نکاتی برای تمیز کردن فرش ها

نکاتی برای تمیز کردن فرش ها

در این بخش به بررسی نکاتی پیرامون تمیزکردن فرش ها ، برطرف کردن گودی فرش و … می پردازیم .

  • برق انداختن و درخشان کردن فرش ها .
  1. برای درخشان کردن فرش می توانید مقدار زیادی نشاسته ذرت روی فرش بپاشید و بگذارید یک ساعت بماند . سپس با جاروبرقی آن را جارو کنید ، اثر اعجاب انگیزی دارد .
  2. برای برق انداختن و ثابت نگه داشتن رنگ فرش و قالی می توانید مخلوطی از یک فنجان سرکه طبیعی و آب تهیه کرده و این محلول را با برس روی فرش بکشید و بگذارید تا خشک شود . بعد از این عمل فرش درخشش خاصی پیدا می کند .
  • برطرف کردن گودی فرش .
  1. برای برطرف کردن گودی فرش ، قطعه ای یخ درون هریک از چاله هایی که براثر فشار پایه های میز و تلویزین و غیره ایجاد شده ، قرار دهید و بگذارید به مدت 12ساعت به همین حال بماند تا پرز خوابیده فرش دوباره به حالت طبیعی اول بازگردد .
  2. راه دیگر این است که یک پارچه مرطوب روی قسمت گودی فرش پهن کنید و با یک اتوی نسبتا داغ به آرامی روی آن فشار وارد کنید تا پرزهای فرش به حالت قبل برگردد . سپس با یک برس زبر به آرامی پرزهای آن قسمت را برس بزنید .
  • تمیز کردن فرش .
  1. فرش ، موکت و سایر وسایل پس از مدتی کثیف می شوند و نیاز به نظافت پیدا می کنند . اما برخی خانم ها به انواع مواد پاک کننده و گاهی حتی به دستکش های ظرفشویی حساسیت دارند . در این موارد بهتر است برای پاک کردن فرش به جای مواد پاک کننده از قبیل پودر و شامپوهای مخصوص از نمک استفاده کنیم . کافی است سطح فرش را با مقداری نمک بپوشانیم . اندازه نمک نباید به حدی باشد که سطح آن را سفید کند . سپس فرش را به همان حالت می گذاریم تا حدود 12 ساعت بماند . آنگاه با یک اسفنج مرطوب آن را پاک می کنیم . نتیجه کار عالی و غیرمنتظره است . اگر شک دارید می توانید امتحان کنید .
  2. اگر مقداری واکس روی فرش یا موکت ریخت ، ابتدا با احتیاط مقادیر اضافه واکس را از روی فرش بردارید ، سپس جای لک را مرطوب کنید ولی دستمال روی آن نکشید ، کمی الکل سفید روی آن بریزید . سپس با شامپوی مخصوص فرش محل را بشویید .

گردآوری توسط عقدونه .

عقدونه بزرگترین بانک اطلاعاتی مجموعه های تشریفاتی مشهد .
بهترین تالار در مشهد ، زیباترین باغ تالار در مشهد ، مجلل ترین هتل تالار در مشهد ، با شکوه ترین باغسرا در مشهد و همچنین حرفه ای ترین آتلیه در مشهد را از ما بخواهید .
عقدونه برندی نو با ایده های متفاوت .