چگونه قاطی مرغ ها شویم ؟

چگونه قاطی مرغ ها شویم ؟

تشخیص زمان صحیح ازدواج از مسائل بسیار مهم محسوب می شود . خیلی از افراد به محض تمام شدن درس به فکر ازدواج می افتند ، بی آنکه بدانند واقعا از نظر شخصیتی آمادگی ازدواج را دارند یا نه . برای اینکه مطمئن شوید حتما آمادگی و شرایط ازدواج را دارید ، این موارد را در خودتان چک کنید .

  • ازدواج زوری …

برخی افراد گمان می کنند حتما باید در زمان خاصی که معمولا بزرگترها بهتر تشخیص می دهند ، ازدواج کنند . حال ، مهم نیست که هدفشان را از ازدواج نمی دانند یا شرایط لازم برای این امر مهم را ندارند . ازدواج برای این افراد کاری است که می بایست انجام شود ، مثل سربازی رفتن یا مدرسه رفتن . اما نکته اینجاست که برخی از این افراد واقعا آمادگی ازدواج را ندارند و این نبود آمادگی نیز ارتباطی به سن و سال نیز ندارد . ازدواج یک کار جدی است و هر کسی اهل به دوش گرفتن این مسؤولیت بزرگ نیست نمی بایست در این راه قدم بگذارد . ازدواج از جهاتی شبیه به دانشگاه است ، هر فردی قادر به تحصیل در دانشگا نیست ؛ و بعبارتی از بین کسانی که به دانشگاه می روند ، فقط برخی ها موفق می شوند . پس اول باید این موضوع را کاملا درک کنیم که ازدواج مساله ساده‌ای نیست ، ضمن اینکه از طرفی هم نباید بیش از حد ازدواج را بزرگ کنیم که دچار وسواس بشویم .

  • شش خان ازدواج …

هرکسی می خواهد ازدواج کند ، باید به حداقل هایی در زمینه های مختلف شخصیتی رسیده باشد . ازدواج یکی از مهم ترین مسائل زندگی هر فردی است و شاید مهمترین مسئله در زندگی فردی انسان و اگر فرد به اندازه کافی در برخی زمینه ها به بلوغ نرسیده باشد ، تصمیم درستی پیرامون این مسئله مهم نمی تواند بگیرد . رسیدن به بلوغ های شش گانه همان درست بزرگ شدن است . با توجه به شرایط اجتماعی و خانوادگی ، پسرهای ایرانی معمولا تا سن 27 الی 28 سالگی به این بلوغ های شش گانه نمی رسند ، پس خانم ها باید حواسشان به سن و سال همسر آینده نیز باشد . گرچه در این مورد استثنائاتی وجود دارد که برخی در سنین پایین تر ، به بلوغ های شش گانه رسیده اند و برخی در سنین بالاتر از میانگین ذکر شده . در زیر به بررسی بلوغ های لازم برای ازدواج می پردازیم .

  1. بلوغ جنسی ؛ آمار بالای طلاق به دلیل مشکلات جنسی ، میزان اهمیت این بلوغ را نشان می‌دهد . اما هرطور شده باید رودربایستی را با خودتان بگذارید کنار و بی پرده نیازهای جسمی و جنسی تان را بشناسید . سلیقه های خودتان را پیدا کنید و زمان انتخاب همسر حواستان به نیازها و معیارهایتان باشد . قبل از ازدواج باید تکلیفتان را با نیازهای روحی و جسمی تان مشخص کرده باشید . سواد و کفایت مدیریت روابط جنسی از قبل ازدواج شروع می شود .
  2. بلوغ شخصیتی ؛ بلوغ شخصیتی ابعاد مختلفی دارد . قبل از ازدواج حتما باید یک سری اختلالات شخصیتی را در خودتان و طرف مقابل بررسی کنید . اختلالاتی مثل خود کم بینی ، تایید طلبی ، کمال گرایی ، شکاکیت (پارانویا) ، توجه طلبی ، مهر طلبی ، بیماری دوقطبی ، اعتیاد‌ها و وسواس . افرادی که به این اختلالات مبتلا هستند تا وقتی که درمان نشده‌اند ، گزینه های مناسبی برای ازدواج نیستند .
  3. بلوغ عاطفی ؛ بعضی افراد با وجود اینکه ازدواج کرده‌اند و حتی چند سالی از شروع زندگی مشترکشان می گذرد ، درست نمی دانند که از چه تیپ و شخصیتی خوششان می آید . اینها هنوز به بلوغ عاطفی نرسیده‌اند و با احساسات و عواطف خود آشنا نیستند . باید سهم رابطه های قبلی تان را در دوست داشتن فعلی مشخص کنید و همین‌طور اینکه تا چه میزان  هنوز تحت تاثیر این روابط قلبی هستید . متوجه باشید که چقدر آگاهانه دوست دارید و چقدر ناآگاهانه دوست دارید و یا دوست داشته اید . باید این واقعیت را قبول کنیم که بعد از ازدواج نیز ممکن است ؛ از کسی خوشمان بیاید ، اما اگر به بلوغ عاطفی رسیده باشیم می توانیم از این مساله بگذریم و با حل آگاهانه و عاقلانه این گونه مسائل زندگی مشترک خود را خراب نکنیم .
  4. بلوغ اجتماعی ؛ شما مشغول چه کاری هستید ؟ یکی از اولین سوال هایی است که در هر مراسم خواستگاری تکرار می شود . شغل و موقعیت اجتماعی هر کس ، تقریبا میزان بلوغ اجتماعی او را مشخص می کند ؛ مثلا خانم ها باید بدانند که خواستگار چشم انداز آینده کاری خود را در کجا و چگونه می بیند و چقدر می تواند با شرایط تطابق پیدا کند . قطعا کسی که هنوز سربازی نرفته و مرتب شغل عوض کرده ، هنوز به بلوغ اجتماعی نرسیده . البته شغل عوض کردن اگر همراه با پیشرفت باشد ، مطمئنا خوب است . مثلا اگر پسری اول جایی شاگرد بوده و پس از آن در جای دیگر صاحب کار شده و‌ ترقی کرده ، موقعیتش فرق می کند . پسر ها هم باید برنامه همسر آینده‌شان را بپرسند . باید ببینند که زن زندگیشان چقدر بلوغ اجتماعی دارد .
  5. بلوغ مالی ؛ کسی که هنوز حساب دخل و خرجش را ندارد ، نمی تواند همسر و همراه قابل اعتمادی باشد . قبل از ازدواج باید توقعات و خواسته های مالی طرفین معلوم باشد . یکی به فکر زندگی در کاخ نباشد و دیگری به یک زندگی متوسط قانع . برآوردی از هزینه هایتان داشته باشید ، راجع به چیزهایی که برایشان پول خرج می کنید با یکدیگر حرف بزنید . ممکن است طرف مقابلتان اهل خرید مجله و کتاب باشد و شما این خریدها را پول هدر دادن بدانید . در مورد سطح رفاه زندگی آینده تان هم باید به تفاهم برسید ، تا بعدها سر برنامه های بلند مدت زندگی به مشکل برنخورید .
  6. بلوغ معنوی ؛ سوال های کلی موقع خواستگاری و ملاقات های اولیه همیشه می تواند دردسرساز باشد . در خصوص مسائل اعتقادی و دینی هم این ابهامات بیشتر می شود . مثلا یک نفر دینداری را فقط در اعتقاد به خدا می داند و دیگری اما برایش مهم است که همسرش به تمام احکام دین مومن و معتقد باشد . در یک کلام باید جنس دین داریتان با هم یکی باشد و بعبارت دیگر هر دو قرائت مشابهی از دین داشته باشید . افرادی که شدیدا تحت تاثیر نوسانات فلسفی و عرفانی هستند برای ازدواج مناسب نیستند . چون هر آن ممکن است همسرتان برای پیدا کردن خودش سر به کوه و بیابان بگذارد !!! به طور کلی فردی به بلوغ معنوی رسیده که تا حدی جایگاه خود را در هستی پیدا کرده باشد و درگیر مسائل فلسفی پیچیده نباشد .
  • ازدواج های ممنوع …

