همسفری خوب برای ازدواج انتخاب کنید

همسفری خوب برای ازدواج انتخاب کنید
  • همسفرتان را بشناسید …

وقتی تصمیم به ازدواج می گیرید ، قدم اول و قبل از ازدواج شناخت خودتان است .
ابتدایی ترین نیاز در زندگی مشترک ، برای احساس سعادت و خوشبختی ، شناخت است . وقتی تصمیم به ازدواج می گیرید ، قدم قبل از ازدواج شناخت خودتان است و پس از اینکه خودتان ، توقعاتتان و انتظاراتتان را شناختید ؛ زمانی که تصمیم به ازدواج می گیرید بهتر است تا شناخت فرد مقابلتان سر سفره عقد “بله” را نگویید .
مطالعه برای برنامه ریزی بهتر یک سفر اهمیت زیادی دارد و سفری در ازای هفتاد سال ، حتما ارزش ساعت ها مطالعه را دارد . اگر همین الان به شما اعلام کنند که برنده یک تور سیاحتی به یکی از کشورهای اروپایی شده‌اید خیلی خوشحال می‌شوید و از هم اکنون خود را برای آن سفر آماده می‌کنید . یکی از کارهایی که در کنار تهیه تجهیزات سفر و لیست خرید انجام خواهید داد ، مطالعه پیرامون آن کشور است . کمی مطالعه می‌کنید تا آن کشور را بشناسید و از جاهای دیدنی و مراکز مهم تفریحی و خریدش مطلع شوید . این بهترین راه برای رسیدن به یک برنامه ریزی مطلوب است تا بتوانید در آن مدت محدود بهترین استفاده را ببرید . علاوه بر اینکه با دانستن قوانین و جغرافیای آن کشور ، گرفتار خطا ، جریمه و مکافات نمی‌شوید .
بسیاری از اختلافات و ناکامی های زندگی خانوادگی از نداشتن شناخت شروع می‌شود و در مقابل کلید حل بسیاری از آن ها ، کسب شناخت زوجین نسبت به یکدیگر است . شناختی که بالاتر از دانستن رنگ و غذای مورد علاقه همسر است .

برای خوشبختی ، خودتان و همسرتان را بشناسید

  • یک سفر طولانی …

ممکن است همین امروز تصمیمی بگیرید و البته ممکن است که مانند من این تصمیم را چند سال قبل گرفته باشید که با شخصی با ویژگیهایی متفاوت همسفر شوید . در ابتدای این سفر با این آدم متفاوت یک قراری گذاشته و خود را نسبت به آن قرار متعهد می‌دانید . نام آن قرار ازدواج است و از آن پس ، همسفر را همسر صدا می کنید . خوب ، برای این سفر و برای همنشینی با این شخصیت منحصر به‌ فرد چه برنامه ای دارید ؟!! چقدر درباره او مطالعه کردید و از روحیات ، اخلاقیات و شیوه رفتار با او اطلاعات کسب کرده‌اید ؟!!
مرد و زن ، دو مخلوق خداوند هستند با ویژگی ها و استعدادهای گوناگون . هرچند در بسیاری از جهات ، تفاوتی میان آن ها نیست ، اما تفاوت های بزرگی بین زن و مرد وجود دارد . اگر کسی از این تفاوت ها و بعضا تضادها آگاه نباشد ، رفتارهایش متناسب با جنس مخالف نخواهد بود و انتظارات او را نیز برآورده نخواهد کرد . ضمن اینکه نیازها و توقعات خودش هم در آن زندگی حاصل نمی‌شود . زندگی که سودی برای طرفین نداشته باشد و رفع نیازهای اعضای آن عقیم بماند ، نتیجه‌ای جز خسران و تلخ کامی یا جدایی و طلاق نخواهد داشت . شناخت همسر یک مهارت است .

