتباطات نادرست بداند که براحتی توانستید چنین پرسشی داشته باشید . اگر اصرار در پرداختن به جزئیات رفتار جنسی را در گفتار او مشاهده کردید ، بسیار احتیاط کنید و دقت داشته باشید واکنش ها و نگرش ها ، حساسیت ها و پرسش های جزئی می تواند نشانی از وسواس جنسی یا برخی از ویژگی های نامطلوب اخلاقی باشد .

  • در دوران نامزدی تان این سوالات را بپرسید !!!

به طوری کاملا محترمانه و با الفاظ غیر محرک سوالات خود را بپرسید . سعی کنید سوالاتی بپرسید که نگرش ها و جهت گیری های کلی فرد را مشخص کند . از وارد شدن به جزئیات مساله بپرهیزید . لازم است در حین پرسش به رفتار فرد مقابل توجه داشته باشید . نمونه ای از سوالات قابل پرسش جنسی در دوران نامزدی در زیر قید شده است .

  1. در دوران مجردی با نیازهای جسمی ، جنسی و روحی و روانی خود چه می کردید ؟
  2. شما درباره مسأله رابطه جنسی چه دیدگاهی دارید ؟
  3. در مورد جایگاه مسائل جنسی در زندگی زناشویی چه نظری دارید ؟
  4. چقدر در زندگی به رابطه جنسی بها می دهید ؟
  5. چقدر در زمینه مسائل جنسی اطلاعات دارید ؟
  6. از چه منابعی اطلاعات جنسی را دریافت کرده اید ؟
  7. به نظر شما نقش اصلی زن و مرد در رابطه جنسی چیست ؟
  8. به نظر شما انتظارات زن و مرد از رابطه جنسی متفاوت است ؟ چرا ؟
  9. نظر شما در مورد جذابیت های جسمانی و جنسی همسر آینده تان چیست ؟
  10. از روش های محبت کردن و عشق ورزیدن چقدر اطلاع دارید ؟
  11. آیا خود را به لحاظ جنسی ، فردی سالم می دانید ؟
  12. چقدر با مشکلات جنسی و انحرافات جنسی آشنایی دارید ؟
  13. انتظارات و سلیقه های جنسی شما چگونه است ؟
  14. وجود فرزند چقدر برای شما ضرورت دارد ؟
  15. نظر شما درباره زمان فرزنددار شدن چیست ؟ آیا نظر خاصی دارید ؟ چرا ؟
  16. آیا حاضرید برای آگاهی بیشتر و دقیق تر از روش های جلوگیری از بارداری به متخصص زنان و زایمان یا متخصص مربوط مراجعه کنید ؟
  17. آیا اصرار دارید که بلافاصله بعد از ازدواج فرزنددار شوید ، چرا ؟

با پاسخ به این پرسش ها می توانید مانند دیگر ابعاد ارزیابی های خود ، این مولفه مهم را نیز مورد بررسی قرار دهید و یک نمای کلی از رابطه جنسی و چگونگی آن در ذهن خود داشته باشید تا بعدها در زمان عقد آن را تکمیل تر کنید .

گردآوری توسط عقدونه .

عقدونه بزرگترین بانک اطلاعاتی مجموعه های تشریفاتی مشهد .
بهترین تالار در مشهد ، زیباترین باغ تالار در مشهد ، مجلل ترین هتل تالار در مشهد ، با شکوه ترین باغسرا در مشهد و همچنین حرفه ای ترین آتلیه در مشهد را از ما بخواهید .
عقدونه برندی نو با ایده های متفاوت .