هدف خود را در زندگی مشخص کنید

هدف خود را در زندگی مشخص کنید

بدون شک همه انسان ها می پذیرند که آنچه زندگی را لذت بخش و دلپذیر می نماید ، داشتن هدف در زندگی و حرکت در راستای رسیدن به آن و احساس نزدیکی لحظه به لحظه به آن است . بنابراین اولین مسئله ای که به نظر می آید یک زوج جوان باید بعد از تشکیل زندگی متوجه آن باشند این است که ؛ “هدفشان از زندگی را نعریف نمایند” .

  • هدف شما از زندگی چیست ؟!!

به این سوال هرکسی با توجه به موقعیت و وضعیت خویش پاسخی خواهد داد . اما ما می خواهیم بگوییم امکان دارد پاسخ های شما بیشتر روبنایی و ظاهری و گاهی مواقع صرفا متوجه مسائل مادی باشد و ده ها موارد این چنینی . می خواهیم پیشنهاد کنیم که یک مسئله خیلی بنیادی را در زندگی خویش هدف قرار دهید ، در پرتوی این مسئله بدون شک شما به تمام خواسته ها و اهداف روبنایی و ظاهری خویش خواهید رسید . حتما منتظر پیشنهاد هستید . پیشنهاد این است ؛

هدف خودتان را در زندگی ، رشد دادن و ارتقای همسرتان قرار دهید .

بیشتر توضیح بدهیم ، منظور از رشد و ارتقاء ، کمک به همسرتان است تا پختگی ، نضج (پختگی) و مرتبه بلوغ خویش را افزایش دهد تا در پرتوی آن ، زندگی توام با رضایت را تجربه کنید . این کمک شما در ابعاد متعدد می تواند اتفاق بیفتد .

  • از جمله در بعد عاطفی ، می توانید به او کمک کنید تا از آمادگی عاطفی و روانی بالایی برخوردار گردد و زبان عاطفی معقول را پیدا کند ، بطوریکه مورد قبول دیگران و بخصوص بزرگتران و اقوام و خویشاوندان شما گردد . بطوریکه در برخورد با آن ها بتواند رفتارها و واکنش های منطقی و معقول را جانشین رفتارهای احساسی و هیجانی بنماید . به عبارتی توانایی کنترل و نظارت بر احساسات خود چه مثبت و چه منفی را داشته باشد ، بتواند در بروز خشم ، نفرت ، عشق ، علاقه و محبت چنان عمل نماید که ضمن کسب اعتبار برای خویش ما را نیز ارضاء نماید .
  • در بعد اخلاقی سعی کنید خلق او را که به معنای روش و اعمال و رفتار با دیگران است ، رشد دهید و ارتقاء ببخشید و سطح ارتباط انسانی و معاشرتی او را در برقراری ارتباط با دیگران چه با اعضای خانواده خود ، چه افراد محیط کار و … بالا ببرید و به او کمک کنید که رفتارهایی که اساس آن ها صداقت ، احترام بر دیگران ، حقیر نشمردن دیگران ، ملایمت و گذشت ، عفو و اغماض ، رعایت حقوق دیگران ، راستگویی و پارسایی و اعمالی که بر معنویات مبتنی است را افزایش دهد . بسیار واضح است که برای تحقق چنین ارتقایی خود باید نمونه بارزی از این خصوصیات باشید .
  • ارتقای شغلی و مالی همسر نیز از اموری است که زوجین باید نسبت به آن کم توجه نباشند ، باید سعی نمود رشد و طی کردن درجات عالی شغلی و نهایتا مالی همسر را فراهم آورد . همسران با کمک فکری و عملی می توانند همتایان زندگی خود را از این بعد یاری نمایند .

گردآوری توسط عقدونه .

عقدونه بزرگترین بانک اطلاعاتی مجموعه های تشریفاتی مشهد .
بهترین تالار در مشهد ، زیباترین باغ تالار در مشهد ، مجلل ترین هتل تالار در مشهد ، با شکوه ترین باغسرا در مشهد و همچنین حرفه ای ترین آتلیه در مشهد را از ما بخواهید .
عقدونه برندی نو با ایده های متفاوت .