نکاتی مهم برای انتخاب تالار پذیرایی و باغ عروسی

نکاتی مهم برای انتخاب تالار پذیرایی و باغ عروسی

در این مطلب به بررسی نکاتی می پردازیم که می بایست در انتخاب تالار و یا باغ عروسی خود به آن ها توجه کنید .

  1. اگر در فصل تابستان یا زمستان ازدواج می کنید به سیستم گرمایش و سرمایش مکان عروسی تان باید توجه ویژه ای کنید . در غیر این صورت نه خود شما و نه میهمانانتان از عروسی چیزی به جز زجر به یاد نخواهید آورد . پس حتما قبل از رزرو تالار از درست بودن و منایب بودن سیستم سرمایش و گرمایش سالن مد نظرتان اطمینان حاصل کنید .
  2. اگر در دو مکان مراسم دارید باید آن ها را نزدیک به هم انتخاب کنید تا با مشکل ترافیک دچار کمبود وقت نشوید . مثلا اگر مراسم عقد را در خانه برگزار می کنید و بعد می خواهید برای مراسم عروسی به سالن پذیرایی بروید باید به دنبال سالنی باشید که به منزل تان نزدیک تر باشد ، چراکه در صورت وجود بعد مسافت اولا ممکن است شما خود دیر به سالن پذیرایی برسید و هیچ چیز بدتر از این نیست و ثانیا مهمانانتان پراکنده شده و هر کدام در زمانی به تالار می رسند . نکته دیگر در مورد برگزاری مراسم در دو مکان این است که می بایست حتما قبل از رسیدن اولین مهمانان به سالن پذیرایی یک نفر از خانواده شما از قبل برای انجام بررسی های نهایی و آمادگی تالار و همچنین خوش آمد گویی مهمانان در سالن حضور داشته باشد .
  3. تعدادی از عروس و داماد ها مراسم خود را به دلایل مختلف خارج از شهر برگزار می کنند و این مسافت طولانی هم خودشان و هم میهمانان شان را خسته خواهد کرد . موضوع مسافت برای کسانی که بجه های کوچک داشته باشند ، سالخورده ها و کسانی که وسیله ی نقلیه نداشته باشند مشکل بزرگی خواهد بود و اگر نتوانستند در جشن تان شرکت کنند نباید از آن ها دلخور شوید . در نتیجه حتما این مسائل را در نظر بگیرید و با توجه به محدودیت های مهمانانتان ، خصوصا مهمانان درجه اول ، تالار عروسی خود را انتخاب کنید .
  4. لطفا بعد از آن که تعداد میهمانانتان را شمردید ، مکان عروسی تان را انتخاب کنید . گاهی اوقات پیش می آید که ظرفیت یک خانه ، سالن و … دویست نفر است ولی عروس و داماد سیصد نفر را دعوت کرده اند که این واقعا برای میهمانان سخت خواهد بود . زیرا وقتی یک مکان ظرفیت مشخصی داشته باشد فقط از لحاظ جا و فضا مشکل پیش نمی آید بلکه سیستم تهویه ی هوا ، رختکن و گاهی اوقات میز شام و تعداد میزها نیز مشکل ایجاد خواهند کرد . پس حتما پس از حصول اطمینان 80 ، 90 درصدی از تعداد مهمانان تالار و یا مکان پذیرایی خود را انتخاب کنید .
  5. بهتر است به دنبال مکانی باشید که برای مدعوین نیز جای پارک وجود داشته باشد . البته امروزه تعداد زیادی از سالن ها پارکینگ اختصاصی برای میهمانان در نظر گرفته اند ، یادتان باشد مبلغ ورودی پارکینگ را آقای داماد باید پرداخت کند نه میهمانان ، جشن متعلق به شماست و میهمانان به خاطر دعوت شما در آن مکان حضور خواهند داشت .
  6. در انتخاب مکان عروسی به تمیزی و بهداشت سرویس غذا خوری ، رومیزی ها ، راحت بودن صندلی ها ، سرویس های بهداشتی ، رختکن و حتی کف سالن توجه کنید تا مطمئن شوید که به میهمانانتان سخت نخواهد گذشت و چیزی برای دل مشغولی شما هم وجود ندارد . برای این امر بهتر است شبی بصورت تصادفی و بدون اطلاع قبلی به تالار مد نظرتان سر بزنید و از نحوه رعایت بهداشت در مراسمی که شاید چندین هفته قبل از مراسم شما در حال برگزاری است اطمینان حاصل کنید . این حضور تصادفی شما در تالار می تواند دید بهتری از ارائه خدمات ، رعایت بهداشت ، مدیریت و نحوه برخورد پرسنل به شما بدهد .
