مشاجرات زناشویی (دعواهای زن و شوهری)

مشاجرات زناشویی (دعواهای زن و شوهری)
  • از مشاجره کردن بپرهیزید …

ازدواج پیوندی است میان زنان و مردان ، زنان و مردانی که نظرات مختلف و تفاوت های زیادی با یکدیگر دارند . ارزش های متفاوت ، دیدگاه های مختلف و ده ها تفاوت دیگر از یک طرف و وجود مسائل و مشکلات زندگی از سوی دیگر ، به وجود آمدن برخی اختلاف ها و تفاوت ها را میان این دو جنس ، اجتناب ناپذیر می گرداند . در پی این اختلاف بین زوجین مشاجراتی پیش می آید ، آنچه که زوجین لازم است مدنظر داشته باشند این است که از تکرار مشاجرات پرهیز نمایند . چرا که تکرار آن باعث می گردد که ارزش خود را رد شده احساس کنند ، در حل مشکل خود نیز هیچ پیشرفتی به دست نیاورند ، در موضع خود باقی بمانند و انعطاف نشان ندهند ، از همدیگر رنجیده خاطر و محروم شوند و در نهایت از لحاظ عاطفی از یکدیگر فاصله بگیرند ، مشاجره و بحث های تنش زا باعث می گردد که زوجین خود را از لحاظ جسمی و عاطفی سقوط شده احساس کنند و احتمالا عصبانی نیز بشوند و معمولا قلب شان تند بزند ، عرق بکنند و به سختی نفس بکشند ، در نتیجه اینگونه اتفاقات نه تنها به زندگی معنوی و عاطفی آن ها لطمه وارد می کند بلکه آن ها را از لحاظ جسمی نیز آزرده می کند . در این شرایط همسران باید سعی نمایند که همدیگر را آرام بنمایند و بدنبال احقاق حق و اثبات حرف خود نباشند و بعبارتی برای زندگی مشترکشان و برای علایق و دوست داشتنی هایشان که شریک زندگیشان هم مهمترین آن هاست “گذشت” داشته باشند .

  • به همسرتان اجازه دهید بعضی مواقع با خودش تنها باشد …

مردی از بیرون می آید بی حوصله ، کم دقت و … ؛ زنش از وی می پرسد چه شده است ؟ او پاسخ می دهد ؛ هییچ ، چیز مهمی نیست . برای زنان نیز موقعیت هایی پیش می آید که حوصله بحث و گفتگو با همسرشان را ندارند . این موقعیت ها و شرایط همان مواقعی هستند که همسرشان باید اجازه دهند برای مدتی هرچند کوتاه همسرانشان با خود خلوت کنند . کلنجار روند ، تسکین پیدا کنند ، حالت مقاومت آن ها افت کند ، سیستم عصبی آرامش پیدا کند . در چنین مواقعی برخی از زنان و مردان به حساب اینکه می خواهند با همسرشان همدردی کنند و خود را در مشکل آن ها سهیم بدانند اصرار می کنند و سوالات پی در پی می پرسند تا از تمامی اتفاقات اطلاع بدست آورند ؛ تجربه نشان داده است در اکثر مواقع این گونه سوال پیچ کردن به واکنش منفی طرف مقابل منجر شده است . بنابراین زوج های جوان باید مدنظر داشته باشند که مدتی لازم است همسران آن ها تنها باشند و بعدا به جستجو جهت کشف اتفاق یا علل و احیانا به همفکری با همسرشان جهت حل مشکل بپردازند .

گردآوری توسط عقدونه .

عقدونه بزرگترین بانک اطلاعاتی مجموعه های تشریفاتی مشهد .
بهترین تالار در مشهد ، زیباترین باغ تالار در مشهد ، مجلل ترین هتل تالار در مشهد ، با شکوه ترین باغسرا در مشهد و همچنین حرفه ای ترین آتلیه در مشهد را از ما بخواهید .
عقدونه برندی نو با ایده های متفاوت .