نکات خانه داری (ظروف)

نکات خانه داری (ظروف)
  • نکاتی درمورد قابلمه ها .

یک نکته مهم درباره قابلمه ها این است که هیچ وقت در داخل کابینت یا قفسه آشپزخانه درب قابلمه را روی آن قرار ندهید ، زیرا هوا باید آزادانه داخل آن ها جابجا شود . داخل قابلمه های آلومینیومی تازه و نو نیز بهتر است برای مرتبه اول استفاده ، شیر و آب بجوشانید تا همیشه خوب و شفاف بمانند .

  • شستشوی بطری .

برای شستشوی دقیق بطری های گردن باریک که معمولا شیشه شور به آن وارد نمی شود ، دو قاشق غذاخوری برنج خام در آنها بریزید و بعد یک چهارم آن را با سرکه پر کنید ، سپس بطری را تکان دهید تا لکه های آن پاک شود .

  • اغفال مورچه ها .

وقتی کمی غذا بر روی زمین ریخته و تعداد زیادی مورچه به دور آن جمع شده اند ، سعی نکنید آن ها را جارو کنید زیرا مورچه ها به همه طرف پراکنده می شوند . در عوض این کار ، از یک تکه نوار آغشته به یک ماده چسبنده خوراکی مثل شیره یا مربا و غیره استفاده کنید و بعد از جمع شدن مورچه ها بر روی نوار ، آن را دور بریزید .

  • براق نمودن ظروف مختلف .

شما می توانید خیلی راحت تیرگی ظروف فلزی غیراستیل را برطرف کنید . برای برطرف کردن لکه های تیره این ظروف ، یک لایه نازک از سرکه غلیظ را بر روی لکه ها بپاشید . سپس بر روی آن ها یک لایه نمک اضافه کنید ، در انتها با یک پارچه خشک لکه ها را بسایید و بعد ظروف را با آب گرم شستشو دهید .

  • صرفه جویی در مصرف انرژی .

برای صرفه جویی در مصرف انرژی می توانید از ظرف های بلور یا سرامیک بلوری برای پختن غذا استفاده کنید . زیرا درجه حرارت فر برای اینگونه ظروف باید 25 درجه کمتر از گرمای مورد نیاز برای ظروف فلزی باشد .

  • شستشوی صحیح  سفره .

سفره را هرگز تا نکنید و برای شستن آن از پودر لباسشویی و آب زیاد استفاده نکنید . کافی است اسفنجی را به آب صابون آغشته کرده ، فشار دهید و وقتی نیمه مرطوب شد به وسیله آن سفره را تمیز کنید . سپس چند قطره روغن زیتون روی پارچه ای نخی ریخته و به وسیله آن سفره را صیقل دهید .

گردآوری توسط عقدونه .

عقدونه بزرگترین بانک اطلاعاتی مجموعه های تشریفاتی مشهد .
بهترین تالار در مشهد ، زیباترین باغ تالار در مشهد ، مجلل ترین هتل تالار در مشهد ، با شکوه ترین باغسرا در مشهد و همچنین حرفه ای ترین آتلیه در مشهد را از ما بخواهید .
عقدونه برندی نو با ایده های متفاوت .