  7. اگر خانه ی پدر و مادر و یا یکی از اقوام تان جای کافی برای برگزاری مراسم وجود دارد ؛ بخصوص اگر خانه ای باشد که در آن بزرگ شده اید یا خاطره ای دارید بهتر است مراسمتان را آن جا برگزار کنید .
  8. بد نیست به فکر سرگرم کردن میهمانان تان نیز باشید . به همان نسبتی که بودجه تان اجازه می دهد می توانید آن ها را سرگرم کنید . می توانید از یک گروه موسیقی دعوت کنید تا جشنتان را شاد تر کنند یا از اشخاص شوخ طبعی که می توانند یک برنامه ی شاد تدارک ببینند دعوت به عمل آورید ، یا با یک آتش بازی زیبا و بی خطر میهمانان را شاد کنید .
  9. وقتی می خواهید منوی غذا را انتخاب کنید باید توجه داشته باشید که برای تعداد زیادی از اشخاص که سنین متفاوت و هم چنین طبع های گوناگون دارند غذا سفارش دهید . سعی کنید بیش تر از غذاهای مرسوم مثل انواع کباب استفاده کنید که معمولا با اکثر مزاج ها سازگاری دارد .
  10. معمولا گرم سرو کردن غذا موضوع بسیار مهم و سختی می باشد که باید بسیار به آن توجه نمایید . اگر قصد دارید مراسم تان را در باغ برگزار کنید بهتر است قبل از مراسم مکان عروسی را به سرآشپز و یا مسوول غذا نشان دهید تا اگر جای خاصی برای گرم کردن غذا لازم دارند پیش بینی کنند . توجه داشته باشید که اگر غذا سرد سرو شود تمام زحمات عروس و داماد و آشپز به باد خواهد رفت . این امر هم در صورتی که شما تمایل به رزرو تالار داشته باشید با حضور اتفاقی و بدون هماهنگی در زمان سرو شام یکی از مراسم های تالار مد نظرتان تست شدنی است .
  11. اگر در فصل گرما ازدواج می کنید حتما برای پذیرایی از میهمانان تان در چند طعم متفاوت آبمیوه سفارش دهید تا جواب گوی سلیقه های متفاوت میهمانان باشید و یا می توانید در این فصل از بستنی برای پذیرایی از میهمانانتان استفاده کنید . اگر هم جشن عروسی تان در فصل سرماست ، شیرکاکائوی داغ ، چای یا نسکافه بهترین انتخاب هستند .
  12. در بیشتر تالارها و یا هتل ها مسئولیت خریدن میوه و شیرینی به عهده ی عروس و داماد است که البته چون خودتان مشغله دارید می بایست این مسئولیت را به یکی از اعضای خانواده تان واگذار کنید و تا صبح روز عروسی میو ه ها را برای شست و شو و شیرینی ها را نیز تا ظهر به مکان عروسی تحویل دهید .
  13. در صورتی که مراسمتان را می خواهید در باغ شخصی برگزار کنید قبل از کرایه ی آن به فکر تامین برق مورد نیاز مراسم تان باشید . به عبارتی دیگر مطمئن شوید که برق آن منطقه و یا کنتور باغ تان طوری باشدکه بتوانید هم چرغانی کنید هم گروه موسیقی داشته باشید و هم برای کارهای دیگری مثل تصویر برداری و آشپزی و .. مشکلی پیش نیاید . ضمنا اگر در آن منطقه احتمال قطع شدن برق وجود دارد حتما به فکر اجاره ی موتور برق باشید .
  14. تنها چیزی که برای شام از نظر میهمانان مهم است کیفیت غذای مراسم است و کمیت و تنوع غذا زیاد اهمیت ندارد . ضمنا بهتر است برای دسر نیز زیاد هزینه نکنید زیرا هیچ دسری بهتر از کیک عروسی نخواهد بود .
