نکات خانه داری (قابلمه و کتری)

نکات خانه داری (قابلمه و کتری)
  • تمیز کردن قابلمه و ماهیتابه سوخته .

برای بسیاری از خانم ها به ویژه نوعروسان اتفاق می افتد که غذا را دیر از روی اجاق برمی دارند و غذا به ته قابلمه می چسبد . اگر چنین موردی پیش آمد ، از کارد یا قاشق یا وسیله دیگر برای پاک کردن استفاده نکنید . به جای این کار ، قابلمه را از آب گرم پر کنید و یک مشت نمک به آن اضافه کنید . بعد آن را بشویید تا به راحتی پاک شود ، اما اگر غذا خیلی محکم به ته قابلمه چسبیده مقداری سرکه یا آب ژاول خالص را در آن ریخته و بجوشانید ، در این صورت کاملا پاک خواهد شد .

  • ماهیتابه های قدیمی و آلومینیومی .

استفاده از ماهیتابه و ظروف تفلون چند سالی است که در منازل متداول شده است . اما برخی از خانم های خانه دار ترجیح می دهند که برای پختن غذاهایی مانند کوکو از ماهی تابه های قدیمی و آلومینیومی استفاده کنند ، تنها مشکل چسبیدن غذا و سختی کار با این ظروف است . در اینجا ما راه حل ساده کار را برای شما توضیح می دهیم ؛ ابتدا ماهی تابه آلومینیومی را بدون ریختن روغن روی چراغ بگذارید تا کمی گرم شود ، پس از چند ثانیه روغن را در ماهی تابه بریزید و دوباره صبر کنید تا روغن داغ شود ، با این شیوه می توانید مطمئن باشید که غذا به ماهی تابه نمی چسبد .

  • تمیز کردن کتری .

برای از بین بردن املاح آهکی ، کتری را با مقداری آب و سرکه پرکنید و بگذارید جوش بیاید . سپس شعله را خاموش کرده و بگذارید حداقل 12ساعت به همان حال بماند ، بعد از آن کتری را شسته و آب بکشید .

  •  معجزه آمونیاک .

هرگاه هنگام شستن ظروف ، چند قطره آمونیاک درون آن بریزید ؛ هر نوع چربی را از ظرف بلور چینی ، فلزی و غیره پاک می کند . ضمنا به پوست دست نیز در مقایسه با مواد پاک کننده و شیمیایی قوی ، آسیبی نمی رساند .

  • معجزه سرکه .
  1. اگر ظرف آلومینیومی شما بر اثر جوشیدن آب سیاه و کدر شده ، برای سفید کردن آن یک استکان سرکه یا آبغوره را با کمی رب گوجه فرنگی و آب زیاد مخلوط کنید و بگذارید روی حرارت تا بجوشد . سپس چند ساعت بماند و سرد شود . آنگاه ظرف را با مایع ظرف شویی تمیز کنید .
  2. برای از بین بردن لکه هایی که بر روی شیرآلات و لوله های پلاستکی وجود دارد ، می توانید یک قاشق چایخوری نمک را در دو قاشق غذاخوری سرکه حل کنید و از این محلول برای از بین بردن لکه ها استفاده کنید .
  3. اگر یخچال منزل تان به هر دلیلی بوی نامطبوع گرفت ، کافی است یخچال را از پریز بکشید . بعد داخل یک ظرف فلزی مقداری آب ریخته و یک قاشق غذاخوری سرکه در آن بریزید و روی اجاق بگذارید تا به جوش آید . سپس آن را به همان حالت داخل یخچال بگذارید و درب یخچال را ببندید . بعد از گذشت حدود نیم ساعت تمام بوی بد رفع می شود و یخچال بوی طبیعی خود را بدست می آورد .

گردآوری توسط عقدونه .

عقدونه بزرگترین بانک اطلاعاتی مجموعه های تشریفاتی مشهد .
بهترین تالار در مشهد ، زیباترین باغ تالار در مشهد ، مجلل ترین هتل تالار در مشهد ، با شکوه ترین باغسرا در مشهد و همچنین حرفه ای ترین آتلیه در مشهد را از ما بخواهید .
عقدونه برندی نو با ایده های متفاوت .