نکاتی برای انتخاب آتلیه

نکاتی برای انتخاب آتلیه

بعد از گذشت چند ماه تنها چیزی که از جشن شما باقی می ماند آلبوم عروسی شماست . همه ی فاکتورهای دیگر با گذشت زمان از یاد می رود و فقط عکس ها و فیلم های شماست که باقی می ماند .

  1. تصمیم بگیرید که می خواهید که عکاس از اول مراسم همراه شما باشد یا فقط می خواهید به آتلیه بروید و یک آلبوم عکس داشته باشید .
  2. در مورد تعداد عکس ها با عکاس خود صحبت کنید . اگر تعداد عکس ها زیاد باشد و شما بخواهید تعداد محدودی عکس چاپ کنید ، برای انتخاب عکس ها دچار شک و دو دلی خواهید شد و اگر تعداد عکس های گرفته شده از شما کم باشد و شما بخواهید تعداد زیادی عکس انتخاب کنید ، انتخاب شما محدود خواهد شد .
  3. بودجه در نظر گرفته شده برای آتلیه را تخمین بزنید . به طور میانگین اگر 10% بودجه را به عکاسی اختصاص دهید ، بهترین انتخاب را کرده اید .
  4. تصمیم بگیرید که می خواهید فقط یک آلبوم داشته باشید یا اینکه عکس هایتان را به دوستان هم می خواهید بدهید ، می خواهید قاب هم چاپ کنید یا عکس عروسیتان را روی کارت دعوتتان ، لیوان و … چاپ کنید و به آشنایانتان بدهید . بعد از گرفتن این تصمیم ها ، آنها را با عکاس خود در میان بگذارید .
  5. از نظر اقتصادی بهتر است اگر می خواهید تمامی عکس های گرفته شده را داشته باشید، تعدادی از آنها که در اولویت قرار دارد را چاپ کنید و از عکاستان بخواهید که بقیه ی را یا برایتان نگه دارد یا اینکه یک نسخه از آنها را روی CD و یا Flash به شما بدهد که با گذشت زمان همه ی آنها را چاپ کنید .
  6. برای اینکه بهترین عکاس را انتخاب کنید بهترین راهکار این است که از دوستانتان و یا آشنایانتان که اخیرا ازدواج کرده اند سوال کنید . آنها هم مانند شما به دنبال بهترین ها بوده اند و بنا به خواسته های خود عکاسشان را انتخاب کرده اند ، پس شما با یک سوال می توانید متوجه شوید که عکاس آنها برای شما مناسب است یا نه ؟
  7. یک لیست از آتلیه های انتخابی تهیه کنید . قیمت ها و خدمات آنها را نیز در نظر بگیرید تا از میان آنها بتوانید بهترین را انتخاب کنید . سایت ما می تواند در این زمینه به شما کمک های موثری نماید .
  8. به آتلیه هایی که انتخاب کرده اید بروید و آلبوم کارهای آنها را بررسی کنید .
  9. به آتلیه های انتخاب شده سر بزنید و بر سر موضوعاتی مثل زمان تحویل عکس ها ، تعداد دوربین ها و زمان تسویه ، قرارداد و باقی موارد صحبت های لازم را انجام دهید .
  10. آتلیه هایی که با آنها به تفاهم نرسیده اید را از لیستتان حذف کنید .
  11. زمانی که از بین آتلیه های باقی مانده در لیست ، بهترین آتلیه را انتخاب کردید با همسرتان صحبت کنید و خواسته های او را با عکاستان در میان بگذارید .
  12. بهتر است یک الی دو هفته قبل از زمان مراسمتان به آتلیه بروید و تمامی برنامه های خواسته شده را به عکاستان بازگو کنید تا در روز مراسم دچار مشکل نشوید .
  13. مدل هایی که می خواهید عکس بگیرید را به عکاستان بگویید تا بنا به مدل های مورد نظر شما ، ژست هایی را به شما پیشنهاد بدهد . به عکاس بگویید که از چه مدل عکس هایی خوشتان می آید . عکس های مات ، سیاه سفید ، رنگی با جلوه های ویژه و … تا عکس ها را مطابق با خواسته ی شما ویرایش کند . اگر شما در آلبوم های قبلی خود ژست هایی داشته اید و از آن ژست ها خوشتان نمی آید ، به عکاس بگویید تا آن ژست ها را به شما پیشنهاد ندهد .
  14. آیا واقعا دوربین دوم لازم است ؟دوربین دوم یک هزینه ی اضافی است و با نبود آن مشکلی پیش نمی آید ولی برخی اوقات لحظاتی با دوربین دوم ثبت می شود که بسیار جالب و به یاد ماندنی خواهد بود .
  15. آیا لازم است که عکس ها ویرایش شوند ؟ این بستگی به خود شما دارد که می خواهید عکس ها طبیعی باشد و یا اینکه در همه ی عکس ها هیچ عیب و کمبودی نباشد . اگر شما از عکس هایی با چهره طبیعی خودتان راضی هستید نیازی به ویرایش نیست .

عقدونه بزرگترین بانک اطلاعاتی مجموعه های تشریفاتی مشهد .
بهترین تالار در مشهد ، زیباترین باغ تالار در مشهد ، مجلل ترین هتل تالار در مشهد ، با شکوه ترین باغسرا در مشهد و همچنین حرفه ای ترین آتلیه در مشهد را از ما بخواهید .
عقدونه برندی نو با ایده های متفاوت .