وسایل تزیین کیک ، شیرینی و میوه (قسمت دوم)

وسایل تزیین کیک ، شیرینی و میوه (قسمت دوم)

در این مطلب به ادامه معرفی وسایل لازم جهت تزیین کیک ، میوه ، سبزی و شیرینی می پردازیم .

  • وسایل برش تزیینی .

مجموعه ابزارهای کوچک و بزرگ برشهای تزیینی بیشتر ، برای بیسکوییت ها ، خمیرها ، ژله و شکلات و انواع شیرینی مناسب می باشد .

  • ابزار تزیین کره .

از ابزار کاملا تخصصی در این مورد ، وسایلی هستند که جهت تزیین کره بکار برده می شوند . وسیله ی برش تزیینی کره چندین کاربرد دارد که شامل برش های حلقوی کره ، برش های تزیینی چین دار و شیاردار می باشد . نوع دیگر این وسیله که دندانه های چوبی و دوار دارد برای برش های حلقوی مورد استفاده قرار می گیرد که استفاده از این قالب های چوبی یکی از آسان ترین روش های برش تزیینی کره می باشد .

  • وسیله برش هندوانه .

این ابزار از وسایل مفید و در عین حال ارزان می باشد . وسیله برش هندوانه یا خربزه همچنین برای برش های حلقوی سیب زمینی و یا خالی کردن مغز انواع میوه های نصف شده و برش های حلقوی گیلاس ، خیار و گوجه استفاده می شود .

  • چاقوی حکاکی .

این چاقو برای برش مرکبات از قبیل پرتقال ، لیمو ، خیار ، قارچ و … استفاده می شود .

  • پوست کَن لیمو .

وسیله ای برای کندن غشا و پوست نازک بین پرهای لیمو می باشد که برای سایر مرکبات مانند پرتقال ، نارنگی و … نیز مورد استفاده قرار می گیرد .

  • انواع قلم مو .

قلم موها برای انواع شیرینی و ژله ها بسیار لازم می باشند که در دو رنگ سیاه و سفید موجود می باشند . اگر رنگ غذا یا شیرینی شما روشن باشد از قلم موی سیاه و برعکس در صورت تیره بودن رنگ غذا از قلم موی سفید استفاده کنید . زیرا گاهی اوقات ممکن است موی کوتاه و زبر قلم مو از آن جدا شود و این امر کمک می کند که موی کنده شده از قلم مو را ببینید و آن را بردارید . دو اندازه مفید و کار آمد قلم موها ، آن هایی هستند که ضخامت موی آن ها سه میلیمتر و پنج میلیمتر باشد .

  • وسایل مورد نیاز برای تزیین شیرینی .

قبل از شروع کار باید تمام وسایل مورد نیاز را تهیه و جمع آوری کنید تا هنگام کار نبودن وسایل سبب خراب شدن و پایین آمدن کیفیت کیک و شیرینی شما نشود . همیشه دقت کنید بهترین نوع وسایل با کیفیت بالا را خریداری کنید و از آن ها خوب مراقبت نمایید . مواد خوراکی باقی مانده در دهانه قیف و یا لابلای دندان های خط کش مانع از مطلوب شدن کیفیت کار می شوند . بنابراین سعی کنید وسایل خود را پس از کار کردن با آن ها ، تمیز بشویید و خشک کنید و قبل از استفاده ، آن ها را بررسی کنید .

Sofrearaee3

سری وسایل کیک پزی و تزیین کیک و شیرینی :

علاوه بر وسایل معمولی آشپزخانه مانند کاسه ، پیمانه ، قاشق چوبی ، صافی ، کاردک ، قلم مو ، ترازو و قیچی آشپزخانه که در دسترس می باشند ، وسایل زیر نیز از ابزار لازم و ضروری در کیک پزی می باشند .

  • صفحه چرخنده .

مطمئن شوید که این صفحه محکم و صاف می باشد و به راحتی می چرخد ، شما می توانید کیک را روی آن قرار دهید و به آسانی آن را تزیین کنید .

  • خط کش .

در انواع پلاستیکی و فلزی وجود دارد که از آن برای صاف کردن سطح روی کیک و اندازه گیری طرح های آن استفاده می شود .

  • شانه یا تراشه .

