چند نکته برای دوام ازدواج

چند نکته برای دوام ازدواج

رابطه زناشویی رابطه پیچیده ای است . مسایل ظریف بی‌شماری وجود دارد که با رعایت نکردن آنها یک مساله کوچک ، به یک دعوای بزرگ تبدیل می شود . زن و شوهرها باید مسایلی را در زندگی بدانند و رعایت کنند که بتوانند برای سال های طولانی در کنار هم لحظه های شاد و عاشقانه ای را داشته باشند . دوران تاهل از زیباترین دوران زندگی هر فردی ، فارغ از زن یا مرد بودن است . برای زیبایی بیشتر آن این ۷ مورد را همیشه در نظر داشته باشید و به دوام رابطه خود کمک کنید . برای دوام ازدواج این مسایل را رعایت کنید .

  • مهربانی معجزه می کند .

زندگی این روزهای همه ما بسیار شلوغ است و همه‌مان مشغله های کاری و فکری بسیاری داریم . گاهی تحت فشار سختی ها یادمان می رود مهربانی های خود را نثار اطرافیان کنیم . باید سعی کنید مهربانی را به عادت دایمی خود در زندگی بدل کنید . هر چه بیشتر مهربانی کنید ، مهربانی بیشتری هم دریافت می کنید . این محبت رابطه میان انسان ها را قوی تر می کند .

  • همه انسان ها روزهای بد در زندگی دارند .

این را به یاد داشته باشید هیچ کس ، خوشبخت مطلق نیست . همه روزهای خوب و بد در زندگی خود دارند . طبیعت زندگی همین است که در کنار خوبی ها ، بدی ها هم وجود دارند . برخی روزها هستند که آدم ها حوصله ندارند ، شما به عنوان همسر باید این مساله را درک کنید و بدانید که نمی شود همیشه همه چیز خوب باشد و لبخند و شادی در خانه جریان داشته باشد . خود شما هم گاهی به قدری مشغله دارید که نمی توانید به اندازه کافی برای همسر خود وقت بگذارید . این مسایل را خیلی شخصی کنید و خیلی زود قضاوت نکنید . اگر یک روز طرف مقابل به شما کمتر توجه کرد ، به این معنی نیست که دیگر دوستتان ندارد .

  • در جمع بحث یا دعوا نکنید .

شک نکنید که همه آدم ها در زندگی با اختلاف هایی با یکدیگر مواجه می شوند . قرار نیست هر چه شما دوست دارید ، همسرتان هم دوست داشته باشد . یا برعکس . عدم تفاهم در همه زندگی ها هست . با اینکه هر دو شما این اختلاف نظرها را قبول دارید ، دلیلی وجود ندارد جلوی دیگران هم آن را مطرح کنید . وقتی جلوی دیگران بحث می کنید ، خودتان پس از مدتی فراموش خواهید کرد ، اما آنها در ذهنشان می ماند و این موجب بدنامی شما و همسرتان می شود . وجهه اجتماعی خود را برای مسایل ساده یا حتی مهم خراب نکنید . مشاجره ها یا بحث کردن در مورد مسایلی که با هم اختلاف دارید را در خانه و تنهایی های خود انجام دهید .

  • بخشش بزرگ ترین نعمت است .

زن و شوهرهایی که به راحتی می توانند یکدیگر را ببخشند ، رابطه طولانی تر و قوی تری هم دارند . باید این درک را داشته باشید که هیچ کس کامل نیست . همه انسان ها اشتباه می کنند و باید این واقعیت را پذیرفت و درک کرد . با این دید ، می توانید عشق بیشتری به همسر خود بورزید و از آرامش بیشتری در رابطه خود بهره بگیرید .

  • همیشه با هم بخندید .

احساسات خوب ، به ویژه خندیدن موجب سرحال آمدن روح می شود . وقتی با فردی که دوستش دارید ، می خندید و از رویدادهای شاد و لحظه های ناب لذت می برید ، یک مهر تایید بیشتر روی رابطه خود می زنید . برای هم لطیفه های جالب تعریف کنید . کلیپ های خنده دار تماشا کنید . به مکان های شاد و هیجان انگیز بروید و از ته دل با هم و در کنار هم به زیبایی های دنیا لبخند بزنید .

  • رک حرف بزنید .

باید این را درک کنید که انسان ها قدرت خواندن فکر یکدیگر را ندارند . شما باید خواسته ها و نیازهای خود را به زبان بیاورید و سپس انتظار برآورده شدن آنها را داشته باشید . این مشکل بین بسیاری از زوج ها وجود دارد که خیال می کنند طرف باید خودش بفهمد که من الان چه می خواهم یا چه نیازی دارم ! نه این طور نیست خیلی رک و صریح در مورد علاقه مندی ها ، نیازها ، خواسته ها و ایده های خود با همسرتان حرف بزنید . با هم همفکری کنید و برای انجام و برآورده کردن آنها با هم تلاش کنید . قرار نیست برای هم معما طرح کنید و ببینید طرف اینقدر آی‌کیو دارد که بداند در گوشه مغز شما چه می گذرد ؟!

  • متعهد باشید .

یکی از مهم ترین مسایلی که در رابطه زناشویی و حتی دوستی ها باید رعایت کرد ، تعهد است . یا شما قبول می کنید وارد رابطه ای بشوید یا قبول نمی کنید . وقتی تعهد می دهید و قول می دهید در همه لحظه های شادی و غم در کنار هم باشید ، باید در جریان زندگی هم این تعهد را عملا نشان بدهید . زن و مرد باید بتوانند به یکدیگر تکیه و اعتماد کنند . تعهد هسته اصلی روابط زناشویی است .

گردآوری توسط عقدونه .

عقدونه بزرگترین بانک اطلاعاتی مجموعه های تشریفاتی مشهد .
بهترین تالار در مشهد ، زیباترین باغ تالار در مشهد ، مجلل ترین هتل تالار در مشهد ، با شکوه ترین باغسرا در مشهد و همچنین حرفه ای ترین آتلیه در مشهد را از ما بخواهید .
عقدونه برندی نو با ایده های متفاوت .