نسخه های ترکیبی گیاهی جهت کاهش وزن و درمان چاقی

نسخه های ترکیبی گیاهی جهت کاهش وزن و درمان چاقی

امروزه دارو های گیاهی متعددی جهت کاهش وزن تهیه و در بازار عرضه می شود که کارایی بسیاری از آن ها از نظر علمی به اثبات نرسیده است . همیشه به خاطر داشته باشید که مصرف هیچ گیاهی نمی تواند شما را از رژیم گرفتن و ورزش کردن بی نیاز سازد بلکه گیاهان موثر در لاغری بعنوان یک عامل کمکی در کنار رژیم غذایی مناسب و ورزش منظم به کاهش سریع تر وزن شما محسوب می شوند.
• مکانیسم عمل گیاهان موثر در لاغری
از گیاهان به روش های مختلفی در نسخه های لاغری استفاده می شود که برخی از این مکانیسم ها عبارتند از :
گیاهان مُلَین و مُسهِل : این گیاهان با افزایش سرعت دفع مواد غذایی موجب کاهش جذب آن ها در بدن می شوند . بدیهی است استفاده ی طولانی مدت از این گیاهان عوارض گوناگونی برای بدن در پی دارد . از این گروه می توان به سنا ، صبر زرد و ریوند چینی اشاره کرد .
گیاهان ادرار آور : این گیاهان ادرار را افزایش می دهند و در واقع از آب بدن می کاهند و نه از چربی آن . بسیاری از نسخه های گیاهی که وعده ی کاهش وزن سریع را می دهند دارای این نوع گیاهان می باشند . از این گروه می توان به گل قاصد ، کاکُل ذرّت اشاره کرد .
گیاهان افزایش دهنده ی سوخت و ساز بدن : این گیاهان در زمره ی بهترین لاغر کننده ها بوده و موجب می شوند از رژیم و ورزش نتیجه ی سریع تری بگیرید . چای سبز ، فلفل قرمز و زیره از این گروه می باشند .
گیاهان کاهش دهنده ی اشتهاء : این گروه سرشار از فیبر های گیاهی و یا مواد موسیلاژی هستند و اگر قبل از غذا خورده شوند حجم قابل توجهی از معده را اشغال کرده و موجب کاهش اشتهای فرد می شوند . این گروه دارای کارایی مطلوب و عوارض جانبی بسیار ناچیز بوده و برای اکثر افراد موثر و قابل استفاده می باشد . سبوس گندم ، دانه ی کتان ، تخم شربتی ، انواع سبزی جات از جمله کاهو و کلم از این گروه می باشند.
• گیاهان موثر و نسخه های ترکیبی گیاهی جهت کاهش وزن و درمان چاقی :
1. چای سبز : یک قاشق چای خوری چای سبز را در یک فنجان آب جوش به مدت سه تا 5 دقیقه دم کنید سپس آن را صاف کرده و بنوشید . میزان مصرف 3 تا 5 فنجان در یک شبانه روز است . اگر طعم چای سبز را دوست ندارید می توانید به دلخواه به آن مقدار اندکی بهار نارنج ، هِل ، دارچین و یا زنجفیل اضافه کنید .
2. جین سینگ : جین سینگ را پودر کرده و کپسول های 250 میلی گرمی را از آن پر کنید و روزانه یک تا سه عدد از آن را مصرف نمایید . این گیاه اشتهای کاذب به شیرینی ها را کاهش داده و تحمل رژیم های غذایی را آسان تر می سازد . اگر فشار خون بالایی دارید از مصرف جین سینگ خودداری کنید .
3. سنا(دو قسمت)،زیره(دو قسمت)،برگ و ریشه ی گل قاصد(سه قسمت)،برگ بنفشه(سه قسمت) : گیاهان مذکور را به نسبت های داده شده با هم مخلوط کرده و خُرد کنید . یک قاشق غذا خوری از آن را در یک لیوان آب جوش به مدت 15 دقیقه دَم کنید . سپس آن را صاف کرئه و بنوشید . میزان مصرف دو تا سه بار در یک شبانه روز است . توصیه می شود به منظور جلوگیری از عوارض جانبی به ازای دو هفته مصرف ، یک هفته از آن اسفاده نکنید .
4. برگ و ریشه ی گل قاصد(هفت قسمت)،نعناع(هفت قسمت)،سنا(بیست قسمت) : گیاهان مذکور را به نسبت های داده شده با هم مخلوط کرده و خُرد کنید . یک قاشق غذاخوری از آن را در یک لیوان آب جوش 15 دقیقه دَم کنید . سپس آن را صاف کرده و بنوشید . میزان مصرف دو تا سه فنجان در یک شبانه روز است . توصیه می شود به منظور جلوگیری از عوارض جانبی به ازای دو هفته مصرف ، یک هفته از آن اسفاده نکنید .
5. زرشک : اگر میوه ی زرشک تازه در اختیار دارید روزانه دو تا سه بار و هر بار 10 تا 15 گرم از آن را میل کنید . در غیر این صورت یک قاشق غذاخوری زرشک خشک شده را در یک فنجان آب خیس کرده و پس از ساعتی آن را در مخلوط کن ریخته و پس از خُرد شدن زرشک ها و مخلوط شدن با آب ، نوشیدنی بدست آمده را بنوشید . میزان مصرف روزانه دو تا سه فنجان می باشد . زرشک ب سوزاندن چربی ها کمک می کند .