  15. تنها چیزی که می تواند میهمانان را برای چند ساعت سرگرم کند موزیک است پس پیشنهاد می کنیم که برای انتخاب گروه موسیقی یا گروه های سرگرمی وقت بگذارید و تا حد امکان هزینه کنید .
  16. تزئینات داخل مکان عروسی اعم از گل آرایی و سرویس رومیزی ها و صندلی ها بهتر است با رنگ دسته گل عروس هارمونی داشته باشد . مثلا اگر دسته گل عروس گل های رز قرمز دارد در گل آرایی مراسم نیز از این گل استفاده کنید و بهتر است رنگ سرویس رومیزی ها نیز به رنگ قرمز باشد .
  17. در بعضی از کشور ها میزهای عروسی رزرو می شوند . بدین صورت که مدیر برنامه عروسی لیستی از میهمانان را گرفته و اسامی آن ها را به کمک عروس و داماد افرادی را که با هم دوست هستند و یا افراد مجرد و یا خانواده وار دسته بندی می کنند و نام آن ها را روی کارت هایی نوشته شده و روی میزها گذاشته می شود تا میهمانان بتوانند جای خود را پیدا کنند . این روش از جهاتی دیگر نیز کاربرد دارد مثلا آن که شما از این طریق می توانید میزهای نزدیک به خودتان را برای اقوام درجه ی یک رزرو کنید تا بدین ترتیب به آن ها دسترسی راحت تری داشته باشید . این کارت ها جنبه ی تزئینی دارند و به شکل ها و رنگ های مختلف می توان آن ها را تهیه کرد تا به مراسم رنگ و لعاب بیشتری بدهد . می توانید این کارت ها را نیز با رنگ تزئینات دیگر سالن هماهنگ کنید که زیبایی بیشتری داشته باشد . اگر وقت و حوصله برای کارهای تزئینی دارید می توانید این کارت ها را خودتان درست کنید .
  18. در صورتی که قرار است مراسمتان را در یک تالار برگزار کنید همانطور که در نکات قبل هم تاکید شد می بایست شبی را به صورت تصادفی و بدون خبر قبلی برای رفتن و سرکشی به تالار در نظر بگیرید . این شب در نگاه دقیق شما به نحوه سرویس دهی ، برخورد پرسنل ، نحوه سرو شام و … تالار ، تاثیر بسزایی دارد .
  19. در انتخاب میوه هایی که می خرید دقت کامل را بکیند . سعی کنید بیشتر از میوه های فصل استفاده کنید چراکه میوه هایی که به صورت نوبر و یا سردخانه ای در فصولی غیر از فصل خودشان در بازار عرضه می شوند مشکلاتی از قبیل یخ زدگی ، نارسی و … دارند که گرچه ممکن است وجود آن میوه ها بر سر میزهای پذیرایی شما در نگاه اول جذاب و جالب بنظر برسد اما با توجه به مشکلات احتمالی این میوه ها در نهایت باعث آزردگی خاطر شما و میهمانانتان می شوند .
  20. یکی از مسائل مهم در پذیرایی از مهمانان در شب عروسی این قضیه می باشد که از تمامی مهمانان که احتمالا در فواصل زمانی متفاوت وارد مجلس شما می شوند به خوبی و با تمام امکانات پذیرایی شود !!! در اکثر مراسمات این اتفاق بخوبی نمی افتد و در نهایت چندین نفر از مهمانان از قسمتی از پذیرایی جا می مانند . پس در صورتی که قرار است مراسمتان در خانه و یا باغ شخصیتان برگزار شود حتما یکی از نزدیکان را در هر قسمت برای رصد مهمانان و انجام پذیرایی کامل از آن ها قرار دهید و اگز مجلستان قرار است در تالار برگزار شود حتما به مدیریت تالار این مورد را گوشزد کنید تا میزان حساسیت شما را متوجه شود .

گردآوری توسط عقدونه .

عقدونه بزرگترین بانک اطلاعاتی مجموعه های تشریفاتی مشهد .
بهترین تالار در مشهد ، زیباترین باغ تالار در مشهد ، مجلل ترین هتل تالار در مشهد ، با شکوه ترین باغسرا در مشهد و همچنین حرفه ای ترین آتلیه در مشهد را از ما بخواهید .
عقدونه برندی نو با ایده های متفاوت .