چه انتظاری از شریک زندگی تان دارید ؟ به او بگویید !

چه انتظاری از شریک زندگی تان دارید ؟ به او بگویید !

اگر از زن و شوهرهای جوان یا حتی آن هایی که چندین سال با هم زندگی کرده اند و در کنار هم بوده اند بپرسید که چه انتظاراتی از یکدیگر دارند ؟!! معمولا از صداقت ، همکاری ، صمیمیت و تفاهم صحبت می کنند . ولی شاید ندانند که اگر به همسرشان نگویند که چه می خواهند به دردسر می افتند ، شریک زندگی شما مثل خودتان انسان است و علم غیب ندارد که بداند همسرش از چه چیزی خوشحال می شود و از چه چیزی ناراحت و خواسته هایش چیست !!!

زن و شوهرهایی که پنجاه سال و یا بیشتر با هم زندگی کرده اند به نکات ارزشمندی پی برده اند و سعی داشته اند آن ها را رعایت کنند ، که از مهمترین این نکات صحبت از انتظارات هرکدام از طرفین از طرف دیگر است ، یکی از دلایل نبود “تفاهم” همین مطالب ناگفته و سربسته است که به سوء تفاهم ها و دلخوری ها می انجامد ، پس در پایان هر روز وقت بگذارید و بگویید که آن روز می خواستید چه کارهایی انجام دهید و آیا انتظارتان برآورده شده یا نه ، به شریک زندگیتان توقعاتتان و دوست داشتنی هایتان را بگویید و از او نیز بخواهید تا توقعاتش ، دلخوشی هایش و دوست داشتنی هایش را به زبان بیاورد .

بعنوان مثال اگر می خواهید به مهمانی ، مسافرت ، گردش یا … بروید پیش از رفتن به همسرتان بگویید که انتظارتان از این اتفاق چیست ، آ یا رفع خستگی ، هیجان ، استراحت و سکوت ، آشنایی با افراد جدید و یا نه هیچ کدام و بلکه عامل دیگری . یا مثلا در صورتی که انتظار دارید در طول روز و زمانی که شوهرتان مشغول کار است از شما بی خبر نباشد ، این مسئله را با او بازگو کنید .

فکر کنید و ببینید که آیا خواسته ها و انتظاراتی که از خودتان ، همسرتان و ازدواجتان دارید منطقی و مطابق با واقعیت هستند یا اینکه تنها خیال بافی های شمایند؟!! در صورتی که مطابق واقعیت زندگی شما باشد آن ها را با شریک زندگیتان درمیان بگذارید .

بعنوان مثال انتظار اقامت در هتلی رویایی با وجود درآمدی متوسط و یا کم انتظار معقولی نیست و لذا بیشتر می بایست جز رویاها و آرزوهای شما محسوب شود نه توقعاتتان . یا انتظار اینکه شوهرتان با تمام مشغله کاری  هر ساعت به شما تلفن کند نیز توقع بجایی نبوده و نیست .

بدانید زوج هایی زندگی مشترک بادوامی خواهند داشت که بتوانند بین خواسته ها ، امکانات و تغییر و تحولات زندگی شان تعادل برقرار کنند و برای این کار لازم است یکدیگر را خوب بشناسند و از خواسته های هم باخبر باشند ، پس رودربایستی را کنار بگذارید و با شریک زندگی تان صمیمانه حرف بزنید .

منبع : فقط عروس داماد ها بخوانند . تالیف محمدرضا قربان زاده .

عقدونه بزرگترین بانک اطلاعاتی مجموعه های تشریفاتی مشهد .
بهترین تالار در مشهد ، زیباترین باغ تالار در مشهد ، مجلل ترین هتل تالار در مشهد ، با شکوه ترین باغسرا در مشهد و همچنین حرفه ای ترین آتلیه در مشهد را از ما بخواهید .
عقدونه برندی نو با ایده های متفاوت .