چند نکته درباره آبگوشت

چند نکته درباره آبگوشت

هنگام پختن آبگوشت ، سوپ ، اشکنه و نظایر آن ها ، هر خانم خانه دار می تواند متناسب با ذائقه افراد خانواده خود دست به کار زند .

در زیر چند نکته به عنوان نمونه ذکر شده است .

  • آبگوشت پرمایه .

مقداری آب سرد ، آرد یا نشاسته ذرت را درون ظرف دهان گشادی بریزید . با هم مخلوط کرده خمیر شل و آبکی درست کنید . سپس در ظرف را بسته آن را تکان دهید تا این خمیر ، نرم و یکدست شود . آنگاه این مخلوط را به تدریج به داخل آبگوشت خود اضافه کنید و آبگوشت را مرتبا به هم بزنید تا به درجه جوش برسد .

  • آبگوشت پر رنگ .
  1. برای آنکه آبگوشت خود را پر رنگ کنید یک قاشق چایخوری شکر را با یک قاشق غذاخوری آب مخلوط کنید و این مخلوط را در یک ظرف ضخیم حرارت دهید تا اینکه آب آن بخار شود و شکر رو به قهوه ای شدن گذارد ، سپس آبگوشت کم رنگ را درون این ظرف بریزید .
  2. مقداری قهوه غلیظ و صاف شده را به آبگوشت خود اضافه کنید ، آن را پررنگ می کند و طعم و مزه اش را نیز عوض نمی کند .
  • چربی اضافی .
  1. اگر می خواهید از میزان چربی آبگوشت خود بکاهید ، یک چهارم چایخوری جوش شیرین در درون آگوشت بریزید .
  2. برای بدست آوردن یک آبگوشت بی چربی ، آبگوشت را درون لیوان بلور بلندی بریزید ، ظرف چند دقیقه چربی به قسمت بالای لیوان خواهد آمد ، با برداشتن این لایه از چربی آبگوشت شما بدون چربی باقی خواهد ماند .

گردآوری توسط عقدونه .

عقدونه بزرگترین بانک اطلاعاتی مجموعه های تشریفاتی مشهد .
بهترین تالار در مشهد ، زیباترین باغ تالار در مشهد ، مجلل ترین هتل تالار در مشهد ، با شکوه ترین باغسرا در مشهد و همچنین حرفه ای ترین آتلیه در مشهد را از ما بخواهید .
عقدونه برندی نو با ایده های متفاوت .