همکاری زن و مرد

همکاری زن و مرد

در زیر به تبیین و بررسی مواردی می پردازیم که نیازمند همکاری زن و مرد می باشد . این موارد به اختصار در زیر بیان می شود .

  • رابطه زناشویی .

وجود رضایت از روابط زناشویی و پرداختن به روابط زناشویی مستلزم همکاری زن و مرد می باشد . اگر چنانچه یکی از آن دو از پرداختن به این رابطه سر پیچی نماید ؛ بدون شک این عمل اتفاق نمی افتد و در نتیجه نبود یک رابطه زناشویی موفق امکان دارد آسیب های جدی بر طرف دیگر و حتی طرفین وارد گردد . بنابراین زوج های جوان باید بدانند که جهت برقراری یک رابطه زناشویی مناسب ارضاء کننده رضایت و همکاری آن ها مبنای رسیدن به رفع برخی از نیازهای فیزیولوژیکی می باشد .

  • تربیت کودک .

یکی از نتایج و پیامدهای ازدواج وارد شدن فرزند به حریم خانواده شماست . بنابراین تربیت شایسته فرزند از جمله مواردی است که باید زوج ها به طور کامل با یکدیگر همکاری نمایند ، برای این کار آن ها باید حتما مهارت کسب کنند . پدر و مادر شدن ممکن است یکی از مراحل معمولی در راه و روش زندگی خانوادگی باشد ؛ ولی عدم آگاهی یا آموزش کم امکان دارد اثرات سوئی در تربیت کودکان داشته باشد . از این رو شایسته خواهد بود که زوج های جوان قبل از متولد شدن فرزندانشان آموزش های لازم را کسب کرده باشند تا به هنگام همکاری نمودن در زمان رشد فرزندان با یکدیگر هماهنگ باشند .

  • تقسیم کار .

در همه جوامع در گذشته زنان بیشتر از مردان کارهای منزل را انجام می دادند ؛ مواظبت و نگهداری از فرزندان ، پختن غذا ، تمیز کردن منزل و لباس … فعالیت متداول زنان محسوب می شدند و مردها نیز صرفا بیرون از منزل عمدتا به فعالیت های اقتصادی و کسب درآمد جهت امرار معاش می پرداختند و در کار منزل دخالتی نداشتند . اما در شرایط کنونی با تغییراتی در رفتار خانواده ها به وجود آمده است و پای مسائل متعدد فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی به خانواده کشیده شده و همچنین با وجود قوانینی که به زنان مسئولیت و حقوق بیشتری می دهد و ده ها مساله دیگر باعث گردیده است که زنان دوش به دوش مردان در بیرون از منزل کار و فعالیت اقتصادی نمایند . در این حالت جهت پیشبرد کارهای منزل مساعدت طرفین ضروری به نظر می آید . برای اینکه زن و مرد بتوانند نقش خوبی را ایفا نمایند بهتر است کارهای مورد نظر خانواده متناسب با وضعیت جسمی و توانمندیهای فردی بین زوج ها تقسیم گردد .

  • مالکیت مشترک دارایی .

هنگامی که زن و مرد ازدواج می نمایند معمولا در تمام دارایی ها یشان سهیم هستند . چیزی که در هیچ مورد دیگری رخ نمی دهد . این خود نوع خاصی از همکاری است .

  • مواظبت از یکدیگر .

در تمام ایام و مراحل زندگی زن و مرد از یکدیگر مواظبت و مراقبت می کنند . ضرورت این مسئله به خصوص در ایامی که یکی از آن ها دچار بحران و بیماری می گردد کاملا محسوس است .

گردآوری توسط عقدونه .

عقدونه بزرگترین بانک اطلاعاتی مجموعه های تشریفاتی مشهد .
بهترین تالار در مشهد ، زیباترین باغ تالار در مشهد ، مجلل ترین هتل تالار در مشهد ، با شکوه ترین باغسرا در مشهد و همچنین حرفه ای ترین آتلیه در مشهد را از ما بخواهید .
عقدونه برندی نو با ایده های متفاوت .