نقش محبت در زندگی مشترک

نقش محبت در زندگی مشترک
  • پیامبر اکرم (ص) فرموده اند ؛

بهترین شما کسی است که برای خانواده اش بهتر باشد و من از همه شما برای خانواده ام بهترم ، زنان را گرامی نمی دارد مگر انسان بزرگوار و به آنان اهانت نمی کند مگر شخص پست و بی مقدار .

  • همچنین امام صادق (ع) فرموده اند ؛

همسر دوستی از اخلاق پیامبران است و نیز فرموده اند ؛ هرگاه کسی را دوست داشتی به او بگو ؛ زیرا این اظهار دوستی ، عشق و علاقه شما را نسبت به هم افزون تر و مستحکم تر می کند .

در خانواده طبیعی ، محبت اعضای خانواده جاری است ، زن و شوهر نسبت به یکدیگر عشق و محبت داشته و آن را ابراز می نمایند . در بعضی جوامع سنتی ، زن و شوهر تصور می کنند که نباید محبت را به طور کلامی به یکدیگر ابراز نمایند و همین مساله باعث بسیاری از کدورت ها و رنجش ها بین آنان می شود . از حضرت رسول اکرم نقل است که گفتن مرد به زن خود که من تو را دوست می دارم ، هرگز از دل او بیرون نمی رود .

امروزه ثابت شده است که ابراز محبت بین زن و شوهر باعث گرمی و پایداری روابط آن ها گشته و جو و فضای روانی خانواده بسیار صمیمی تر می گردد . همچنین در یک خانواده طبیعی ابراز محبت به فرزندان نیز از اصول تربیتی آنها به حساب می آید و به طور متعادل محبت به فرزندان اعمال می شود . چنانچه در بعضی از خانواده ها محبت بین زن و شوهر به دلایلی کم رنگ شده باشد می توان آن را به وجود آورد . در واقع می شود محبت ها را احیاء نمود . توجه به نکات مثبت یکدیگر ، الفاظ خوب و معنی دار و محبت آمیز به زبان جاری نمودن و به یادآوردن خاطرات خوب و زیبا که در کنار یکدیگر داشته اند ، می تواند تا حد زیادی در احیاء محبت موثر واقع گردد .

  • نکات زیر می توانند در تحکیم محبت بین زن و شوهر نقش موثری ایفاء نمایند .
  1. محبت خود را به همسر خود ابراز نموده و علاقه خود را نسبت به او بیان کنید .
  2. به مناسبت های مختلف مانند روز تولد ، سالروز عقد و ازدواج ، روز زن ، روز پدر و … با توجه به شرایط اقتصادی و توان خانواده ، به همسر خود هدیه بدهید .
  3. خوشرو باشید و با همسر خود چهره ای گشاده داشته باشید .
  4. با همسر خود صحبت کنید و به حرف هایش گوش داده ، علایق و دوست داشتنی هایش را جویا شوید .

گردآوری توسط عقدونه .

عقدونه بزرگترین بانک اطلاعاتی مجموعه های تشریفاتی مشهد .
بهترین تالار در مشهد و تالار عروسی در مشهد ، زیباترین باغ تالار در مشهد ، مجلل ترین هتل تالار در مشهد ، با شکوه ترین باغسرا در مشهد و همچنین حرفه ای ترین آتلیه در مشهد را از ما بخواهید .
عقدونه برندی نو با ایده های متفاوت .