نکات خانه داری (کاربردهای نوشابه)

نکات خانه داری (کاربردهای نوشابه)

این نوشیدنی بسیار خوشمزه علاوه بر ضررهایی که برای سلامتی دارد مزیت هایی نیز برای کاربردهای خانگی دارد . نوشابه یکی از خوشمزه ترین و شاید مضرترین نوشیدنی ها باشد . اما بهتر است بدانید همین نوشیدنی مضر می تواند کمک بسیاری در خانه داری شما از آشپزی تا تمیز کردن خانه ، بکند .

  1. خاصیت اسیدی نوشابه به از بین بردن زنگ زدگی باتری خودرو منجر می شود . تقریبا تمامی نوشیدنی های گازدار حاوی اسید کربنیک ، لکه ها و رسوب های زنگ را از بین می برند . مقداری نوشابه روی باتری ریخته ، بگذارید مدتی بگذرد . سپس با یک پارچه خیس آن را تمیز کنید .
  2. دیگر لازم نیست برای باز کردن پیچ و مهره های زنگ زده اذیت شوید . پارچه خیس شده در نوشابه را برای چند دقیقه دور پیچ و مهره ها بگذارید . پیچ به راحتی باز می شود .
  3. کاغذ آلومینیومی آغشته به نوشابه را روی لکه های زنگ در قسمت بدنه خودرو بمالید تا زنگ ها به راحتی از بین برود .
  4. برای نگه داری با طراوت و طولانی تر گل ها یک فنجان نوشابه را توی گلدان خالی کنید . قند موجود در نوشابه طراوت ، شادابی و عمر بیشتری به گل ها خواهد بخشید . در گلدان های شفاف می توانید از نوشابه های بی رنگ مانند سون آپ یا اسپرایت استفاده کنید .
  5. برای از بین بردن بو و کثیفی توالت ، مقداری نوشابه روی کف بریزید و پس از یک ساعت شست و شو دهید .
  6. برای باز کردن راه های لوله فاضلاب یک شیشه ٢ لیتری نوشابه داخل چاه خالی کنید .
  7. هر گاه آدامس به موهای شما چسبید ، آن قسمت را با نوشابه خیس کنید و پس از چند دقیقه بشویید .
  8. برای نرم کردن گوشت آن را در مقداری نوشابه بخوابانید و سپس بپزید .
  9. برای تمیز و براق کردن سکه های معمولی آن ها را توی نوشابه بخوابانید .
  10. برای رفع لکه های روغن از روی موزائیک ابتدا مقداری خاک روی لکه ریخته ، قدری بسایید . پس از جمع کردن خاک ، نوشابه روی آن قسمت بریزید و بگذارید ٢٠ دقیقه بماند . در انتها با مخلوطی از یک چهارم پیمانه مواد شوینده و یک چهارم پیمانه سفید کننده حل شده توی یک گالن آب ، قسمت مذکور را شست و شو دهید .

گردآوری توسط عقدونه .

عقدونه بزرگترین بانک اطلاعاتی مجموعه های تشریفاتی مشهد .
بهترین تالار در مشهد ، زیباترین باغ تالار در مشهد ، مجلل ترین هتل تالار در مشهد ، با شکوه ترین باغسرا در مشهد و همچنین حرفه ای ترین آتلیه در مشهد را از ما بخواهید .
عقدونه برندی نو با ایده های متفاوت .