6. سبوس گندم : یک تا دو قاشق غذا خوری سبوس گندم را در یک کاسه ی کوچک ماست کم چربی و یا سوپ سبزی جات مخلوط کرده و نیم ساعت قبل از غذا مصرف نمایید . میزان مصرف دو تا سه بار در یک شبانه روز است .
7. مَرزه : یک قاشق مربا خوری مَرزِه ی خُرد شده را در یک فنچان آب جوش به مدت 10 دقیقه دَم کنید . سپس آن را صاف کرده و بنوشید . میزان مصرف دو تا چهار فنجان در یک شبانه روز است .
8. دانه ی کتان : یک تا دو قاشق غذا خوری دانه ی کتان را شسته و در یک فنجان آب داغ بریزید . صبر کنید تا دانه ها متورم شوند . سپس محتویات فنجان را نیم تا یک ساعت قبل از غذا مصرف کنید . تا معده پر شده و اشتهاء کاهش یابد . میزان مصرف دو تا سه بار در یک شبانه روز است . توصیه می شود مصرف دانه ی کتان را به تدریج افزایش دهید و از مصرف ناگهانی مقادیر بالای آن خودداری کنید .
9. زرد چوبه،مَرزِه،فلفل قرمز،زیره سیاه : گیاهان مذکور را به نسبت مساوی مخلوط کرده و خُرد می کنیم . کپسول های 250 میلی گرمی را از پودر ترکیبی حاصله پر کرده و روزانه 6 تا 8 عدد مصرف کنید . این نسخه موجب افزایش سوخت و ساز بدن می شود . اگر در حین مصرف احساس می کنید اشتهای شما افزایش یافته از میوه ها و سبزیجات دارای فیبر ، بیشتر استفاده کنید .
10. سرکه سیب : بسیاری از متخصصان معتقدند سرکه سیب موجب رفع چربی های زیر پوستی و کاهش وزن می شود . در حالی که گروهی دیگر بر این باورند سرکه ی سیب در کاهش وزن نقش ندارد . در هر حال با توجه به خواص ارزشمند این ماده توصیه می شود آن را در برنامه ی غذایی خود به مقدار محدود (سه قاشق غذاخوری در یک شبانه روز) بگنجانید . زیرا حتی اگر به کاهش وزن شما کمک نکند در ارتقاء سلامت عمومی بدنتان نقش بسزایی خواهد داشت . در صورت مصرف یک قاشق غذا خوری سرکه ی سیب و یک قاشق مربا خوری عسل را در یک فنجان آب گرم حل نموده و قبل از غذا بنوشید . میزان مصرف 2 تا 3 بار در یک شبانه روز است .
11. زیره سیاه یا زیره سبز،انیسون(رازیانه رومی)،تخم کرفس،ترشک : گیاهان مذکور را به نسبت مساوی با هم مخلوط کرده و پودر کنید . یک قاشق مربا خوری از مواد را در یک فنجان آب جوش به مدت 15 دقیقه دَم کنید . سپس صاف کرده و بنوشید . میزان مصرف سه فنجان در یک شبانه روز است .
12. جو دوسر : نیم ساعت قبل از غذا یک تا دو قاشق غذا خوری دانه و سبوس پودر شده ی جو دوسر را به یک کاسه ی کوچک ماست یا سوپ سبزیجات افزوده و میل کنید . همچنین می توانید در برنامه ی غذایی خود فرآورده های این گیاه لاغر کننده از قبیل نان و بیسکویت جو دوسر را بگنجانید .
13. خرگوشک : یک قاشق مربا خوری خرگوشک خُرد شده را در یک فنجان آب جوش به مدت 15 دقیقه دَم کنید . سپس آن را صاف کرده و بنوشید . میزان مصرف دو تا سه فنجان در یک شبانه روز است .
14. ژل موضعی گیاهی لاغری : برگ جعفری ، کاکُل ذرّت ، برگ شوید ، اُکالیپتوس ، بابونه ، عَشَقِه ، مازو ، رازیانه ، برگ سرو و خرگوشک به نسبت مساوی .
گیاهان فوق را به نسبت مساوی با هم مخلوط کرده و خُرد نمایید . 5 قاشق غذاخوری از پودر حاصله را در یک لیوان آب سرد ریخته و 8 ساعت در یخچال قرار دهید . سپس آن را به مدت نیم ساعت روی حرارت ملایم قرار داده و هم بزنید . پس از آن از روی حرارت برداشته و صاف کنید . یک قاشق مربا خوری پودر کتیرا به آن افزوده هم بزنید تا حالت ژله ای پیدا کند . سپس ژل حاصله را بر نقاطی از بدن که دارای لایه های نازکی از چربی های مقاوم است مالیده و پس از 2 ساعت آبکشی نماید . این کار را دو تا سه بار در هفته انجام دهید . اگر در مدتی که ژل را به بدن مالیده اید با سرعت زیاد پیاده روی کنید به اثر بخشی آن کمک شایانی کرده اید .

منبع : گنجینه سبز درمان . تألیف میترا قاسمی .

عقدونه بزرگترین بانک اطلاعاتی مجموعه های تشریفاتی مشهد .
بهترین تالار در مشهد و تالار عروسی در مشهد ، زیباترین باغ تالار در مشهد ، مجلل ترین هتل تالار در مشهد ، با شکوه ترین باغسرا در مشهد و همچنین حرفه ای ترین آتلیه در مشهد را از ما بخواهید .
عقدونه برندی نو با ایده های متفاوت .