اگر این نشانه ها را در رفتار طرف مقابل تان دیدید ، به ازدواج با او فکر نکنید ؛ چون بعدها دچار مشکل می شوید .

  1. خودکم بینی ؛ انسان های خود کم بین و تایید طلب به درد زندگی نمی خورند ، دائم نیاز به تایید و توجه دیگران دارند و شما هم باید مدام در حال تعریف و تمجید باشید . این افراد معمولا زود رنجند و اعتماد به نفس ندارند .
  2. کمال گرایی ؛ اما کمال طلب ها با کمال گرایی افراطی شان می خواهند در هر زمینه‌ای بهترین باشند و همین مساله نهایتا به بی عملی منجر می شود . چون این افراد فقط سراغ کاری می روند که مطمئن باشند در آن موفقند .
  3. مهرطلبی ؛ زود خودشان را لو می دهند . همیشه در زندگی شان به دنبال راضی کردن همه هستند و همین کار آزارشان می دهد . هر تغییر برای این افراد یک تهدید است و مدام باید بهشان سرویس عاطفی بدهید .
  4. پارانویا (شکاکیت) ؛ شکاک ها با لحن بازجویانه با شما صحبت می کنند و همیشه در حال چک کردنتان هستند . شکاک ها به صورت پیش فرض شما را مجرم می دانند ، منتها مجرمی که هنوز جرمش ثابت نشده .
  5. توجه طلبی ؛ توجه طلب ها معمولا دخترند و در یک زمان چندین ارتباط دارند . این افراد در دوران کودکی از طرف پدر و مادر مورد توجه نبوده و برای همین از شما توجه زیادی می خواهند .
  6. خود شیفتگی ؛ خود شیفته ها از یک چیزی در وجود خودشان خیلی راضی هستند ؛ مثلا اگر صدای خوبی داشته باشند ، آنقدر صدای خودشان در ذهنشان بلند است که صدای بقیه را به هیچ وجه نمی شنوند .
  7. اعتیاد ؛ غیر از اعتیاد به مواد مخدر ، اعتیاد اینترنتی و هیجانی هم دو موردی است که باید حواستان به آن ها باشد .
  8. دو قطبی ؛ تغییرات شدید خلقی دارند . مثلا یک دوره دو هفته‌ای خیلی پرحرف ، ولخرج و اهل برنامه ریزی های دور و دراز هستند و در دو هفته بعدی ناگهان افسرده و منزوی می شوند .
  9. وسواس ؛ اختلال وسواس یک زمینه شخصیتی است که فرد در آن بیش از حد دقیق است . زندگی با وسواسی ها بعد از چند وقت خیلی سخت و بعضا نا ممکن می شود .

عقدونه بزرگترین بانک اطلاعاتی مجموعه های تشریفاتی مشهد .
بهترین تالار در مشهد ، زیباترین باغ تالار در مشهد ، مجلل ترین هتل تالار در مشهد ، با شکوه ترین باغسرا در مشهد و همچنین حرفه ای ترین آتلیه در مشهد را از ما بخواهید .
عقدونه برندی نو با ایده های متفاوت .