همسرتان را با دیگران مقایسه نکنید

همسرتان را با دیگران مقایسه نکنید

زوج های جوان باید دقت داشته باشند که عمل مقایسه کردن یکی از ضربه زننده ترین اعمال به زندگی و روابط زناشویی محسوب می گردد . در مقایسه کردن معمولا برتری های دیگران به رخ همسر کشیده می شود و این عمل یعنی ایجاد تنفر و گوش زد کردن ناتوانی ، بی لیاقتی ، ناشایستگی ، بی عرضگی و  ده ها مورد دیگر در وجود همسر . به این دلیل همسران جوان باید مدنظر داشته باشند که تحت هیچ شرایطی همسران خود را با دیگر افراد نظیر پدر و مادر خودشان ، برادر و خواهر خود و حتی برادر و خواهر همسرشان مقایسه نکنند . ما فقط مجاز به مقایسه هر فرد با خودش هستیم ، مقایسه هر فرد با گذشته و حالش . به عنوان مثال ، مردی به همسرش می گوید ؛ “این ماه قناعت کردی پس انداز نمودیم در صورتی که ماه قبل این کار را نکرده بودی” در این جمله ها هیچ کس درمیان نیست بلکه عمل فرد در طی دو ماه با خودش مقایسه می گردد و هیچ کس آزرده خاطر نمی گردد یا کسی رقیب همسر تلقی نمی شود .

معمولا کسی که مورد مقایسه قرار می گیرد مورد تنفر واقع می شود . از سوی دیگر زوج های جوان نباید توقع داشته باشند که سطح زندگی آن ها همانند کسانی که سالیان سال زندگی می کنند باشد و بر آن اساس خود را با دیگران مورد مقایسه قرار دهند و از همسرانشان انتظار داشته باشند که همانند زنان و مردان با تجربه عمل نمایند ، همانند آن ها رفتار کنند و در همه امور از پختگی برخوردار باشند ، که این امری محال است .

گردآوری توسط عقدونه .

عقدونه بزرگترین بانک اطلاعاتی مجموعه های تشریفاتی مشهد .
بهترین تالار در مشهد ، زیباترین باغ تالار در مشهد ، مجلل ترین هتل تالار در مشهد ، با شکوه ترین باغسرا در مشهد و همچنین حرفه ای ترین آتلیه در مشهد را از ما بخواهید .
عقدونه برندی نو با ایده های متفاوت .