این وسیله ی پلاستیکی برای تزییت اطراف کیک می باشد که در دو نوع صاف و دندانه دار موجود می باشد و روی کیک و اطراف آن را می توان با این وسیله به صورت صاف ، دندانه ای و خطوط موج دار تزیین نمود .

  • کاغذ مومی (سیلیکون) .

برای قرار دادن کیک و شیرینی و پهن کردن خمیر روی آن مصرف می شود تا مانع از چسبیدن آن ها به سطوح شود .

  • قیف شیرینی .

قیف ها در انواع پلاستیکی ، فلزی و پارچه ای موجود می باشند . اگر از قیف پارچه ای استفاده می کنید دقت کنید که طرف زبر و درزدار آن به سمت بیرون باشد . همچنین می توانید با کاغذ مومی قیف درست کنید . به این ترتیب که یک کاغذ مومی با کیفیت خوب به اندازه 25 الی 30 سانتی متر مربع برش بزنید و آن را از وسط تا کنید به گونه ای که شکل مثلث شود . مثلث بوجود آمده را نیز از وسط تا بزنید تا مثلث کوچکتری بدست آید . روی خطوط تا محکم بکشید تا جای آن باقی بماند ، مثلث کوچکتر را باز کنید و نیمه پایینی آن را به طرف خط تای آن تا بزنید و محکم بکشید به گونه ای که محل خط تا معلوم شده و باقی بماند . قیف را بدین ترتیب همچنان تا بزنید و هر بار روی خط تا را محکم بکشید تا جای آن باقی بماند و قیف کامل شود . دو طرف را با نوار چسب محکم وصل کنید ، هنگامی که قیف کامل شد نوک آن را متناسب با اندازه دهانه قیف ببرید . شما می توانید با این روش ، همزمان تعداد زیادی قیف بسازید و آن ها را داخل هم فرو کنید تا در صورت لزوم از آن ها استفاده نمایید .

  • دهانه قیف .

برای تزیین کیک با قیف معمولا دهانه های مختلفی در دسترس هستند که شامل دهانه قلمی با نوک نازک ، متوسط و ضخیم ، دهانه ستاره ای و صدفی در اندازه های متفاوت ، دهانه برگی ، گلبرگی و به شکل گل می باشد .

Sofrearaee4

  • موچین یا انبرک .

برای بلند کردن اشکال ظریف و نازک و وصل کردن و چسباندن آن ها روی کیک می باشد .

  • انواع خمیرها و مایعات رنکی خوراکی .

این مواد با رنگ های اصلی و اساسی شروع می شود که شما می توانید در صورت پیشرفت و کسب مهارت لازم در کار به رنگ ها اضافه کنید . رنگ های گوناگون از درجه روشن هر رنگ تا درجه تیره آن را می توان به انواع خمیر و یا مخلوط شکر افزود و از رنگ دلخواه استفاده نمود .

  • قالب فلزی میخی .

برای نگه داشتن قطعات مربعی و کوچک کاغذ مومی ، هنگام درست کردن گل می باشد که می توانید دسته ی آن را به راحتی بین انگشتانتان بچرخوانید و خمیر را به شکل گل درست کنید .

  • چاقوهای پهن و کاردک های کوچک و بزرگ .

برای پهن کردن خمیر روی کیک و صاف کردن سطح آن می باشد و همچنین برای خیلی از طرح های ساده و مخلوط کردن رنگ با خمیر و یا سایر مواد نیز بسیار مناسب است .

  • سیخ های فلزی نازک و خلال دندان .

برای بلند کردن و برداشتن اشکال شکسته و رشته های کج و ناصاف خمیر و همچنین پهن کردن و شکل دادن به آن استفاده می شود .

توجه : ما در این مطالب و مطالب آموزشی خود سعی بر استفاده از ساده ترین وسایل و ابزار آلات تزیین کیک ، شیرینی ، میوه و سبزی خواهیم داشت تا همگان امکان استفاده از وسایل و ابزار را داشته باشند .

منبع : دنیای هنر سبزی آرایی .تألیف فریده جهانگیری .

عقدونه بزرگترین بانک اطلاعاتی مجموعه های تشریفاتی مشهد .
بهترین تالار در مشهد ، زیباترین باغ تالار در مشهد ، مجلل ترین هتل تالار در مشهد ، با شکوه ترین باغسرا در مشهد و همچنین حرفه ای ترین آتلیه در مشهد را از ما بخواهید .
عقدونه برندی نو با ایده های متفاوت .