نکاتی برای داشتن زندگی بهتر

نکاتی برای داشتن زندگی بهتر

زن و شوهر باید در تعاملات و روابط خود همیشه نکاتی را به یاد داشته باشند که ما در اینجا به مرور برخی از آن ها می پردازیم .

  • پرستاری به هنگام بیماری .

هر انسانی در طول زندگی خود ممکن است دچار بیماری های حاد و یا مزمن گردد . این بیماری ها ممکن است جسمانی ، روحی و یا رفتاری باشد . وظیفه همسران این است که در زمان بیماری از یکدیگر پرستاری به عمل آورند این مسئله نیز در خانواده های متعادل و طبیعی به خوبی انجام می پذیرد . انسان ها یکدیگر را نه در شادی بلکه در سختی ها و بیماری ها بیشتر شناسایی می نمایند . زمانی که در بحران قرار می گیریم ، خود را نیازمند همسر احساس می کنیم در چنین مواقعی است که رفتار همسر نشانگر شخصیت ، ادراک و طرز تفکر او خواهد بود . چنانچه فرزندان چنین رفتاری را از والدین خود ببینند می توانند احساس همدلی و همدردی با دیگران را یاد بگیرند و به آن عمل کنند .

  • دلجویی به هنگام بحران .

در زمان گرفتاری ها و مشکلات زندگی ، همسران بایستی به یکدیگر روحیه داده و از سرزنش نمودن و مقصر جلوه دادن یکدیگر به طور جدی خودداری نمایند . همسران در چنین مواقعی است که احتیاج دارند به یکدیگر تکیه نموده و احساس آرامش نمایند . بنابراین همدردی و همدلی نمودن در زمان گرفتاری از وظایف همسران خواهد بود .

  • مشورت نمودن با یکدیگر .

در خانواده طبیعی و متعادل ، زن و شوهر وظیفه خود می دانند که در مورد مسائل و اموراتی که مربوط به خود و خانواده می شود و یا تصمیماتی که بایستی گرفته شود با یکدیگر مشورت نمایند . با این عمل زن و مرد در جریان کارهای یکدیگر قرار می گیرند . با این عمل نگرانی ها تخفیف می یابد و حتی در بسیاری از موارد می توانند به همدیگر کمک نمایند . شور و مشورت نمودن به معنی تبادل افکارها ، عقاید و نظرات است و به منظور تصمیم گیری بهتر در کارها انجام می پذیرد . مشورت نمودن با یکدیگر در مورد تصمیمات و امور خانواده زن و شوهر را به یکدیگر نزدیکتر نموده و احساس تعلق به یکدیگر را بیشتر می کند .

  • رفتار اجتماعی همسران .

یکی دیگر از موارد مهم در زندگی ، رفتار همسران در حضور یکدیگر است . اول اینکه زن و شوهر بایستی تقریبا به یک میزان علاقه به روابط اجتماعی داشته باشند . چنانچه این تمایل در یکی از زوجین وجود داشته باشد ولی دیگری فاقد چنین علاقه ای باشد از نظر روابط اجتماعی دچار مشکل می شوند . وقتی همسران در جمع قرار می گیرند نبایستی از یکدیگر بدگویی نموده و باعث تحقیر هم شوند . همچنین زن و شوهر در جمع نبایستی رفتارهای سبکسرانه از خود بروز دهند ، زیرا این نوع رفتارها باعث خجالت و شرمندگی دیگری می شود . چنانچه در جمع فردی به همسر خود توهین نماید در واقع اعتماد به نفس او را لطمه دار خواهد نمود و این خود باعث بدآموزی برای فرزندان خواهد شد .

  • ارتباط با خانواده همسر .

در خانواده متعادل و طبیعی ، زن و مرد باید به خانواده همسر خود همانند خانواده خود علاقه داشته و به آن ها احترام گذارند . چنانچه هر یک از طرفین با خانواده همسر رفتار دوستانه و مبتنی بر علاقه نشان دهند و از ابراز خشم ، تنفر و رفتارهای غیردوستانه پرهیز داشته باشند ، آنان نیز عروس و یا داماد خود را همانند فرزند خود دانسته و در حق آن ها محبت و توجه بیشتری خواهند نمود . لازم به ذکر است که سعی شود زن و شوهر مرتب از خانواده همسر خود گله و شکایت ننموده و باعث رنجش همسر خود نشوند ، چون اینگونه رفتارها باعث دلزدگی و سردی رفتار بین زوجین خواهد شد .

گردآوری توسط عقدونه .

عقدونه بزرگترین بانک اطلاعاتی مجموعه های تشریفاتی مشهد .
بهترین تالار در مشهد ، زیباترین باغ تالار در مشهد ، مجلل ترین هتل تالار در مشهد ، با شکوه ترین باغسرا در مشهد و همچنین حرفه ای ترین آتلیه در مشهد را از ما بخواهید .
عقدونه برندی نو با ایده های متفاوت .