نکاتی برای نگهداری از فرش ها

نکاتی برای نگهداری از فرش ها

اگر شما هم مثل خیلی از افراد دیگر می خواهید برای چندین سال فرش خود را نگاه دارید ، نکات مربوط به تمیز کردن و محافظت از فرش را که در اینجا عنوان شده است ، به خاطر بسپارید .

  • دائم فرش خود را جارو کنید . جارو کردن خاک از روی فرش نه تنها باعث می شود فرش تان تمیز به نظر بیاید ، بلکه وقتی خاک و کثیفی از روی فرش تان پاک می شود ، فرشتان برای مدت بیشتری سالم خواهد ماند . البته دقت کنید کشییدن محکم و بیش از اندازه جارو نیز باعث خورده شدن پرزهای فرش می شود . پس با دقت و برنامه این کار را انجام دهید .
  • برای هر دو سمت درب خانه (قبل از چهارچوب درب ورودی و بعد از چهار چوب درب ورودی) از پادری استفاده کنید . وقتی ببینید رد کفش هایتان چقدر پادری را کثیف کرده است ، متعجب خواهید شد و بخاطر داشته باشید که حداقل دوبار در ماه پادری ها را بشویید .
  • برای اینکه واقعا از فرش خود محافظت کنید ، قانونی وضع کنید که همه باید بدون کفش در خانه راه بروند .
  • فرش خود را مقابل تابش مستقیم نور خورشید قرار ندهید تا رنگ آن از بین نرود . در طول ساعاتی از روز که آفتاب مستقیما به فرش شما می تابد ، کرکره ها یا پرده را بکشید تا فرش تان سالم بماند و یا میتوانید از یک ملحفه یا روفرشی برای پوشاندن قسمتی که آفتاب بدان می تابد استفاده کنید .
  • به محض اینکه فرشتان لک شد ، آن را پاک کنید . استفاده از لکه بر ، نیاز به شستن کل فرش را کاهش می دهد . اگر خیلی زود متوجه لکه ها شدید ، مقداری سودا را روی لکه تازه فرش بریزید و در صورت امکان بهتر است همراه با آن لکه بر ، را هم بر روی لکه فرش بریزید . می توانید آن نقطه از فرش را به آرامی و با دست بسابید و سپس آن را به آرامی با آب پاک کنید .
  • وقتی فرش شما به شستشوی کامل نیاز دارد ، می توانید یک ماشین فرش شویی یا بخارشو کرایه کنید و خودتان فرش را بشویید . اگر اغلب ماشین فرش شویی کرایه می کنید ، می توانید مقداری پول جمع کنید و یک دستگاه فرش شویی خریداری نمایید .
  • مراقب باشید ، چون برخی از فرش ها ضمانت نامه هایی دارند که در صورت استفاده از شوینده های تایید نشده برای شستن فرش ، باطل می شوند ؛ قبل از استفاده از ترکیبات دست ساز لکه بر حتما ضمانت نامه را به درستی بررسی کنید .
  • برای تمیز ماندن فرش تا حد امکان و در زمان هایی که مهمان ندارید روی فرش را با روفرشی بپوشانید .

گردآوری توسط عقدونه .

عقدونه بزرگترین بانک اطلاعاتی مجموعه های تشریفاتی مشهد .
بهترین تالار در مشهد ، زیباترین باغ تالار در مشهد ، مجلل ترین هتل تالار در مشهد ، با شکوه ترین باغسرا در مشهد و همچنین حرفه ای ترین آتلیه در مشهد را از ما بخواهید .
عقدونه برندی نو با ایده های متفاوت .