چگونه پس انداز کنیم ؟

چگونه پس انداز کنیم ؟

بعد از اینکه راجع به خواسته ها و اهداف مالی خود در زندگی بحث کردید ، چندین هدف را در خصوص پس انداز پول مشخص کنید . اگر شما و شریک زندگیتان عادت ندارید که با هم برای اهداف مالی تان کار کنید ، با موضوعی تقریبا کوچک شروع کنید یا بعبارتی یک هدف مالی کوچک تر و آسان تر انتخاب کنید ، مانند خرید یک وسیله کوچک برای منزل و یا کمی بزرگتر از آن مثل خرید مبلمان یا رفتن به یک تعطیلات کوتاه مدت . معمولا بین شش ماه تا یک سال به این اهداف خواهید رسید . بنابراین خیلی سریع حاصل این سرمایه گذاری خود را خواهید دید و فرصت این را خواهید داشت تا ارزش کار مشترک برای رسیدن به چنین اهدافی را تقویت کنید . بعد از اینکه متوجه شدید می توانید با هم برای رسیدن به اهداف کوچک کار کنید ، بر روی اهداف بلندمدتی همچون بازنشستگی و تحصیلات کودکان کار کنید . یکی از راه های طرح کردن یک برنامه پس انداز این است که مقدار کمی از حقوق خود را در حساب خاصی پس انداز کنید تا به اهداف کوتاه مدت خود برسید یا قلک بزرگی را روی کمد خود در اتاق خواب بگذارید تا بتوانید پول خردهای داخل جیب ها و کیف پولتان را درون آن بریزید .

گرچه این نکته را هم می بایست متذکر شوم که کارشناسان دیدگاه های خاص خودشان را دارند برای مثال سیاست اقباض مالی . به نظر بسیاری از کارشناسان امور مالی ، ثروت به میزان درآمد شما بستگی ندارد ، بلکه به میزان پس انداز و سرمایه گذاری شما بستگی دارد . شاید این موضوع را با کمی گشت و گذار در اطرافیان خود بتوانید کشف کنید که فردی با حقوق یک میلیون تومان جیب پر پول تر و یا حسابی پر و پیمان تر از فردی با حقوق ماهیانه پنج میلیون تومان دارد . شاید اگر این فرد موازنه دارایی و بدهی خود را ایجاد کند ، بفهمد که در قرض و بدهی فراوانی فرو رفته است . پس در ابتدا اگر کسی بدهکار است و نمی‌تواند در کوتاه مدت درآمد خود را افزایش دهد باید سیاست انقباض مالی را در پیش بگیرد . باید در اسرع وقت از شر بدهی ها خلاص شود و اولویت هم با بدهی هایی است که سود بیشتری دارند . این کار باید به سرعت انجام شود .

پس انداز ۱۰ درصد از پول :

به نظر شما کسی با حقوق ماهیانه ۶۰۰ هزار تومان ، چکار می‌تواند بکند ؟؟؟ او باید و باید ، ۱۰ درصد از پول خود را پس انداز کند . یعنی ماهیانه ۶۰ هزار یا سالیانه ۷۲۰ هزار تومان ، اگر به سمت محاسبات سود مرکب برگردیم ، پس انداز سالیانه ۷۲۰ هزار تومان در حسابی با سود ۲۰ درصد ، پس از بیست سال ، مبلغی در حدود ۱۳۵ میلیون تومان می‌شود .

لطفا در مورد تورم و ارزش پول انتقاد نکنید و اینکه ارزش این پول پس از بیست سال به پشیزی نمی‌ارزد . من حقوق را هم در این بیست سال ثابت گرفته‌ام . به نظر شما این ۱۳۵ میلیون تومان پول کمی است ؟؟؟ آن هم برای کسی که سالیانه تنها ۷ میلیون تومان درآمد داشته است ؟!! البته با بزرگ شدن پس انداز ، می‌توان به فرصتهای سرمایه گذاری پیش رو هم فکر کرد و امیدوار بود که نتایج بهتری هم عاید ما بشود .

امیدوارم که منظور من را متوجه شده باشید . در این مطلب کوتاه سعی کردم به این موضوع بپردازم که پس‌انداز ، یک امر واجب برای رسیدن ما به استقلال مالی است و اگر کسی پس از پنج سال کار کردن به حقوق مثلا ششصد هزار تومانی رسیده ، نباید توقع پولدار شدن سریع را داشته باشد . چه این حرف کلیشه‌ای باشد چه نباشد ، این مسیر را باید گام به گام پیمود ، حداقل در ابتدای راه که تازه راه افتاده‌ایم و به سختی می‌توانیم تعادل خود را حفظ کنیم .

گردآوری توسط عقدونه .

عقدونه بزرگترین بانک اطلاعاتی مجموعه های تشریفاتی مشهد .
بهترین تالار در مشهد ، زیباترین باغ تالار در مشهد ، مجلل ترین هتل تالار در مشهد ، با شکوه ترین باغسرا در مشهد و همچنین حرفه ای ترین آتلیه در مشهد را از ما بخواهید .
عقدونه برندی نو با ایده های متفاوت .