  • تفاوت ، واقعیتی انکار ناشدنی …

اگر کسی گمان کند که مرد و زن هر دو یکی هستند و تفاوتی میان آن ها نیست و به بیان دیگر ، زنان همان کارهایی را انجام می دهند که مردان می توانند و مردان نیز می توانند آن گونه باشند که زنان هستند ، اولین اشتباه را مرتکب شده و این امر در بنایی که می سازد اولین خشت کج خواهد بود . وقتی علم ثابت می‌کند که زن ساختاری متفاوت از مرد دارد ، تفاوتی که هم در بدن آن ها نمود دارد و هم در روحیات و خلقیات ، در این صورت خطاست که هر دو را بر یک کار بگماریم یا با هر دو با یک شیوه برخورد کنیم و از هر دو یک چیز بخواهیم . پس وقتی بین این دو مخلوق خداوند ، تفاوت وجود دارد ، همزیستی سعادتمندانه آن ها مستلزم آگاهی از این تفاوت‌ها خواهد بود . آگاهی از خصلت ها ، خواسته ها ، طرز فکر و نوع نگاه ، توانایی ها و قابلیت ها می تواند به تصمیم گیری درباره این سفر موثر باشد . مجدد می گوییم که بسیاری از اختلافات و ناکامی های زندگی خانوادگی از نداشتن شناخت شروع می‌شود و در مقابل کلید حل بسیاری از آن ها ، کسب شناخت زوجین نسبت به یکدیگر است . شناختی که بالاتر از دانستن رنگ و غذای مورد علاقه همسر است .

برای خوشبختی ، خودتان و همسرتان را بشناسید

  • شناخت همسر ، هنر است …

وقتی مرد شناخت درستی از همسرش داشته باشد ، می‌داند که هنگام گریه همسرش چه کند ، پرگویی همسرش را درک می‌کند و علاقه همسرش به خانواده‌اش را می فهمد و می‌داند در مقابل این رفتارها چه واکنشی داشته باشد . خانم هم وقتی همسرش را شناخت اقتدارش را نمی شکند ، علت سکوت های گاه بی گاه را می‌داند و با موقعیت شناسی صحیح ، زمان مناسب برای درد دل با شوهرش را پیدا می‌کند . شناخت همسر یک مهارت است ، همچنان که رانندگی مهارت محسوب می شود . وقتی کسی زیر و بم ماشین و جاده و رانندگی را نداند ، نمی‌توان از او رانندگی درست و ماهرانه ای دید . مردانی که شناختی نسبت به زنان و روحیات آنها ندارند و از زنانی که مردان را نمی‌شناسند ، نمی‌توان توقع رفتار درست و خوشبختی در زندگی را داشت . تجربه ، مسیر خوبی برای شناخت است اما کافی نیست . چرا که بسیاری از نکات کلیدی را در لابه لای صفحات کتاب ها و با مطالعه می‌توان یافت . علاوه بر اینکه بسیاری از زنان و مردان از خواسته های خود و دلیل انتخابشان یا مطلع نیستند یا از ابراز آن برای همسرشان خجالت می‌کشند . شاید فاصله میان مرد و زن از مریخ تا ونوس نباشد ، اما رازهایی در مورد مردان و زنان وجود دارد . این رازها کلید حل معمای زندگی و نقشه دست یابی به گنج آرامش و خوشبختی است . زمانی به این گنج دست خواهید یافت که خودتان را بشناسید ، همسفرتان را بشناسید و برای شناخت بهتر در این زمینه مطالعه کنید و در صورت لزوم به مشاور مراجعه کنید .

حال بنظر شما و با توصیف های صورت گرفته ، برای هفتاد سال زندگی ، چند ساعت باید مطالعه کرد ؟!!

گردآوری توسط عقدونه .

عقدونه بزرگترین بانک اطلاعاتی مجموعه های تشریفاتی مشهد .
بهترین تالار در مشهد ، زیباترین باغ تالار در مشهد ، مجلل ترین هتل تالار در مشهد ، با شکوه ترین باغسرا در مشهد و همچنین حرفه ای ترین آتلیه در مشهد را از ما بخواهید .
عقدونه برندی نو با ایده های متفاوت .