چهار نکته در زندگی

چهار نکته در زندگی

دعوا و مشاجره جزء لایَنفَکِ زندگی است ؛ گاه و بی گاه این مشاجرات جدی می شود و همسران در این موقعیت ها شروع به مشاجره لفظی خارج از موضوع می شوند . به کار بردن برخی از جمله ها عمق خراش های بدنه ی زندگی را بیشتر می کند .

  1. همه اعضای خانواده تو این طور هستند !

این جمله بار تحقیرآمیزی دارد و با این کار همسر خود را خُرد خواهید کرد . چگونه می توانید با همسری که او را تحقیر کرده اید زندگی خوبی داشته باشید . مشکلات و ضعف همسرتان را بطور خصوصی با او مطرح کنید . لازم نیست پای خانواده اش را وسط بکشید(جمله نادرست : شما خانوادگی بد قولید . جمله درست : عزیزم اگر به موقع حاضر شوی ، خوشحال می شوم) .

  1. خودم می توانم انجامش بدهم ، کمک نمی خواهم !

این جمله به همسرتان این پیام را انتقال می دهد که وجودش برای شما مفید و مؤثر نیست و احساس زیادی بودن به او دست می دهد . حتی اگر همسرتان از عهده ی کاری بر نمی آید ، این موضوع را به صورت مستقیم بیان نکنید . یک خانم همیشه به حمایت های همسرش احتیاج دارد لذا با این جمله زندگیتان را از بین خواهید برد(جمله نادرست : خودم کمد را جابجا می کنم . جمله درست : چقدر خوب است که همسری قوی دارم و می تواند در جابجایی وسایل به من کمک کند) .

  1. این کار همیشگی توست !

زمانی که در برابر اشتباهات همسر خود این جمله را می گویید ، تمام توانمندی های او را زیر سؤال می برید و او احساس گناه کار بودن می کند . در نتیجه هیچ تلاشی برای تغییر خود انجام نمی دهد(جمله نادرست : تو همیشه بی انضباطی . جمله درست : عزیزم جوراب هایت را روی زمین نیانداز ، این کار من رو اذیت می کنه)

  1. تو هم با اون اقوامت !

بنظر شما همسرتان قادر به عوض کردن اقوام و دوستانش هست که او را بابت داشتن خانواده و اقوامی که از نظر شما ایراد دارند سرزنش می کنید . لازمه ی یک زندگی مشترک و آرام پذیرفتن افراد و اطرافیان همسرتان است . اگر شما نتوانید با تفاوت های افراد کنار بیایید ، چگونه می توانید در تصحیح رفتار آن ها شریک باشید ؟!! .

منبع : راز آرامش ، فرشته گودرزی .

عقدونه بزرگترین بانک اطلاعاتی مجموعه های تشریفاتی مشهد .
بهترین تالار در مشهد ، زیباترین باغ تالار در مشهد ، مجلل ترین هتل تالار در مشهد ، با شکوه ترین باغسرا در مشهد و همچنین حرفه ای ترین آتلیه در مشهد را از ما بخواهید .
عقدونه برندی نو با ایده های متفاوت .